Huizen

vuurwerkfreakz

Nieuwe Member
19 September vuurwerk te Huizen.

Plaats : Huizen
Provincie : Noord holland
Wie : onbekend
Wat : onbekend (Vermoedelijk consumenten vuurwerk)
Waar : achter restaurant de Kalkovens
Tijd : 22:00

Het op Koninginnedag geplande vuurwerk kon door de tragische gebeurtenis in Apeldoorn niet doorgaan. Het vuurwerk op Koninginnedag werd mede gesubsidieerd door de exploitant van de Koninginnekermis. Geen vuurwerk, dus ook geen financiële bijdrage.

De Oranje Stichting Huizen en de Stichting Actief Huizen hebben de handen ineen geslagen om in 2009 alsnog een vuurwerk in Huizen te hebben. Het vuurwerk zal nu worden afgestoken op zaterdag 19 september om 22.00 uur achter restaurant Kalkovens aan de Havenstraat. Op deze dag zal ook de Huizer Botterdag gehouden worden met festiviteiten rond de Oude Haven.

michel0911

Registered User
Ok,

ik vond de show best wel goed eigenlijk, ik was er met mijn zoontje al rond 21:30, toen waren er een handjevol mensen......toen het 21:55 was waren er denk ik zo rond de 3/400 mensen.

Het begon met zeer felle romeinse kaarsen, deze waren echt zeer fel, daarna paar fonteintjes. Toen werden de blokjes achter elkaar weggeknald, er zaten behoorlijk harde knalblokjes bij, deze knalblokjes werden over het algemeen in salvo geschoten, alles was eigenlijk top wat ik heb gezien, ik weet alleen niet wie er geschoten heeft en naar mijn mening was het geen vuurwerk wat eind van het jaar in de winkel ligt...

Ik heb mooie brocade crowns gezien, die erg lang bleven hangen, ook waren er vette mines aanwezig, en uiteraard waren er dikke fluiters aanwezig (yellow cabs achtig) die ieder een eigen weg naar de hemel zochten. Een hele hoop effecten passerde de revu, ook de hummers heb ik gezien trouwens...

Kortom, een zeer geslaagd showtje, wat ik trouwens niet had verwacht, ik heb vorig jaar ook het vuurwerk (dat was weliswaar bij de kermis) gezien in Huizen, maar dat stelde weinig voor, deze daarentegen was top!

Oja, mijn zoontje vond het ook erg vet (moest ik ff zeggen van hem) :) .

Laatst bewerkt:

DarkSoul

Registered User
geen laserpen gezien eigenlijk......:)

Mja, net na de show heb ik hem nog even erbij gepakt, maar het werd hem niet helemaal. Het was te licht met te weinig rook/mist om hem goed te kunnen zien. Plus dat de batterijen niet 100% vol meer waren.
Ik kwam ook nog eens te laat aan. Daarom was mijn plan om vóór de show de laserpen te doen niet gelukt. Ik moest met de fiets kriskras door Laren. Blaricum en Huizen heen. Manmanman, wat een kutplaatsjes :push: Er zijn nauwelijks dorogaande wegen, dus over 14 km fietsen heb ik 60 minuten gedaan! Was er om 22:06 uur pas. Gelukkig was de intro nogal flauw, dus heb ik weinig gemist.
Ik vond de show goed, omdat het 25 minuten lang genieten was. Op zich geen bruut geweld, omdat er rustig stuk voor stuk of per twee cakes werden afgestoken. Maar ik heb wel kwalitatief goede producten gezien. Ik heb alleen geen flauw idee van de merken die ze schoten! Mooie crackling crossette (misschien die nieuwe, klein Broekhoff cake?), blauw met gouden waaier...
Ik heb wat stukjes op film kunnen zetten. Omdat mijn fotocamera niet zo veel geheugen heeft (filmen ermee vreet geheugen), heb ik alleen wat fragmenten kunnen filmen.

Korte filmpjes:
Film van de finale
Fragment 1
Fragment 2

san quinton

Registered User
Deze show is geschoten door Wagenvoort uit Wapenveld.

Er zijn flowerbeds geschoten.
De merken zijn onder andere:
-Lidu
-Broekhoff
-Vulcan

Zoals boven reeds vermeld is dit een koninginnedag vuurwerk dat nu door goed werk van plaatselijke verenigingen toch door kon gaan.

Groeten,

san quinton

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
Die cake op het einde is er nu ook in het consumenten vuurwerk. Check straks de films van de Showtime collectie...6 Oktober demo maar in de show van Den Bosch die wij online hebben staan zie je ze ook. Showtime is van Cafferata vuurwerk.

Dan heeft Lesli ook een cake met draaikolken en boeketten in de pyroshopper lijn en Schuurmans of Beko heeft er nu ook 1 ...Maar die draait wat rustiger en daarna knalt er een leuk boeket uit.

Thanks voor de films.

Bovenaan