Kerstpakket breekt IJmuidenaar op

Moontan

Moderator
Medewerker
Kerstpakket breekt IJmuidenaar op

HAARLEM - HaarlemCarlo van der W. (42) werd ruim drie jaar geleden opgepakt voor het bezit van 159 kilo (illegaal) vuurwerk. ,,Ik wist dat dit niet mocht, maar heb niet bij eventuele gevolgen stilgestaan’’, verklaarde hij in de rechtbank aan politierechter Rutten.

De IJmuidenaar heeft in december 2010 een vervelend jaar achter de rug. Hij ligt in scheiding van zijn vrouw en wil het jaar daarom goed afsluiten. Van der W. nodigt hiervoor vrienden uit om oudejaarsavond bij hem te vieren. De vriendengroep vindt het altijd ’geweldig’ om vuurwerk af te steken. Daarom koopt Carlo in de haven van IJmuiden 159 kilo aan Chinese rollen, flowerbeds, bangers en vuurpijlen en bewaart dat in zijn garage.

Een fiscaal adviseur regelt in die periode voor van der W. de scheidingspapieren. De IJmuidenaar belt hem op een dag op met de boodschap dat hij nog ’wat’ voor hem heeft liggen. ,,Ik bedoelde hiermee de scheidingspapieren. Ook wilde ik hem een kerstcadeau voor zijn bewezen diensten geven. Hierin zat een champagnefles en drie Chinese rollen’’, aldus van der W. Deze man wordt echter al enige tijd door de politie gevolgd voor het verhandelen van illegaal vuurwerk. ,,Als ik wist dat hij daarin handelde, had ik hem nooit als financieel adviseur benaderd’’, betuigde Carlo spijt. Wanneer de man op 29 december 2010 het kerstcadeau komt ophalen, wordt zowel hij als van der W. door de politie opgepakt voor het handelen en bezitten van (illegaal) vuurwerk.

De zaak werd al eerder behandeld. Hierbij kreeg de IJmuidenaar een taakstraf van tachtig uur opgelegd. Omdat van der W. een eigen bedrijf heeft en zes dagen in de week werkt, ging hij er niet mee akkoord. Politierechter Rutten legde van der W. wederom dezelfde straf op.

http://www.haarlemsdagblad.nl/incoming/article26557163.ece

Bovenaan