K0203 Strijkers

Dragon-Heart

Registered User
Knaller zei:
ik heb vandaag in duitsland een doos strijkers gekocht,van weco. Knallen helemaal niet verkeerd voor zo'n klein dingetje. Ze zijn blauw met een gele strijkkop.

kun je er misschien een foto van maken..
en weet je misschien wat voor merk ze zijn??

hardia

Registered User
heb inderdaad ook een doos of 10 gekocht dit jaar, van de K0203
maar is ronduit bagger

strijkkoppen die gewoon kapot zijn , niet aan vonken , en knallen als een boterhamzakje tuissen je handen

volgend jaar geen pirat strijkers meer voor mij

firework1991

Registered User
ik had ze ook ze waren alleen groen uit belgie maar vond ze niet zo heel goed geef mij maar de standaard pirats goeie vertraging knal is gewoon alleen zijn ze leuker dan rotjes door aanstrijken de knal is niet veel harder

DeHardcore

Registered User
Bij Zena heb ik 10 van deze pakken gekocht voor de mooie prijs van 20 euro. (aanbieding) Het zijn wel leuke strijkers, iets harder dan kanonslag. Af en toe geven ze ook een doffe knal als ze dat allemaal zouden doen zouden ze top zijn, maar dit gebeurt maar heel weinig. Je moet trouwens wel strijkplankjes genoeg hebben, want luciferdoosjes werken niet.

Cameo

Registered User
Dragon-Heart zei:
kun je er misschien een foto van maken..
en weet je misschien wat voor merk ze zijn??
Ik denk dat hij onderstaande Weco blauwe strijkers heeft gekocht. Dit zijn de legale (BP) strijkers die in Nederland overigens even illegaal zijn als de met Flashpowder gevulde exemplaren. Bottom-line: er mag gewoon geen strijkkop op vuurwerk zitten.
blauwestrijkers.png

De knal van deze strijkers viel mij ook niet tegen. Natuurlijk blijft het onvergelijkbaar met de gewone strijkers, maar de knal was toch nog een flink stuk harder dan de luidste lagale kanonslag die ik heb getest. Niet slecht dus.

Verder kocht ik afgelopen jaar de K0203 maat strijkers bij Alpeco. Eigenlijk alleen omdat ze zo goedkoop waren en ik er "van vroegah" goeie herinneringen aan had. Ik moet zeggen, ook deze knalden zeer goed voor het geld. Geen aanstrijkproblemen (gewoon een luciferdoosje gebruikt) en prima vertraging. Details van mijn doosje: 0.6 gram PTS, Nico MOOG, prijs €2,10 per 100.

Groet,
Cameo

shooterbomb

Registered User
Heb deze nu ook al een week (eerste 3 dozen zijn er al door). En ik moet zeggen dat ik héél tevreden ben. Ik heb één keer een 'floepknal'-achtig geluid gehad. Maar de anderen gaan dan weer stuk voor stuk kneiterhard. De vertragingen bedraagt meestal 6 à 7 seconden (vrij goed dus).

Wat je wél moet onthouden bij deze strijkers is dat ze uit China komen, en dat ze daarom kwalitatief niet overal hetzelfde zijn, dat ondervond een vriend van mij die niet te lief omgaat met zijn rugzak(ken) waar vuurwerk insteekt. Zo ontdekte hij dat hij een doosje had waarvan misschien 20 pirats waren waarvan de kopjes waren afgebroken....

Shooterbomb

Laatst bewerkt door een moderator:

patje307

Registered User
ik heb deze strijkers ook gehad alleen met een gele kop... ik weet niet of het dan de zelfde type is maar inderdaad een goede kwaliteid voor de prijs van €2.50 alleen wel problemen met het aanstrijken en soms met de vertraging... soms als ik ze aanstreek dan ging uit 2 á 3 seconde later af.. en soms verpulverde de kopjes maar verder prima kwaliteid...:)

Pilsener

Registered User
Zijn idd best leuke dingen ik vind het leuker in plaats van rotjes.ze zijn 2.75 per 100 en dat is best te doen.Je heb ook pirat super die gaan per 75 stuks en gaan niet echt veel harder mischien als je echt goede oren hebt hoor je het verschil.
Ik ga dit jaar voor 10 pakken.

ikkebenjens

Registered User
ik heb ook zo'n K0203 strijkers, ze knallen nagal hard en hebben veel kracht voor zo'n klein ding.

het leuke is ook dat ze onder water kunnen !
HOE ? gewoon wachten tot de vlam uitgaat van de kop en in het water werpen EN BOOM

TenT freak

Registered User
Ik had ze vorig jaar maar soms vond ik de vertraging gewoon te lang, waarom kunnen ze niet zo een goede vertraging bij pirat specials doen.

gaittoet

Registered User
dat er 1in je hand klapt gebeurt bij 1 op de 100 dozen maar ik zou je geen zorgen maken als je een pirat in je hand klapt doet toch geen pijn maar ik raad je aan alle strijkers die in jou doosje zitten die kapot zijn gewoon weggooien

Je zou ook een lontje aan het strijkkopje kunnen plakken.

hammer time

Registered User
Je zou ook een lontje aan het strijkkopje kunnen plakken.

nee gewoon weg gooien. je weet niet hoe het binnen in beschadicht is. en van visco lont is er makkelijk een vonkje die overkan schieten op het kruit. ik raad het af en gooi het gewoon weg. wat kost een doosje pirates nou in deze tijd. en is dat het risico waard.

grt. Hammer time

-mattie-

Registered User
Ik heb deze strijkers ook. Gister nog 3 afgestoken en de knal valt me best mee.
Vertraging zeer goed. ong 5-8 sec.:cool:

extreme bang

Registered User
nou ik had ze 3 jaar geleden, dat waren toen met rode kop, die waren erg goed. dat jaar erop kocht ik ze ook, maar dat waren flut dingen. ze hadden een hele kleine, gele kop. je kon ze bijna niet aanstrijken zo klein. en ik had er ook dat jaar weer en stuk of 5-7 met kapotte kopjes, ze kwamen van harry loots. de knal vond ik niet echt denderend. dus sinds vorig jaar voor mij geen pirat's meer. koop ik liever voor 5 euro 600 piccolo strijkers, wa

pyroboy12

Registered User
ik heb strijkers van g smeets.
per doos 100 st. bevatten. 1.7 gram sas.
hebben een geel strijk kopje en sommige komen zelf in de buurt van een tt

Bovenaan