Inzet explosieven opruimingsdienst na aantreffen 490 kilo vuurwerk

Fearwind

Registered User
Heerlen – Vannacht werd door de Landelijke Politiedienst 150 kg vuurwerk aangetroffen in een auto bij een controle op de weg. Dit betrof meer dan de toegestane 25kg.
De bestuurder van de auto was woonachtig in Heerlen. Hierop heeft een speciaal politie team een nader onderzoek ingesteld in de woning van de verdachte. Bij het onderzoek werd in de kelder van de woning van de Heerlenaar werd nog eens 340 KG vuurwerk aangetroffen. 200 KG vuurwerk was bewerkt.
Van diverse kleine vuurwerkpakketen was een groot vuurwerkpakket gemaakt bedoeld om met de jaarwisseling af te steken.

Omdat het zelf bewerken van vuurwerk een extra gevaarlijke situatie oplevert moest de explosievendienst van Defensie(EOD) eraan te pas komen om het vuurwerk te ontmantelen. Hierna werd het vuurwerk veilig afgevoerd en vernietigd.
Tegen de verdachte Heerlenaar wordt proces-verbaal opgemaakt.

Artikel met foto's: https://www.mijnstreeknieuws.nl/inzet-explosieven-opruimingsdienst-na-aantreffen-490-kilo-vuurwerk/

Bron: MijnstreekNieuws.nl
--------------------------------------

Wat mij met name verbaasd is dat het op de foto's lijkt dat het enkel om consumentenvuurwerk gaat en op de foto's compounds en cakeboxes te zien zijn. Zeker als Pyromaniac zit je al snel boven de 25KG regel, en dit wil je niet overkomen 3 dagen voor de favoriete dag...

GMP82

Zilveren Member
Zo dat is goed zuur...
Hoog tijd dat die regel aangepast wordt.
Al zal dat voor deze hoeveelheden alsnog niks uitmaken.

• Like
Reactions: AWG

maartenvincent

Registered User
Tja dit risico zullen velen van ons hebben, en als je cakes doorlont krijg je de EOD langs :sick:. Daarom doe ik dit zo laat mogelijk, vaak pas vlak voor afsteken.

Wat ik nooit snap is waarom de politie gewoon geen grote bak water meeneemt en daar de zooi ingooit.
Vooral de cobra's en dergelijke. Cementkuip met water en je bent klaar.

AWG

Registered User
psst... meneer agent??;)

ik zeg het maar omdat jullie vorig jaar ook al jullie werk erbij hebben laten baklappen..:cautious:

zou het misschien hierdoor komen dat jullie niet ingrijpen? meneer agent?? ...................meneer agent??:sleep:

https://www.youtube.com/results?search_query=enzo+knol+bij+de+politie+

en dan kijk ik niet eens zijn filmpjes deze komen in mijn feed als ik op youtube naar vuurwerk zoek...:rolleyes:
das wel meer als 450 kilo hoor als je niet eens een pompwagen/pallettruck over glad beton kunt duwen...
heb daar genoeg ervaring mee...
mag blijkbaar ook in een klein busje direct naar zijn huis worden gebracht door broekhoff... prima jonges...o_O

maarnee iedereen is gelijk maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen..:unsure:

p.s voor diegene die denken dat dit snitchen is?... van mij hoeft ie niet aangepakt te worden maar laat de rest dan ook met rust met hun OOK legale spul...
heb geen twitter zelfs geen smartphone, anders had er wel een reactie onder gestaan.
https://www.ad.nl/binnenland/megapakket-zelfgemaakt-vuurwerk-ontmanteld~a456d5ce/

eod oproepen om wat lontjes los te peuteren... achja...:ROFLMAO:

Laatst bewerkt:

Sweet Laker

Registered User
Als ze slim zijn steken ze het vuurwerk gewoon bij het eerste lontje aan en dan een paar minuten genieten. Al hoop ik dan wel dat ze die arme drommel ook meenemen. Verzacht de pijn voor deze landmijn terrorist nog een beetje. Daar weet de overheid alles van :D

Schuim

Moderator
Medewerker
Ik zit me ook sterk af te vragen of dit niet gewoon een paar doorlontboxjes waren.. Waanzinnig dit, en gewoon gedaan om de sensatie.

AWG

Registered User
Ik zit me ook sterk af te vragen of dit niet gewoon een paar doorlontboxjes waren.. Waanzinnig dit, en gewoon gedaan om de sensatie.

dat hoef je je niet af te vragen hoor dat was ook gewoon zo.
hij zal misschien een paar van die doorlontboxen extra doorgelont hebben (aangezien ze praten over 1 samengesteld stuk vuurwerk van 250 kilo).
als je die foto erbij bekijkt dan is dit gewoon zoals wij vroeger ook bezig waren, stukkie tape erom en lange lont eraan en gepaste afstand zoeken en genieten.

maarja nog even en genieten mag geheel niet meer...
behalve bepaalde mensen dan natuurlijk. precies zoals het op ''animal farm'' ook zo ging.
ach ik val in herhaling..:confused:

maartenvincent

Registered User
Ik vraag me altijd af waarom er in dat soort enorme collecties zo enorm veel klein grut en budgetspul zit.
Als je dan zoveel te besteden hebt haal je toch alleen maar mooie boxen?

En ik zou met zulke hoeveelheden ook wel wat zenuwachtig worden.

Dennis010

Registered User
Ik vraag me altijd af waarom er in dat soort enorme collecties zo enorm veel klein grut en budgetspul zit.

Omdat het geen liefhebbers zijn. Het gaat alleen maar om de clicks en likes (en dus de opbrengsten).
Als je voor 6K boxen koopt heb je er een stuk minder en dat levert geen clicks op.
Het zijn allemaal nepfreaks die vloggertjes.

AWG

Registered User

dat is omdat deze jongens nog allerlei projecten maken om te filmen en die door het jaar heen uploaden voor hun leden.
hebben ze weer views en dus centjes van.
dit is eigenlijk een business voor hun. 1000 views is een dollar, dus tel maar op. en daar betalen ze het ook gedeeltelijk van.

Z@P

Registered User
Inderdaad ja, wat moet je met al die Duitse budget potjes. Kan me haast niet voorstellen dat dat 6000 euro is overigens. Dan mag je nu al wel beginnen met dat kleine grut. Is echt een kwestie van wie heeft de grootse dit.

Bovenaan