Kermis vw Tilburg 30-Juli-2006

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Kermis Tilburg 2006

kermislogo.jpg

Eind juli is centrum Tilburg weer tien dagen lang het decor voor méér dan 230 kermisattracties. Kijkwerk, oefenspelen, kinderattracties, supersonische en nostalgische attracties zijn bijeengebracht in een meer dan 3,5 kilometer aaneengesloten kermislint dwars door de binnenstad. Een binnenstad met bovendien vele gezellige terrasjes, uitgaans- en winkelmogelijkheden en een uitgebreid aanbod van restaurants.

De openstelling van de attracties is op vrijdag 21 juli om 19.30 uur. De openingstijden zijn verder op zondagen vanaf 13.00 uur en op overige dagen vanaf 12.00 uur. De sluiting is alle dagen om 1.00 uur (behalve op zondag 30 juli, dan sluiten de attracties om 23.00 uur).

Dit jaar vele nieuwe en vernieuwde attracties. In de categorie grootvermaak Skateboard, Haunted Mansion, Fun Factory , Over the Top en X-Factory. In de categorie Kinderzaken is dat Cowboy Kids en bij de oefeningspelen zijn nieuw El Dorado en Eurofant.

Op de nostalgische kermis komen 23 attracties staan. De Nostalgische Kermis is net als vorig jaar uitgebreid met de Stadhuisstraat en het Stadhuisplein, waardoor met het traditionele Willemsplein een ‘rondje om het stadhuis’ is ontstaan.
Nieuw dit jaar op de Nostalgische Kermis zijn de Swing Mill, Cake Walk en de Vliegtuigmolen.

Kermisprogramma:
vrijdag 21 juli, 19.30 uur officiele opening.
Maandag 24 juli Roze Maandag Dinsdag 26 juli Gehandicaptenmiddag
Woensdag 26 juli Kindermiddag
Donderdag 27 juli Caribische Donderdag;
om 19.00 uur uitreiking publieksprijs attracties
Zondag 30 juli 22.30 uur einde kermis; in optocht naar de Piushaven voor het begraven van de kermis waarna om 23.00 uur een groots vuurwerk in de Piushaven wordt afgestoken.
Tilburg viert tien dagen feest!

Zie ook:
www.tilburgsekermis.nl
Tilburgse Kermis 2006
Binnenstad van Tilburg
5038 AA Tilburg
info@tilburgsekermis.nl

link op onze kalender : klik hier

Laatst bewerkt:

Chrissie81

Registered User
Zou geen grote calibers verwachten, weet 100 % zeker dat het om consumentenvuurwerk zal gaan gezien de locatie.

Maar afgelopen koninginnedag was er ook showtje in de piushaven, en die was zeker de moeite waard! Weet alleen niet door wie het toen geschoten werd.

Groetjes

thunderboy

Registered User
Hopelijk wordt het net zon showtje als met koniginnedag, laten we niet hopen dat het net als vorig jaar wordt met de afsluiting van de kermis, want dat was :'(
Ik kom zeker kijken:p

Grtz

5pyroman5

Registered User
hmm het begon dus al om 10 over half 11, wij waren nopg een pekje aan het zoeken met de auto. Toen maar der heen gereden naar de plek en ergens anders geparkeerd.
Toen wat flitsen in de licht gezien maar toen hield het op helaas.
Toen maar even over de kemris heen gelopen.
Toen kwam nog iemand om kwart voor 12 die vroeg waar het vuurwerk was :p

thunderboy

Registered User
Wat een zieke show zeg. Het was eigenlijk boven verwachting. Ik heb staan te genieten met een hoofdletter G:p :p. Was het consumentenvuurwerk? Ik zou durven zweren van niet....hahaha....zeer mooie shells gezien, ik gok dat ze tot 3" hebben geschoten. Shima kreeg op een gegeven moment gewoon een stuk karton op zich, wat duidelijk van een shell afkomstig was. Ook vet waren een soort tiger tails, zeer fel, en gingen echt hoog. Er zat veel diversiteit in de show...een lekkere finale, en showtje eindigde met 10-15 mega dreunen:p
Deze show was dus 100 keer beter als vorig jaar, en netjes geschoten hoor!

Grtzzzzz:w

strijkerpistool

Registered User
Vond hem ook 10x beter als vorig jaar!
HIER maar een filmpje!!

:w

EDIT De datum klopt niet die moet zijn 30-07-2006 in plaats van 30-06-2006!

Laatst bewerkt:

Chrissie81

Registered User
Haha, wat een verrassing deze show zeg!!

Dat ze indd shells mochten schieten zo dicht in de bebouwde kom, erg leuk!!

Werd er nou afgesloten met een Traca??

Al met al erg leuke show, lekkere klappen zo in de stad!

Groetjes

shima

Registered User
Het was gisteren geweldig, om van te watertanden :9 !

Zoals als al eerder gezegd, zo dicht bij en heerlijke shells midden in de stad (lachen toen een stuk van een shell boven op mijn hoofd lande;) )

Ik heb de laatste jaren vuurwerken gezien in de Piushaven, maar een kaliber als deze is toch echt wel een hele tijd geleden!

Het beloofd weer veel voor 2007!:w

Kevin

Registered User
Al met al een slechte show.

Shells waren van zeer slechte kwaliteit, zeker 5 in de stelling blijven hangen.
en V stellingen gebruiken, OK maar waarom boven het publiek schieten en
niet in de richting van het water?
En bijna allemaal dezelfde shells. Met het consumentenvuurwerk hadden ze
beter een front kunnen maken van 4 posten, dan was het veel overzichtelijker en mooier geweest.
Die tigertails, hetzelfde verhaal als het consumentenvuurwerk... evenals de starmines tussendoor.
Ook kon ik geen verhaal ontdekken in de show wat toch wel een opvallend gebrek was.

Het werd geschoten door Katan Vuurwerk en die eindknallen was inderdaad een Traca.

Laatst bewerkt:

thunderboy

Registered User
Mwoh, ik ben het hier helemaal niet mee eens. Wij Tilburgers mogen blij zijn met zon dikke show in ons stadje. Zeker als je het vergelijkt met vorig jaar met de afsluiting. Oke, het kan altijd beter, waar het om gaat, is dat wij zelden zoiets hebben gezien met de afsluiting. Ik heb maar 1 shell gezien die bleef hangen, en geen 5. Shells werden perfect geschoten, netjes boven het publiek, als de mortieren schuiner hadden gestaan, waren de shells boven het centrum gekomen, ipv boven de piushaven. Ik vind dat Katan hun best hebben gedaan, en de reacties hier in Tilburg liegen er ook niet om.

Grtzzzzzzz;)

dieter

Registered User
Om iedereen even uit de dromen te helpen er is gebruik gemaakt van consumenten vuurwerk. Deze werd aangevuld door romeinse kaarsen ( SkyBlitz ). Door de hekken anders te plaatsen had men meer ruimte. De kaarsen mochten op 50 mtr heb ik begrepen. Dat dit vergunt is is mij een raadsel maar als de provincie dit beslist heb je mazzel.

de vuurwerker

Registered User
Kevin zei:
Al met al een slechte show.

Shells waren van zeer slechte kwaliteit, zeker 5 in de stelling blijven hangen.
en V stellingen gebruiken, OK maar waarom boven het publiek schieten en
niet in de richting van het water?
En bijna allemaal dezelfde shells. Met het consumentenvuurwerk hadden ze
beter een front kunnen maken van 4 posten, dan was het veel overzichtelijker en mooier geweest.
Die tigertails, hetzelfde verhaal als het consumentenvuurwerk... evenals de starmines tussendoor.
Ook kon ik geen verhaal ontdekken in de show wat toch wel een opvallend gebrek was.

Het werd geschoten door Katan Vuurwerk en die eindknallen was inderdaad een Traca.

Nooit oordelen over iets als je uberhaubt niet weet wat er geschoten is !!
Maar de meeste reacties zie ik zijn zeeeeer positief.
Idd Dieter je hebt volkomen gelijk; en er is niets blijven zitten aan shells ( die er niet eens waren ).
Je kunt zoveel mooie dingen doen met vuurwerk, maar je moet wel de ruimte hebben.....maar waterbommen in de Piushaven ???!!!!
Mensen denk eerst eens na voordat je wat roept en/of oordeelt !:w

PS: Strijkerpistool, mooi filmpje !!

Laatst bewerkt:

thunderboy

Registered User
Wat een wazige thread zeg. Ik ben toch niet gek, er kwamen hele stukken shell naar beneden, vraag aan shima, die kreeg het zelf op zn hoofd. Als dat consumentenvuurwerk was, dan zou ik weleens willen weten, welke potten dat waren. Een consumentenpot die zn effect dik 100 meter hoog schiet, en dan ook nog een burstknal geeft, waar je U tegen zegt, met een enorme effectdiameter.......???
Misschien is er een schieter van Katan zo sportief, om ons eens echt te vertellen wat er nou precies geschoten is....

Grtzz TB

Laatst bewerkt:
Bovenaan