Huis uit om vuurwerk

thunderstorm

Registered User
Dat het opslaan van illegaal vuurwerk niet onbestraft mag blijven daar kan ik inkomen maar een gezin hiervoor het huis uitzetten is wel heel extreem.
Ik denk dat heel veel huishoudens hiervan niet op de hoogte zijn want als je dit weet dan ga je geen illegaal vuurwerk opslaan.

Ik denk dat je nog beter € 10.000,- boete kan krijgen dan dat je je huis uit moet en misschien wel nergens heen kunt.

jeroen137

Registered User
Het is, en blijft een illegale bezigheid. Aangezien een huurhuis niet van jezelf is, kan ik het ook wel begrijpen. 1500 kilo is niet niks ook. Als er brand uit breekt....

Daarbij zijn huurhuizen vaak rijtjeshuizen of flats, dus veel mensen dicht op mekaar.

Vind het terecht dat ze het huis uit gezet zijn. Als woningcorporatie mag je geen risico's nemen wat dat betreft.:noworry:

Tony

Administrator
Medewerker
Bij 1500kilo is het niet MAAR vuurwerk meer. Laten we wel gewoon reel blijven. Tuurlijk is het erg dat je uit je huis word gestuurd (misschien gaat dat wel te ver) maar volgens mij heeft de woningbouwcorporatie daar alle recht toe.

Vavoom

Registered User
De (meeste) woningbouwcorporaties hebben al in hun beleid opgenomen dat je zonder pardon je huis uitgezet wordt als je betrapt wordt op het telen van wiet. Hierover zijn (en worden) alle huurders geïnformeerd via de lokale weekkrant, het info-blad van de woningbouwcorporatie, etc..

Het zou mij niet verbazen als ook vuurwerk in hun beleid opgenomen gaat worden. Uitzetting zal niet voor 11 kilo gebeuren, maar wel na overschrijding van een bepaalde "extreme" hoeveelheid (1500 kilo is écht veel).

Kortom, begrijpelijk dat men een huurder op straat zet áls daar 1500 kilo gevonden wordt. Dat neemt niet weg dat het erg kl*te is, maar iemand die zoveel in huis heeft, had bovendien in ieder geval toch redelijkerwijs kunnen vermoeden dat dát niet mag. Hetzelfde geldt voor iemand met 1500 plantjes in huis. Met een simpel "goh.... mag dat niet?" kom je er dan niet vanaf.

nismo

Registered User
Mijn woningbouwcorporatie heeft in het contract staan dat je je als goed huurder moet gedragen, en onder die regel valt dus alles.
Of jij nou 10 kilo of 1500 kilo heb liggen maakt niet uit, maar dat regeltje gaat nog veel verder,ze kunnen dat ten alle tijden gebruiken als je wat verkeert's doet.
En vuurwerk word gelijk getrokken aan wiet, kwa contract en procedure.

thunderstorm

Registered User
Mijn woningbouwcorporatie heeft in het contract staan dat je je als goed huurder moet gedragen, en onder die regel valt dus alles.
Of jij nou 10 kilo of 1500 kilo heb liggen maakt niet uit, maar dat regeltje gaat nog veel verder,ze kunnen dat ten alle tijden gebruiken als je wat verkeert's doet.
En vuurwerk word gelijk getrokken aan wiet, kwa contract en procedure.

Dit zou dan ook betekenen dat als je illegaal CD's en DVD's kopieerd en verkoopt ook je huis uitgezet kan worden, dan kunnen ze veel mensen op straat zetten denk ik:sad2:

En gaat het hier nou om belgie's feestvuurwerk of om spektakelvuurwerk, want dit valt toch allebij onder illegaal vuurwerk?

Tony

Administrator
Medewerker
Gezin hoeft huis niet uit

NIEUWEGEIN - De Nieuwegeinse ‘vuurwerkfamilie’ aan de Havik hoeft naar alle waarschijnlijkheid haar huis toch niet uit. Verhuurder Portaal is erachter gekomen dat er in hun schuur geen 1500 kilo vuurwerk lag, maar veel minder.

Begin december kwam de politie bij de Nieuwegeinse familie aan de deur na een tip dat er illegaal vuurwerk werd verhandeld. In totaal zouden de agenten 1500 kilo in beslag hebben genomen. Drie bewoners van het pand en man uit Culemborg werden aangehouden en zaten drie dagen in de cel.

Toen Portaal twee maanden later over de kwestie hoorde, besloot zij de huur op te zeggen. Het gezin kreeg te horen dat ze moest omzien naar een nieuwe woning, omdat het zich niet als een goed huurder had gedragen en de omwonenden in gevaar had gebracht met de vuurwerkopslag. Voor 31 maart diende het gezin het huis uit te zijn.

De familie hield vol dat er door de politie in hun schuurtje ‘slechts’ rond de 150 kilo was gevonden. Voor Portaal aanleiding om nog eens nauwkeurig na te gaan wat er in december is aangetroffen en vooral waar precies. Het lijkt er nu op dat in het schuurtje van de familie inderdaad eerder 150 kilo lag dan 1500. Hoeveel er precies is gevonden is op dit moment nog onduidelijk, net als waar de resterende 1350 kilo is aangetroffen.

Voor Portaal is dit reden om de gewraakte brief aan het gezin in te trekken, in ieder geval tot alles duidelijk is. Woordvoerder Maas van Portaal noemt de eerdere opzegging van de huur ‘een stevige vergissing’. Hij vindt echter niet dat Portaal onzorgvuldig te werk is gegaan. ,,Het krantenbericht en het verslag van de politie hebben ons op het verkeerde been gezet. Het blijft mensenwerk.’’

Het Nieuwegeinse gezin weet nog van niks en wil verder geen commentaar geven. Het Openbaar Ministerie heeft nog niet besloten of het gezinsleden gaat vervolgen wegens het verhandelen van illegaal vuurwerk.

Bron: http://www.ad.nl/utrecht/zuid/3028070/Gezin_hoeft_huis_niet_uit.html

GMP82

Zilveren Member
Dit zou dan ook betekenen dat als je illegaal CD's en DVD's kopieerd en verkoopt ook je huis uitgezet kan worden, dan kunnen ze veel mensen op straat zetten denk ik:sad2:

Daarbij lever je geen overlast c.q. risico voor de woning en/of omgeving....

Ik kan me de gedachtengang van de woningcorporatie wel voorstellen.
Trouwens coulant dat ze het intrekken nu het (veel) minder blijkt te zijn.

Bovenaan