Jullie foto's hosten zonder FPM Logo?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tony

Administrator
Medewerker
Beste members,
ik heb een vraagje. We hebben een tijdje geleden dit forum ge-update en sinds die tijd is er de mogelijkheid om in dit forum je foto's up te loaden. Wij hebben dat tot nu toe altijd via het album gedaan wat eigenlijk los staat van het forum.

Wij zullen deze optie blijven gebruiken. Maar de vraag is nu, willen jullie dat wij de optie om foto's te uploaden in dit forum naar je eigen profiel. Want daar zul je dan albums kunnen aanmaken. Deze foto's zullen dan ook zonder logo van FPM verschijnen wat in het andere gedeelte niet zo is.

Zien jullie hier een meerwaarde in of zeg je, laat het maar zoals het nu is! Logo maakt niet uit! Ik begrijp dat sommige het logo van FPM er niet in willen, de redenen daarvan zijn divers maar voor alles is wat te zeggen.

Ik hoor graag wat jullie zouden willen.
Zie een test album in mijn profiel.

KoenL

Registered User
Ik zou zeggen nee, hou het logo erop. Persoonlijk vind ik het fijn als je foto's niet zomaar ergens anders geplaatst kunnen worden, zonder dat de 'bron' duidelijk zichtbaar is. Ook al is FPM niet altijd de maker van de foto, het is toch een stukje zekerheid dat je foto in goede handen is. Het logo wat nu gebruikt wordt zorgt er niet voor dat je iets van de foto niet ziet, dus naar mijn idee zit het ook niet in de weg.

Tony

Administrator
Medewerker
We horen vaak negatieve opmerkingen wat betreft ons upload optie voor members met LOGO maar nu we aanbieden om het zonder logo te doen op een andere manier krijgen we geen reacties.

Zo laten dus ????

Sweet Laker

Registered User
Lekker zo laten, jullie bieden de hosting aan dus mag wat mij betreft het logo erop. Als iemand dat niet wil zijn er zat andere opties om de foto zonder FPM logo te hosten.

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Logo zo laten.
Ik heb er geen problemen mee en het is ook een middel dat er geen foto's gejat worden door derden.

Alleen kan je het logo in een teken programma verwijderen.
Zo kwam ik vorig jaar een foto van mij tegen van een stuk knalvuurwerk, wat door een k*t kind gejat is.
Maar ja dat hou je toch.

Hou de optie open, met logo of zonder logo.
Dat je dat kan aanklikken als je foto's gaat uploaden.

Trouwens handig dat je nu 20 tergelijker tijd kan uploaden.

Tony

Administrator
Medewerker
Logo zo laten.
Ik heb er geen problemen mee en het is ook een middel dat er geen foto's gejat worden door derden.

Alleen kan je het logo in een teken programma verwijderen.
Zo kwam ik vorig jaar een foto van mij tegen van een stuk knalvuurwerk, wat door een k*t kind gejat is.
Maar ja dat hou je toch.

Hou de optie open, met logo of zonder logo.
Dat je dat kan aanklikken als je foto's gaat uploaden.

Trouwens handig dat je nu 20 tergelijker tijd kan uploaden
.

Het is in het gewone album met of zonder, je kan niet zelf de keuze maken ik moet dat namelijk van te voren bepalen.

Die 20 tegelijk zal ik weer terug zetten naar 10 tegelijk. Ik hb zelf de laatste tijd veel foto's ge-upload en met de internet snelheid die ik heb trek ik ook 20 foto's tegelijk maar heb je een iets langzamer internet dan heb je kans dat je een time-out krijg en dan gaat het niet helemaal goed in het album.

blazuhhh

Registered User
Ìk ga met KoenL mee. Je hebt inderdaad een beetje de zekerheid dat niet iedereen aan de haal kunnen gaan met je foto's voor wat voor doeleinden dan ook.

michel0911

Registered User
Om even te reageren op een thread van een half jaar terug.. :)

Van mij mag het logo eruit, ik had al eens eerder foto's geupload namelijk en kwam er toen achter dat er inderaad autmatisch een logo/copyright van FPM op werd gezet, ik heb de foto's er gelijk weer afgehaald...Ik had zoiets van, mijn foto's en FPM zet er copyright op, dat hoort niet vind ik persoonlijk, theoretisch zijn de foto's dan ook niet meer van mij zeg maar...

Nee, van mij mag het logo alsnog eruit gehaald worden.

Tony

Administrator
Medewerker
Om even te reageren op een thread van een half jaar terug.. :)

Van mij mag het logo eruit, ik had al eens eerder foto's geupload namelijk en kwam er toen achter dat er inderaad autmatisch een logo/copyright van FPM op werd gezet, ik heb de foto's er gelijk weer afgehaald...Ik had zoiets van, mijn foto's en FPM zet er copyright op, dat hoort niet vind ik persoonlijk, theoretisch zijn de foto's dan ook niet meer van mij zeg maar...

Nee, van mij mag het logo alsnog eruit gehaald worden.

Toen we het systeem begonnen moesten we voor elke byte aan dataverkeer betalen dus voor ons was het zo iets van. Wij hosten en daar willen we dan ook iets voor terug.
Heel veel upload systemen / websites deden hetzelfde. Vandaar toen die keus.

Pak het dan anders aan. Zet niet alleen het logo maar ook de naam van de uploader eronder.

Dit kan niet. Ik kan namelijk maar 1 ding invullen.

Maar het probleem zou zichzelf moeten oplossen want zoals in de 1ste post beschreven heeft Vbulletin een eigen foto systeem aan het forum toegevoegd.
Jullie kunnen dus in je profiel albums aanmaken en foto's uploaden en deze bevatten dan geen logo van FPM. Ons album heeft en update nodig dus is voorlopig niet te gebruiken en ik hoopte eigenlijk dat jullie het nieuwe systeem zouden oppakken nu het andere een niet beschikbaar is.

Tony

Administrator
Medewerker
Onder het kopje Community in het menu vind je de optie my albums.
Daar kunnen julliie je eigen albums aanmaken en je foto's uploaden.

Er kunnen maximaal 200 foto's in 1 album!
Het aantal albums is ongelimiteerd.

michel0911

Registered User
ja ik zag het net pas, moet nog ff het nieuwe forum doorspitten om de andere functies door te krijgen, ik denk dat bij nader inzien dit toch wel degelijk een verbetering is ten opzichte van de 'oude' website b(in tegensdtelling tot 1 van mijn eerdere posts), het is gewoon een kwestie van wennen, althans voor mij.

Ik had mijn pics op imageshack gezet, maar nu ik net zag dat je via de knop "Community" je foto's kan uploaden zal ik dat eens gaan proberen zometeen.

Tony

Administrator
Medewerker
Het uploaden werkt op de 1 of andere manier niet. Dit ligt aan Vbulletin.
Als ik straks weer thuis ben dan ga ik op zoek naar de oplossing.

Al het nieuwe is wennen :)

michel0911

Registered User
Inderdaad, ik heb net 9 foto's geupload, echter verschijnen ze niet in mijn aangemaakte album...
Het vreemde ik wel 1 thumbnail zie staan, maar als ik die aanklik is die leeg...

Succes met het uitzoeken zou ik zeggen :)

Nieuwe websites zijn eigenlijk net als vrouwen, als je een nieuwe hebt moet je altijd even goed uitzoeken waar de gevoelige plekjes zitten. :)

Tony

Administrator
Medewerker
De oplossing is gevonden en het systeem werkt nu. Het ziet er best aardig uit al zeg ik het zelf.
We gaan dit systeem voor de members gebruiken en het gebruikelijk album komt straks weer terug en zal gebruikt worden voor de show foto's die wij gedurende het jaar maken.

Wilt het niet lukken met de foto's dan horen wij het graag!

Belangrijk:

Foto's worden verkleind naar 800*600 pixels. Je kan ze uploaden als 1024*768 maar niet groter!
Dus verklein ze en ga niet proberen om foto's van een paar MB te uploaden want dat zal niet lukken.
Foto's van 300 a 400kb vind het systeem heel aardig. :idea:

attachment.php

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Het nieuwe systeem klinkt mij wel goed in me oren.

Komen de oude foto's die de leden vroegar hebben upgeload nog terug?

Tony

Administrator
Medewerker
Het nieuwe systeem klinkt mij wel goed in me oren.

Komen de oude foto's die de leden vroegar hebben upgeload nog terug?

Ja die komen zeker nog terug. We hebben al een backup gemaakt en van de week zal het album in orde gemaakt worden.
Het werkt nu niet met het nieuwe forum software en laat allemaal fouten zien. Als dit gefixed is kunnen jullie weer overal bij.

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Ja die komen zeker nog terug. We hebben al een backup gemaakt en van de week zal het album in orde gemaakt worden.
Het werkt nu niet met het nieuwe forum software en laat allemaal fouten zien. Als dit gefixed is kunnen jullie weer overal bij.

Gelukkig maar.
Ik begon al te zweten, dat ik al die foto's opnieuw moest uploaden.

Tony

Administrator
Medewerker
Zoals jullie in post 19 kunnen lezen werkt het oude systeem weer.
Daar heb ik het zo ingesteld dat als je foto's upload naar de member gallery (je eigen album) dat er dan geen FPM logo over de foto heen komt.
Dus de opties zijn hetzelfde als de foto albums in het forum en daarom heb ik het nieuwe systeem via het forum uitgeschakeld.

Dus wil je foto's uploaden dan vind je hier alle informatie die je nodig hebt: http://www.freakpyromaniacs.com/forum/showthread.php?3881-Foto-s-uploaden-naar-het-foto-album-voor-iedereen-beschikbaar&goto=newpost#post218938

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan