WINKEL Jacques Prevot Sarray

Guusje

Member
Jacques Prevot
17 Rue Glapigny
52140 Sarrey
Frankrijk

IMG_1055.jpeg

Jacques Prevot is misschien wel de bekendste pyrotechnicus van Frankrijk. Hij geeft wekelijks meerdere shows met daarin vaak grote kalibers verwerkt. Zijn uitvalsbasis is Sarrey, een klein plaatsje midden in Frankrijk langs de bekende Route du Soleil naar het zuiden.

Voor Fransen is het mogelijk om via zijn site te bestellen en te laten bezorgen. Gelukkig is er voor ons de mogelijkheid om via de site te bestellen en het dan op een afgesproken tijdstip in Sarrey af te halen. Je krijgt dan 10% korting.

Zijn vuurwerkcollectie past bij zijn status als gelauwerd pyrotechnicus. Naast zijn uitgebreide eigen import verkoopt hij Weco, Volt, Riakeo en andere kwaliteits spullen. Beter wordt het niet. Enige minpuntje is de prijs, voor de bekende Volt/Xclusif boxen betaal je al gauw het dubbele vergeleken met hier.

IMG_1058.jpeg
IMG_1057.jpeg
IMG_1059.jpeg
IMG_1056.jpeg
Vertaling:
Opnames ter plaatse
Afhalen bij het bedrijf is mogelijk na het maken van een afspraak via het bestelformulier. Bij afhaling ter plaatse in Sarrey (52140) krijgt de klant 10% korting. Deze korting is niet van toepassing op cataloguslampen 1 t/m 10, 101 t/m 110, verstevigingsmogelijkheden voor deze lampen, Cobra afvuursystemen en pyromuzikale lampen.

Het verwijderen ter plaatse gebeurt met een voertuig met compressieontsteking en met een brandblusser van minimaal 2 kg.

Laatst bewerkt:

Richardus

Registered User
Waardoor wordt het vuurwerk in Frankrijk iha zo duur? En hier in het bijzonder natuurlijk das wel ff schrikken maar staat elke winkelier wrs gewoon vrij, stukje exclusiviteit wrs ook.

Guusje

Member
Waardoor wordt het vuurwerk in Frankrijk iha zo duur? En hier in het bijzonder natuurlijk das wel ff schrikken maar staat elke winkelier wrs gewoon vrij, stukje exclusiviteit wrs ook.
Dit moet ik je helaas schuldig blijven. Heb het me zo vaak afgevraagd. Dacht eerst dat het aan de regio lag (begon met het bezoeken winkels langs de Middelandse zee), maar deze winkel zit in the middel of nowhere. Btw is 20 % dus dat is het ook niet. Luxe goederen zijn ook niet altijd duurder in Frankrijk. Concurrentie is juist groot. Opslageisen minder streng. Dus geen idee.

Laatst bewerkt:

Schuim

Moderator
Medewerker
Zelfde als in Spanje gok ik, en ook in Duitsland en België liggen de prijzen hoger.
Zo lang de gek het er voor geeft. En er geen echt, massa is kassa moment is, en het vooral een tof product te opluistering is, zie ik er de logica wel is.

VvanVuurwerk

Registered User
Prevot heeft ook een eigen lijn met 30mm single shots en 40mm mines. Leuke producten. Afgelopen jaar ergens in een Franse winkel heb ik die nog gekocht.
Helaas heeft Prevot als bedrijfsbeleid dat ze die niet zelf aan consumenten verkopen (ik heb ze gemaild).

De 400 grams Bugano fonteinen zijn, zeker na de afhaalkorting, helemaal niet gek geprijsd. Erg dikke vulkanen die dat geld zeker waard zijn.

Knettermans

Bronzen Member
Prevot heeft ook een eigen lijn met 30mm single shots en 40mm mines. Leuke producten. Afgelopen jaar ergens in een Franse winkel heb ik die nog gekocht.
Helaas heeft Prevot als bedrijfsbeleid dat ze die niet zelf aan consumenten verkopen (ik heb ze gemaild).

De 400 grams Bugano fonteinen zijn, zeker na de afhaalkorting, helemaal niet gek geprijsd. Erg dikke vulkanen die dat geld zeker waard zijn.
17 Euro is ook zonder die korting al een koopje. Die fonteinen zijn zo ontzettend mooi, de overtreffende trap van de F2 varianten.

Bovenaan