Italiaanse bom / Uitje!

Status
Niet open voor verdere reacties.

fireworkaddict

Registered User
Zal ik het anders zeggen; de inkoopsprijs van die dingen ligt niet hoger dan €5.- per stuk ;)

Als je handelaar er veel inkopt, zal die ook een leukere prijs hebben geregeld.
Nou verschilt het natuurlijk ook waar ze zijn ingekocht; maar de inkoopsprijs van de 38grammers ligt tussen de €3,50 en €5,- per stuk.

Je ziet ze jammer genoeg steeds meer in Nederland opduiken. Hierbij zeg ik 'jammer genoeg' omdat ik al meerdere malen getuige ben geweest van voorbeelden waarbij het nog maar net goed ging. Gewoon doordat het in handen van mensne komt die niet weet hoe ze er mee om moeten gaan, sommige handelaren weten het niet eens!

Als je handelaar veel Italiaanse bommen heeft, zal die hoogstwaarschijnlijk ook wel de Dragon Boom zijn tegengekomen. Deze vindt ik qua prijs/kwaliteit een stuk beter. En bovendien ook een stuk 'veiliger'.

Gr. Fireworkaddict

nickskuhh-hmd

Registered User
Scheelt nog al in de prijs dus ja.
Wat ik niet snap is waarom ze de lont uit de fabriek zelf(of waar ze ook vandaan komen) niet wat langer maken.
Ik heb filmpjes op videogoogle gezien waar ze hem gewoon zo aansteken zonder extra lont.
En daar begint de 7klapper gelijk te klapperen.

Ik las het ook toevallig op dit forum dat ik hem moest verlengen, maar 1000e anderen mensen niet.

Laatst bewerkt:

RefleX

Registered User
Juist, voor je eigen veiligheid zul je de lont altijd moeten verlengen. Net zoals jij al zei, ik heb ook vaak genoeg filmpjes gezien waarbij mensen een uitje afsteken waarbij de 7-klapper direct erna afgaat, Linke koek.

Mensen die aan uitjes/it. bommen kunnen kopen zullen waarschijnlijk ook wel via hun handelaar aan rolletjes visco kunnen komen, ga niet eigenwijs doen en koop er 1 á 2 van deze rolletjes lont bij :).

- RefleX

RefleX

Registered User
Ook al is het hier een beetje dood.. Iemand die misschien weet welke nou harder klapt: De Explod of de It. bom? Ben er erg nieuwschierig na.

Alvast bedankt!

RefleX

nicky04

Registered User
Ligt eraan denk zoiezo de italiaanse bom maar zeker die rode italiaans bom, die mintgroene gaan ook wel hard maar die rode is harder.

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Ook al is het hier een beetje dood.. Iemand die misschien weet welke nou harder klapt: De Explod of de It. bom? Ben er erg nieuwschierig na.

Alvast bedankt!

RefleX

Weet je wat jij moet doen.
Koop ze alle twee, ook raad ik je het niet aan.
Want als je 14 jaar bent, moet je gewoon met babyvuurpijlen, astronauten en ander legaal spul oud en nieuw vieren.
Maar weer even terug, steek ze een voor een af en je weet, welke harder knalt.

Ik wordt er toch zo moe van, die jeuk vragen wat knalt harder.:mad:

Sorry, ik moest het even kwijt.:sick:

! martijn !

Registered User
jajaja, weer zo'n type die overbezorgt is :weird:
vertel hem dan maar gewoon hoe hij het af moet steken, met verlenging of niet of andere dingen bijvoorbeeld
inplaats van dat iedere keer gezeik van dat iemand te jong is of niet.
Het is en blijft illegaal dus eigenlijk mag jij het ook niet afsteken dat soort explosieven

sorry hoor moest ik even kwijt:suspicious:

The Cigarman

Moderator
Medewerker
jajaja, weer zo'n type die overbezorgt is :weird:
vertel hem dan maar gewoon hoe hij het af moet steken, met verlenging of niet of andere dingen bijvoorbeeld
inplaats van dat iedere keer gezeik van dat iemand te jong is of niet.
Het is en blijft illegaal dus eigenlijk mag jij het ook niet afsteken dat soort explosieven

sorry hoor moest ik even kwijt:suspicious:

Verlengen of niet, dan moet die gene de topic maar even door lezen.
En het lijkt niet echt handig dat je als je 14 jaar bent, dat je dat soort spul afsteekt.
En ik erger me een beetje, welke knal is harder gezeur.

Laatst bewerkt:

Son-T

Registered User
je hoeft de lont niet te verlengen , de vertraging is de zevenklapper.

Even voor de duidelijkheid. Er word hier al 12 pagina's aan info gegeven dat je een uitje altijd moet verlengen om diversen redenen .
Wanneer jij dan komt met een nutteloos advies ,om het niet te doen .
Mag je voor mij even buiten gaan spelen voor mijn part.
Doe even normaal man!!!!

tommy-gun

Registered User
Ook wij zijn niet achterlijk en weten ook wel dat de 7klapper de vertraging is.
Hij is alleen niet zo betrouwbaar of mensen die het niet kennen maken hem los zonder dat ze weten dat hij dan binnen 1 sec knalt. Wij proberen mensen op de gevaren te wijzen wat ze wel of niet kunnen/moeten doen. Daarom verlengen we hem uit voorzorg met een stukje visco.
Natuurlijk heb jij er al 10 gewoon afgestoken zonder problemen.
Maar ja, net die elfde he.
Zekerheid voor alles.

Laatst bewerkt:

nicky04

Registered User
Even voor de duidelijkheid. Er word hier al 12 pagina's aan info gegeven dat je een uitje altijd moet verlengen om diversen redenen .
Wanneer jij dan komt met een nutteloos advies ,om het niet te doen .
Mag je voor mij even buiten gaan spelen voor mijn part.
Doe even normaal man!!!!

Dat hoef jij mij niet uit te leggen hoor ,steek die dingen al jaren in grote hoeveelheden af heb er nog nooit 1 fout zien gaan.Die zogenaamde lont verlenging word gezegd door noobjes die die dingen alleen op internet hebben gezien.Geloof mij nou maar dat je ruim de tijd hebt, vaak zelfs nog te lang.En effe aan een 10jarig kind zeggen dat die een lont eraan moet knutselen is helemaal goed man!

ps:Iedereen hier denkt dat die weet waar die het over heeft maar als er iemand de meeste van die dingen hier heeft gehad ben ik het wel, meer dan driekwart hier heeft ze uberhaupt nooit gehad.

Oja en tien afgestoken eerder 1010 bedoel je.

Laatst bewerkt:

Pyromaster2

Registered User
Dat hoef jij mij niet uit te leggen hoor ,steek die dingen al jaren in grote hoeveelheden af heb er nog nooit 1 fout zien gaan.Die zogenaamde lont verlenging word gezegd door noobjes die die dingen alleen op internet hebben gezien.Geloof mij nou maar dat je ruim de tijd hebt, vaak zelfs nog te lang.En effe aan een 10jarig kind zeggen dat die een lont eraan moet knutselen is helemaal goed man!

ps:Iedereen hier denkt dat die weet waar die het over heeft maar als er iemand de meeste van die dingen hier heeft gehad ben ik het wel, meer dan driekwart hier heeft ze uberhaupt nooit gehad.

Dan zal je vast het verhaal van iemand op www.vuurwerkpunt.com niet gelezen hebben van iemand die ook van een persoon aangenomen heeft hem niet te hoeven te verlengen maar waar het bijna wel mooi mis ging.
En je wilt niet weten hoe snel omhulste stoppine brandt als deze uitgevouwen is, daar kun je niet tegen lopen.
Je moet weten wat voor informatie je er neer zet, de volgende grapjas vouwt het lont uitelkaar en steekt hem dan aan..
Vuurtje erbij..binnen een seconde BOEM...
Laten we er het op houden dat omhulste stoppine over een stuk van 15 meter 1 seconde doet.
En hoe groot is dat stukkie dat eraan zit??
Juist minder dan 15 meter!!
Het kan wel vertragend werken als het opgevouwen zit maar veel mensen denken dat dit zo hoort om het lont bijelkaar te houden, geef iemand die geen verstand van zaken heeft maar eens zo'n ding in handen velen halen het touwtje eraf en steken het dan zo aan.
Daarnaast wordt het omhulste stoppine van een shell ook in een zevenklapper bijelkaar gehouden door een papiertje, deze haal je er toch ook af??
Je moet eens kijken hoeveel leken denken dat het lont van een shell vertragingslont is door de lengte.
Ze denken genoeg tijd te hebben, dat valt vies maar dan ook vies tegen.

Laatst bewerkt:

! martijn !

Registered User

:nuts: ,wil ju=jij iedereen het harnas in jagen ofsow=ofzo?
Dat gat=gaat je goed af:cheesy: , aplaus=applaus voor je zelf:smile1:
Nou nu weer ontopic:smile:

Laatst bewerkt door een moderator:

vonk

FPM Moderator
Medewerker

er is 1 heel goed voorbeeld hiervoor,de vuurwerk dode afgelopen oud en nieuw, die vergiste zich ook in stoppine.

is het nou teveel gevraagd om een advies te geven om die dingen te verlengen? waarom zou je het tegen spreken.

eens in de zoveel tijd komt er wel weer zo'n wijsneus voorbij zoals JIJ! die van bijna alle goed bedoelde adviesen van members het weer beter weet, wat jij moet doen is ze lekker niet verlengen en een groot weiland opzoeken.

voor de andere members die wel zo verstandig zijn gewoon verlengen het kan nooit kwaad.!

GMP82

Zilveren Member
weet je wat het is.... domme mensen (of dieren) roeien zichzelf uit. Natuurlijke selectie heet dat. Laat hem de volgende keer maar lekker em zo aansteken, en alle andere freaks verlengen em.

Sommige mensen leren alleen van hun fouten, tja, zijn keus als ie hiermee de fout in wil gaan. (Zolang ie anderen dan maar niet verwondt)

Pyromaster2

Registered User
Domme mensen zegt die dan, nee jij bent lekker slim meneer vuurwerkfreak.
Jullie riskeren hier allemaal je leven elk jaar weer, dus kom me niet de les lezen nerdjes.Ga vuurwerk afsteken tjappies, als ik jullie foto's al zag weet ik al genoeg van die boerennerdjes die alleen vuurwerk afsteken in hun leven hebben.

En ja ban me aub met je forum , vuurwerk is toch maar voor kinderen en sociale minderheden.

Wat doe je hier dan nog??

Ik denk dat jullie soort het voor ons verpesten..

En meer zeg ik er niet meer over, zoals velen je al gezegd hebben sta jij voor de keus wat jij doet, maar sommige dingen kun je beter gewoon niet op het forum zeggen en dat je er dan kritiek op krijgt valt te verwachten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan