Indoctrinatie kleuters via Brandweerman Sam (You Tube)

Schuim

Moderator
Medewerker
Mwaoh, wat is hier het probleem aan?

Kort door de bocht gaat het er om dat:

Vuurwerk is gevaarlijk.
Houd je aan de regels.
Denk aan de dieren.
Zet vuurwerk recht op.
Let op.
Denk na.
Vuurwerk kan brand veroorzaken.

Mis ik iets of ik dit gewoon waarheid als een koe, en mag je kinderen daar gewoon op bedacht maken?
Dat die er voor kiest om in het vervolg naar een echte show te gaan kan ik me ook nog voorstellen na een brand.

Bij de Grote meneer Kaktus show, en menig ander kinderprogramma spelen ze toch na, of laten ze zien wat er kan gebeuren, als je ergens mee bezig bent?

Plum Bloom

Registered User
Mwaoh, wat is hier het probleem aan?

Kort door de bocht gaat het er om dat:

Vuurwerk is gevaarlijk.
Houd je aan de regels.
Denk aan de dieren.
Zet vuurwerk recht op.
Let op.
Denk na.
Vuurwerk kan brand veroorzaken.

Mis ik iets of ik dit gewoon waarheid als een koe, en mag je kinderen daar gewoon op bedacht maken?
Dat die er voor kiest om in het vervolg naar een echte show te gaan kan ik me ook nog voorstellen na een brand.

Bij de Grote meneer Kaktus show, en menig ander kinderprogramma spelen ze toch na, of laten ze zien wat er kan gebeuren, als je ergens mee bezig bent?

1.58: Regel 2: Ga altijd naar een georganiseerde vuurwerkshow toe. Want als je dat niet doet en toch lekker zelf afsteekt, zie je wat er van komt.

Is overigens een letterlijke vertaling van de Engelstalige versie op YT: https://www.youtube.com/watch?v=RiC8d37xZ0U

Laatst bewerkt:

rodepo

Registered User
Alles wat jij zegt ben ik met je eens.
Maar niet met tip 1 uit het filmpje op 1.58: "steek geen vuurwerk in je tuin, maar ga naar een georganiseerde vuurwerkshow."

Schuim

Moderator
Medewerker
Ja, ik had hem ook gehoord. En ben het net als jullie er niet mee eens.
Maar denk dat het voor kinderen in de leeftijd dat ze naar Sam de brandweerman kijken, wel een goed advies ^^

Laat ik het zo zeggen, ik til er niet zo zwaar aan.

rodepo

Registered User
Alle afleveringen van brandweer man Sam zijn overdreven opvoedkundig correct.
De doelgroep is dan ook hele jonge kinderen.

joszie

Zilveren Member
Zo opvoedkundig correct is het niet:
-papa houdt zomaar een vuurwerkfeestje (zonder dat het oudejaarsavond is)
-papa zet de vuurpijl in de grond en aan een balk?
-papa moet de balk nog in de grond zetten (met een grote hamer) terwijl de pijl er al aanzit.
-papa draagt een pet met klep terwijl hij vuurwerk afsteekt
-papa zet het afzetlint dichter dan 25m afstand van het vuurwerk.
-papa heeft geen ramen in de sponningen in de schuur. De pijl gaat door een open gat.

Bovenaan