IJmuiden

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Vijfde Havenfestival op zaterdag 30 en zondag 31 augustus 2008

plaats : ijmuiden
provincie : Noord Holland
wie : onbekend
wat : onbekend
waar : vanaf het forteiland
tijd : 0.00 uur
webinfo : http://www.havenfestivalijmuiden.nl/
routebeschrijving : klik hier

Voor de vijfde keer wordt de IJmuidense Trawlerkade in het laatste weekend van augustus een uitgestrekt festivalterrein. Het thema van het festival is dit jaar 'vis'. Hoe kan het ook anders, want deze lustrumeditie is gekoppeld aan de landelijke viering van het 100-jarig bestaan van de Nederlandse Zeevisgroothandel. Ook staat het komende Havenfestival landelijk in de schijnwerpers als dé plaats voor de viering van de Nederlandse Visserijdag 2008. De festivalbezoekers zullen dat op allerlei originele manieren merken; zij worden onder meer getrakteerd op een vlootschouw van oude vissersboten, een presentatie van een vistafel, kookdemonstraties en een markt met oude ambachten. Maar natuurlijk komen ook de andere, succesvolle ingrediënten van het festival weer aan bod. Op de podia en kade, in de pakhuizen, in een sfeervolle Spiegeltent én in het omringende water spelen zich tientallen culturele en nautische acts af!

Corus trakteert festivalpubliek op groot vuurwerk

Staalproducent Corus grijpt het eerste lustrum van het Havenfestival aan om de bezoekers te trakteren op een groot vuurwerk dat wordt afgestoken vanaf het Forteiland. De eerste vuurpijl gaat zaterdagavond na het laatste optreden de lucht in. ,,Bezoekers die om elf uur naar huis zijn gegaan, zullen daar achteraf spijt van hebben’’, voorspelt Fans Baud, voorzitter van de Stichting Havenfestival IJmuiden. Volgens Baud wordt het vuurwerk nog spectaculairder dan drie jaar geleden. Toen werd Sail IJmuiden met een imposante show afgesloten.

havenfestival_1_r1_c1.jpg

Fire Fox

Registered User
De tijd klopt niet, de show is om 24.00 uur.

Corus trakteert festivalpubliek op groot vuurwerk

Stersponsor Corus grijpt het eerste lustrum van het Havenfestival aan om de bezoekers te trakteren op een groot vuurwerk dat wordt afgestoken vanaf het Forteiland. De eerste vuurpijl gaat zaterdagavond na het laatste optreden de lucht in. 'Bezoekers die om elf uur naar huis zijn gegaan, zullen daar achteraf spijt van hebben', voorspelt Fans Baud, voorzitter van de Stichting Havenfestival IJmuiden. Volgens Baud wordt het vuurwerk nog spectaculairder dan drie jaar geleden. Toen werd Sail IJmuiden met een imposante show afgesloten.

Tijd: 24.00 uur (na het laatste optreden)

http://www.havenfestivalijmuiden.nl/index.php?id=194

Rufes

Registered User
Mijn moeder werkt bij Corus en kreeg dit vandaag via de mail toegestuurt:

Zaterdagnacht vuurwerk
Op 30 en 31 augustus zal in IJmuiden het vijfde jaarlijkse Havenfestival
plaatsvinden.
Ter gelegenheid van het 90-jarig bestaan van het staalbedrijf in IJmuiden zal
Corus aan de omgeving, vanaf het Forteiland een groot vuurwerk aanbieden. Dat
vuurwerk begint om middernacht, in de nacht van zaterdag op zondag. Vanaf
beide zijden van het kanaal zal het zichtbaar zijn.

Drillz

Registered User
Ze zullen toch niet een paar cakes vanaf het forteiland schieten?

Is iemand toevallig bij die show van 3 jaar geleden geweest?

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
uit de media

Havenfestival IJmuiden.

De minister van Landbouw en Visserij, Gerda Verburg, opent op zaterdag 30 augustus om 12.00 uur het 5e Havenfestival IJmuiden, dat twee dagen op de Trawlerkade plaatsvindt. Thema dit jaar is ‘vis’: dit jaar bestaat de Nederlandse Zeevisgroothandel 100 jaar, het havenfeest is hieraan gekoppeld. Dit weekend zijn ook de Nederlandse Visserijdagen: IJmuiden is dit jaar dé plaats voor de viering van die dagen. Bezoekers kunnen van alles verwachten dat met viste maken heeft, tot aan een vistafel en kookdemonstraties. Maar er is meer dan vis: op de kade, op podia, in pakhuizen, in een Spiegeltent en in het omringende water spelen zich tientallen culturele en nautische acts af. Concerten, acrobatiek, straattheater, voordrachten, jeugdvoorstellingen en kunstprojecten op en rond de Trawlerkade.

Op de kade staan gedekte eettafels en een ‘visrijk’ buffet klaar voor het 'Diner op de kade'. De driemaster Minerva maakt vaartochten voor het publiek langs de Noord-Hollandse kust. Seaways opent de deuren van twee luxe passagiersschepen voor bezoekers. Corus verzorgt rondleidingen bij Hoogovens. De overtocht erheen is al even spectaculair als het kijkje achter de schermen van het grootste staalconcern van Europa: op de imposante Zeesleepboot Holland. Corus is de hoofdsponsor en biedt vanaf het Forteiland zaterdagavond om 23.00 uur een groot vuurwerk aan. Dat vuurwerk belooft groter te worden dan drie jaar geleden, toen Sail IJmuiden met vuurwerk met afgesloten.

Amstel

Registered User
Hmm, raar dat bij de ene 11 uur staat en bij de andere 12.
Naja ik zorg dat ik voor 11 uur gewoon aanwezig ben.

ijmuidenpf8.jpg

Stooklocatie = forteiland en ligt midden op het water en kun je dus niet bijkomen

Ik ga zelf proberen om bij punt 1 of 2 te komen. Je kunt eventueel de auto parkeren bij de sluizen en lopend naar punt 1 of 2

Punt 4 zou ik niet proberen, aangezien daar langs de kade het festival is, en het dus zeer druk kan zijn

Drillz

Registered User
Denk eigenlijk dat het wel mee zal vallen met de drukte.

Ik zat zelf te denken om bij punt 5 te gaan staan, maar wil eigenlijk ook nog wel een vissie eten ergens....

Drillz

Registered User
Wat een lekkere show zeg, ik stond inderdaad op plaats 5 en het was echt eerste rang.

15 minuten lang de lucht vol en zowaar een soort van finale. Ben wat foto's aan het uploaden, die zal ik zo linken hier.

Nou ik krijg ze hier niet geupload dus het moet maar even zo, zijn amateurfoto's met een Ixus gemaakt maar sommige zijn best ok:

http://drillz.spaces.live.com/photos/cns!7C51DF1261938CB9!225/

Laatst bewerkt:

USRRobiwan

Registered User
Misschien ben ik wel te verwend door het geweld in Valencia en dergelijke, maar vond het een beetje tegenvallen. Voor zo een prachtlocatie midden op een eiland ruim 200 meter vanaf elk publiek had ik wel een maximaal toelaatbaar caliber verwacht en niet 3 en 4 inches met een hoop 'alpeco' blokjes eronder. De hoeveelheid wat de lucht in ging was wel redelijk maar was vrij eentonig met veelal de zelfde effecten. Ook de iets grotere bommen veelal bestaand uit blauwe ringen en rode peony's. Ik denk dat ik er in totaal iets van 30 geteld heb. Het kan zijn dat hoofdsponsor Corus het niet zo breed in de broekzak heeft maar van zo een enorm groot internationaal staal bedrijf had ik wel wat beters verwacht. Regel dan een goede internationale (spaanse) pyro, die waarschijnlijk het hele 'fort' eiland zal gebruikt en het water eromheen en het caliber flink zal hebben opgeschroefd...

Voor Nederlandse begrippen vond ik het een middenmoot vuurwerk. Heb aan de kant ook geen oe's en aah's gehoord. Na de zogenaamde finale bleef iedereen ook staan omdat men meer verwachte. Heb sommige zelfs horen zeggen dat het in '68' bij het 50 jarig bestaan vele malen grootser was.

RNBakker

Registered User
Nou zolang er geen bijv Valenciaan, of Macedo schiet zal het wel mee gaan vallen vrees ik.

Regel dan een goede internationale (spaanse) pyro, die waarschijnlijk het hele 'fort' eiland zal gebruikt en het water eromheen en het caliber flink zal hebben opgeschroefd...

Zie in deze thread twee keer een bericht waarin gevraagd wordt naar of vergeleken wordt met spaanse schieters. Lijkt mij weinig zinvol aangezien we in nederland wonen. We zullen het toch echt met de nederlandse schieters en budgetten moeten doen.

ruben_3

Registered User
Sorry maar deze show ging nergens over. Ik snap het niet, als schutter zijnde heb je toch een passie voor vuurwerk! Laat dit dan terug zien in de show. ipv een eentonige 15minuten doeloos shells de lucht in knallen.

Rufes

Registered User
Helaas was ook niet onder de indruk van deze show. Zeer rommelig allemaal. Gelukkig woon ik nog redelijk in de buurt, anders had ik een reis voor niks gemaakt.

Had het niet verwacht van Corus. Internationaal Miljardenbedrijf, ik dacht die hebben het breed zat voor een mooie show, maar helaas.

USRRobiwan

Registered User
En er is ook zoiets als de nederlandse veiligheidsafstanden ; met 200m. kun je niet groter schieten dan 4inch.

Het puntje het dichtste bij tot het eiland is 200m, dat is kaderand tot kaderand , ze hebben geschoten vanaf het midden van het eiland dat nog eens 50meter verder is, dat komt ruim over de 250 meter heen. Maar ik ik zal er verder niet over mierenneuken. Het was gewoon zeer matig voor zo een evenement.

Bovenaan