Ignis Brunensis 2012 (Tsjechie, Brno)

RedBaron

Registered User
Kreeg daarnet en mailtje binnen met de line-up voor Ignis Brunensis 2012. En ik vind het een interessante mooie line-up voor deze editie:

25 Mei: opening Prelude: Theatrum Pyroboli
26 Mei: Flash Barrandov, Tsjechie
30 Mei: Pirotecnia Ricardo Caballer, Spanje
2 Juni: Foti International Fireworks, Australie
6 Juni: Panda Fireworks, China
8 Juni: Grand Finale Flash Barrandov en Pyrovision (Oostenrijk) Vanaf het Špilberk Kasteel

Dat wordt denk ik weer een feestje, ik ga er in ieder geval weer heen!

hier nog wat beelden van de winnaar van vorig jaar Vaccalluzzo:

Moontan

Moderator
Medewerker
Gepubliceerd op 26 mei 2012 door pichus144
Ignis Brunensis 2012 Opening Ceremony. I`ve recorded only last 5 minutes of the firework.

Laatst bewerkt:

Moontan

Moderator
Medewerker
Vanavond is het de beurt aan Pirotecnia Ricardo Caballer. Kijk heel erg uit naar hun performance!!

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Flash Barrandov was echt geweldig op video! Alleer maar goede materialen op lekkere eigenzinnige muziek!

Moontan

Moderator
Medewerker
Gepubliceerd op 2 jun 2012 door Pyrosnider
Firework Competition - Brno Dam
Team Australia - Foti International Fireworks

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Oef, da's niet best zo na Flash en Ricasa. Overstijgt de classificering: "wel aardig" niet imo, al zullen de beelden van Jack wel een stukkie beter zijn.

Moontan

Moderator
Medewerker
Gepubliceerd op 6 jun 2012 door Pyrosnider
Firework Competition - Brno Dam
Team China - Panda Fireworks

Tony

Administrator
Medewerker
Bij bepaalde festivals was het te vaak een verassing dat de beste show niet won.
Dat had te maken met politiek en vrienden. Misschien hier ook een gevalletje van hetzelfde?

Ik wacht ook nog even de beelden van de Jack af voor ik mijn mening echt pas gaat geven.

Moontan

Moderator
Medewerker
De afsluitende finale met Flash Barrandov en Pyrovision
Gepubliceerd op 8 jun 2012 door Pyrosnider
Fireworks Finale - The Špilberk Castle
Team Austria & Czech Republic - Pyrovision & Flash Barrandov SFX

RedBaron

Registered User
Druk bezig met alle beelden te verzamelen op me PC. hier alvast de 1e show van Ricasa:

Andere shows volgen spoedig, veel kijk plezier :)

Wat betreft dat Foti won. Wat ik er van begrepen heb is dat ze de show van Ricasa erg koud\kil aan vonden voelen ( of hoe je het ook mag omschrijven). Ze hebben wel de prijs gewonnen van beste opening, met de muziek van The Olympic Spirit wat het thema nummer was dit jaar. Foti had gewoon meer herkenbare muziek en viel beter in de smaak bij de Jury. Heeft niks te maken met politiek of vriendjes. Want Ricardo Caballer is goed bevriend met Flash Barrandov wat het vuurwerk festival gedeelte organiseerd.

Tony

Administrator
Medewerker
Druk bezig met alle beelden te verzamelen op me PC. hier alvast de 1e show van Ricasa:

Andere shows volgen spoedig, veel kijk plezier :)

Wat betreft dat Foti won. Wat ik er van begrepen heb is dat ze de show van Ricasa erg koud\kil aan vonden voelen ( of hoe je het ook mag omschrijven). Ze hebben wel de prijs gewonnen van beste opening, met de muziek van The Olympic Spirit wat het thema nummer was dit jaar. Foti had gewoon meer herkenbare muziek en viel beter in de smaak bij de Jury. Heeft niks te maken met politiek of vriendjes. Want Ricardo Caballer is goed bevriend met Flash Barrandov wat het vuurwerk festival gedeelte organiseerd.

Ik wil niet gelijk met de vinger wijzen. Ik wilde alleen aangeven hoe het een aantal keer in Spanje is verlooen.

Wie zitten er in de jury bij dit festival?
Ps. Vaak pakt bekende muziek de mensen meer wat dan helaas los staat van het vuurwerk, maar ik denk dat het bijna menselijk is.

Gotenborg is ook ontzettend goed in hun muziekkeuze waardoor je al swingt voordat je ook maar 1 stuk vuurwerk hebt gezien.

Bovenaan