K0203 Strijkers

Viber

Registered User
Ik heb laats een doosje K0203 Pirates opgemaakt en in de 1 na laatse laag strijkers lag strijker met een erg misvormde kop en eentje met een gat naast de kop waaruit kruit liep, al mijn andere strijkers lagen onder de kruit. Heb die strijkers nog wel aangestoken maar niks raars aanvernomen.

Ik vind trouwens deze strijkers behoorlijk tegenvallen, ik weet niet of er nog meer mensen ervaring met deze dingen hebben maar ik zou deze afraden en de gewone Pirates pakken...

EDIT: Ik heb natuurlijk niet de 2 misvormde strijkers afgestoken :w

..::Kapotte Strijker::..
187_8758.JPG

Laatst bewerkt:

Viber

Registered User
Ja ik weet het niet helemaal, de strijkers die ik vorig jaar had met wat tekst erop enzo, dat waren volgens mij die van Nico, die vond ik wel beter knallen als deze maar er is iderdaad niks mis met de prijs.

bart timmers

Registered User
die pirats die jij hebt zijn moog pirats gewoon overal te verkrijgen
en moog en nico is trouwens hetzelfde pirats je hebt er altijd wel 1 of 2 stukken bij zitten in je doosje maar dat boeit geen zak

Viber

Registered User
Jha en da is te merken ook zeg! Kwas laatst even met maat van mij an het stoken en toen klapte de strijker na het strijken al in zijn hand, hij had gelukkig niks aan zijn hand of gezicht alleen eventjes doof. Het blijft dus altijd goed opletten met dat spul...

bart timmers

Registered User
dat er 1in je hand klapt gebeurt bij 1 op de 100 dozen maar ik zou je geen zorgen maken als je een pirat in je hand klapt doet toch geen pijn maar ik raad je aan alle strijkers die in jou doosje zitten die kapot zijn gewoon weggooien

RBA

Registered User
als je niet zeker weet of een strijker goed is moet je m gewoon ff met de strijk kop op de tafel tikke. als er kruit uit komt is het niet goed! en anders kan het bijna niet fout zijn

Sparkey

Registered User
RBA zei:
als je niet zeker weet of een strijker goed is moet je m gewoon ff met de strijk kop op de tafel tikke. als er kruit uit komt is het niet goed! en anders kan het bijna niet fout zijn

Dat zou ik niet doen. De kans is aanwezig dat je met dat tikken een breuk krijgt in het geperste vertragingssas, waardoor de vertraging aanzienlijk minder wordt, of zelfs verdwijnt. Het mag dan een € 0.03 /st strijker zijn, maar ze zullen vast wel pijn doen als ze in je hand klappen.

zink901

Registered User
Sparkey zei:
Dat zou ik niet doen. De kans is aanwezig dat je met dat tikken een breuk krijgt in het geperste vertragingssas, waardoor de vertraging aanzienlijk minder wordt, of zelfs verdwijnt. Het mag dan een € 0.03 /st strijker zijn, maar ze zullen vast wel pijn doen als ze in je hand klappen.
Inderdaad, je hand zal er niet afliggen, maar het kan best wat brandwondjes/sneetjes opleveren.

RBA

Registered User
dat kan inderdaat wel zijn . maar ik bedoel echt heel zachjes tikken ..
dus ik denk dat dat geen kwaad kan .
in de winkels doen die verkopers ook altijd super lomp met die strijkers.. ze gooie die doosjes echt op de toonbank.. maar dan zijn ze bij mij niet kapot |:(

Sparkey

Registered User
RBA zei:
dat kan inderdaad wel zijn . maar ik bedoel echt heel zachtjes tikken ..
dus ik denk dat dat geen kwaad kan .
in de winkels doen die verkopers ook altijd super lomp met die strijkers.. ze gooien die doosjes echt op de toonbank.. maar dan zijn ze bij mij niet kapot |:(

Bij jou gaan ze misschien niet kapot, maar bij een ander misschien wel. Op zich kunnen strijkers wel een stootje hebben, maar het idee achter mijn vorige post is dat niet iedereen nu vrolijk met strijkers op de tafel gaat tikken zodra er een ongeïdentificeerd kruitspoortje in het doosje aangetroffen wordt , da's vragen om ongelukken. Controleer eerder of alle strijkkoppen goed vast zitten en de volle breedte van de kop bestrijken en indien van toepassing, controleer of de dopjes achter in de strijkers nog op hun plek zitten, dat moet voldoende zijn.

Ander voorbeeld; een vuurpijl. Als er een breuk in de motor zit omdat de verkoper de pijl iets te hard op de toonbank gooit, ben jij niet blij als je een 4" bompijl afsteekt; je bent hoe dan ook te laat weg. Als ik jou was zou ik er volgende keer iets van zeggen als ze jouw artikelen op de toonbank gaan gooien! Het is en blijft vuurwerk en vuurwerk moet je met respect behandelen.

VuurwerkFreak!!

Registered User
waar heb je die dan gehaald?
ik heb laatst ook bij zena de moog pirats gehaald.
die zien er gewoon stuk voor stuk goed uit...
ik had ze even gecontroleerd want door dit topic schrok ik ff :p

Schuim

Moderator
Medewerker
strijkkopcontrole

strijkkopcontrole,
Vrijf gewoon een paar keer (rustig) over de strijkkop, laat deze los, breekt deze of komt er een schuurtje in, dan weet je genoeg, door breken, leegkloppen en weggooien.

een methode waar ik een 6 jaar geleden al achter ben gekomen.
Zo controleer ik ze sinds dien altijd als ik een doosje niet vertrouw.
En heeft nog altijd gewerkt.

Greedings,
Schuim :w

Viber

Registered User
wacht, wacht. Ik heb die strijkers bij de Zena vandaan en als je de strijker op de kop houd en er met je vinger op tikt (zacht dus) valt er al kruit uit... |:( Duidelijk geen top kwaliteit

bart timmers

Registered User
zijn gewoon goede zit altijd wel een foute bij maar je moet er niet zon probleem van maken van 1 kapote strijker met die moog strijkers is niks mee
geloof me maar

RBA

Registered User
bij ertbrand en bij harry loots gooide ze met de strijkers , naja gooien ..
echt zo van af 40 cm voor de toon bank er op gooien.. en dan vielen ze wel neer .. ik d8 ook zo van .. woow ff wa respeckt voor da spul .. maarja
de strijkers zijn nog helemaal goed...maar toch |:(

Knaller

Registered User
ik heb vandaag in duitsland een doos strijkers gekocht,van weco. Knallen helemaal niet verkeerd voor zo'n klein dingetje. Ze zijn blauw met een gele strijkkop.

Bovenaan