Italiaanse bom / Uitje!

Status
Niet open voor verdere reacties.

trixx

Registered User
Hallo, ik had even een vraagje!
Ik heb nu dus italiaanse bommen, maar ik vroeg me even af, hoever zou je zoiets nou van huizen en auto's moeten leggen? ik heb dan wel een veldje omringd met een lichte heuvel van 2 meter hoog, en dan is er een straat, en dan komen de huizen!(ongeveer meter of 30 van het veldje af!)

Het is mijn eerste keer dat ik deze dingen heb, en wil graag even wat meer ervaringen aanhoren van mensen!
Ik weet dat ze super hard gaan, dus dat hoef je me niet te vertellen! graag gewoon bruikbare informatie!:)
Alvast bedankt!!

Titan

FPM Hangouderen
Ik zou zeggen als je het echt veilig wilt doen, ga dan buiten de bebouwde kom, dan weet je zeker dat de kans klein is op schade of dergelijke.

Schuim

Moderator
Medewerker
Klinkt als een normaal voetbalveldje zo als wij hier ook in de buurt hebben..
Ook zelfde afstanden en dergelijke.

Zou het daar persoonlijk niet doen.
Je weet maar nooit he.

Fiets gewoon ff een stukkie, pak een weiland en blaas daar je krater.

naat

Registered User
hoe groot zijn ze? ik heb er thuis ook van italie zit nu in thailand ma als ze even groot zijn als op mijn avatar(die supermagnum) dan kan je ze gerust wel op dat veldje afsteken hoor,groter weet ik niet?

]-[arry

Registered User
naat zei:
hoe groot zijn ze? ik heb er thuis ook van italie zit nu in thailand ma als ze even groot zijn als op mijn avatar(die supermagnum) dan kan je ze gerust wel op dat veldje afsteken hoor,groter weet ik niet?

je avater is helemaal geen uitje, maar dat zeg je ook niet. Ik moet niet posten als ik terugkom van stappen, maar het zou ook handig zijn als je in normaal nl schrijft.

Laatst bewerkt:

trixx

Registered User
Hier even een foto van een Italiaanse bom! (Foto is van iemand anders, maar kwam hem tegen in het album, en dit is even om andere mensen te laten zien hoe ze eruit zien voor diegene die het nog niet wisten iig!)

Ui.JPG

trixx

Registered User
naat zei:

Ja als ze er zoals die dingen van jou uitzien, dan leg ik ze ook gerust in mijn straat neer, en zou ik geen topic beginnen met deze vraag!|:(

Dus jullie raden een groot open grasveld aan?! Nja moet ik maar weer opzoek gaan naar een ander groot stuk in de buurt!

BomBeta zei:
en vergeet niet je lont te verlengen met een stuk visco..
En ik zal hem ook zeker weten wel verlengen!;) (Wat iedereen overigens moet doen als je in bezit bent van dit soort dingen!)

Laatst bewerkt:

PeterVuurwerk

Registered User
ik heb ze vorig jaar ookgehad (de roze). Ten eerste vouw het lont NIET uit, dit versnelt de brandsnelheid van het lont. Ten tweede verleng het lont met visco.
Daarnaast had ik het vorigjaar op een rustig kruispunt afgestoken, ruiten sneuvelen niet maar auto-alarmen gingen wel af.
Gebruik je gezonde verstand en op dat veldje moet het makkelijk kunnen.

Lawine Freak

Registered User
Ik heb hem ook gehad , staken hem zo'n vijftien meter van de huizen af.

De eigenaar die deed het op 6 meter , toen stonden de ramen wel op knappen.|:(

trixx

Registered User
Lawine Freak zei:
Ik heb hem ook gehad , staken hem zo'n vijftien meter van de huizen af.

De eigenaar die deed het op 6 meter , toen stonden de ramen wel op knappen.|:(
waren de ruiten kapot? of stonden ze gewoon erg te trillen?(is een verschil hè;) haha)

Ik heb trouwens geen roze, maar groene Italiaanse bommen!
Is daar een verschil in? ik zal ze vanavond even opmeten.

Cowboy

Registered User
Lawine Freak zei:
Ik had die van in de 60 gram , ik had voor de gein me hand op de ruit gelegd , je voelde alleen een zware trilling.

:eek:
wat moet ik me daarbij voorstellen?
je heb een uitje in je ene hand, andere hand tegen t raam.
hey hij trilt!

(dus hoever lag hij bij het raam vandaan)

en oja, als je hem zo in het grasveld legt, knalt hij toch veel zachter?
misschien is het beter als je hem op een tegel of plaat ofzo legt, in het gras..

trixx

Registered User
Cowboy zei:
en oja, als je hem zo in het grasveld legt, knalt hij toch veel zachter?
misschien is het beter als je hem op een tegel of plaat ofzo legt, in het gras..

Daarom ben ik ook aan het zoeken, naar een goed mooi veldje waar het nog wel een beetje galmd, en waar de knal nog wel goed hoorbaar is, en niet wegsterft zoals op een groot open veld zonder enige huizen eromheen;)
Maar ik heb al een mooi en ideaal plekje gevonden om hem neer te leggen!:w

en zoals Cowboy ook al vroeg, hoever had je hem toen van de ruit gelegd dan toen je ruit trilde?

Detonator

Registered User
Over open velden gesproken, ik steek weleens op de dijk een nitraat af hierzo, en dat is met veel boeren land en in de verte gebouwen. Dat klinkt toch wel machtig hoor, je hoort niet echt een knal, maar een lage dreun ofzo (het is alsof je de druk verplaatsing echt hoort), tis lastig uit te leggen maar zeker mooi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan