HUA LIANG bommen bij alpeco

djara

Registered User
Met grote plezier bespeurde ik de nieuwe site van alpeco. (eek)
complimenten voor de site, ziet er erg goed uit met foto`s en prijzen (bigg)
maar tot mijn verbazing kwam ik op de afdeling promotie>einde reeks.
daar stonden 3 nieuwe crackers HUA LIANG 870, 874 en 879. allen gevuld met zilverkruit en alleen voor de klanten die gemachtigd zijn met kvk (bigg)

heeft iemand hier ervaring mee of enige informatie? xavier of 1 van de mods ....

ik vraag me af waar ik dit stukje knal in moet vergelijken ? met een strijker of een nitraat.. op de site staat namelijk dat het bommen zijn.(tong) (klinkt bizar maar volgens mij zijn het gewoon rotjes die wat harder gaan. khoop het niet... (laugh) )

Wizz

Registered User
maar waarom vallen ze in de kvk sectie ?
zit er meer flash in dan een pirate special of komt het omdat het geen keuringsnummer heeft ? ?

bij voorbaat dank poziloc(win)

Ik denk omdat ze nog niet gekeurd zijn, lijkt me niet slim om nog voor korte duur zware knallers op de markt te brengen dit met het oog op de gevarenclassificatie.

Fezz

Registered User
Ik heb ze gezien, lijkt gewoon op een grote kanonslag, waarschijnlijk komt hij nooit boven een nitraat uit

Patrick

Registered User
Nou de goede ouderwetse knallers uit Duitsland van vroeger (Super Böller I of II vergelijkbaar met het grootste formaat HUA LIANG die je hier ziet) waren voor de jaren 90 ook gevuld met flash kruit en die dreunden vaak nog een tikkie beter dan een nitraat (zeker de nitraatjes van tegenwoordig)

Ik hoop dat dit ooit eens feestvuurwerk wordt. Ik zit namelijk al lang te wachten op normale kanonslagen maar dan met flash gevuld (net als vroegâh (roll)). Want ik zat me al te verbazen waarom ze dit niet gewoon in China laten produceren i.p.v al die hippe produkten als vlinders, bermuda's en nitraten die toch vaak weer afgekeurd worden. Hou het gewoon lekker simpel denk ik dan.. Traditioneel Chinees knalvuurwerk maar dan met flash i.p.v blackpowder, zoals bamboo crackers/piraatjes, standaard kanonslagen, de ouderwetse donderslagen, lady crackers 700s, zilverkruitmatjes (zoals de thunderbomb matjes), enz :)

Laatst bewerkt:
P

poziloc

Guest
Ik heb ze gezien, lijkt gewoon op een grote kanonslag, waarschijnlijk komt hij nooit boven een nitraat uit

Eerst testen en dan pas beoordelen!
Aan dit soort info hebben we absoluut niets aan
Schijnt een mode trend te zijn...men ziet een foto en men heeft al gelijk een oordeel klaar, zonder ook maar 1 schot of knal gezien/gehoord te hebben

Zoals Wizz al zegt: deze hebben geen keuringsnummer, dat betekend dus met kvk

Laatst bewerkt:

Cameo

Registered User
Hier worden de freaks van vroegah blij van! (yes)
Uit het niets zag ik ze inderdaad ineens verschijnen op de site en dacht eigenlijk bij het zien van de foto direct aan een nieuwe versie "oldskool" thunders of pantservuisten. Dit is echt goed nieuws!

En zoals AfcAjax al aangaf; dit brengt het gevoel terug van de oude Duitse Bollers. Nu nog een grijs lontje en het feest is compleet. Maar dat laatste zal (begrijpelijk) niet het geval zijn. (win)

Groet,
Cameo

Fezz

Registered User
Eerst testen en dan pas beoordelen!
Aan dit soort info hebben we absoluut niets aan
Schijnt een mode trend te zijn...men ziet een foto en men heeft al gelijk een oordeel klaar, zonder ook maar 1 schot of knal gezien/gehoord te hebben

Zoals Wizz al zegt: deze hebben geen keuringsnummer, dat betekend dus met kvk

Jonge, ik heb vroeger vaak zat van die stomme dingen gehad, vet grote autronauten uit belgie en een klap waar je niet vorlijk van wordt.

Mijn motto; waarom zoiets lomps en groot maken als je het ook gewoon kleiner kan met hetzelfde effect?

P

poziloc

Guest
O dus is bij jou gelijk alles slecht?
Heb je ook ervaring met de Bonbridge versie?

roelz

Registered User
Heren,
Er zijn in het verleden zwartkruit knallers verkocht met (zover je dat kan zien) precies hetzelfde label op het pakje, van bonbridge, gewoon dezelfde prut (sorry) die ze in duitsland o.a. hebben. Een vergelijking is dus snel gemaakt. Deze nieuwe hebben dus flash kruit, da's andere koek. Kortom eerst afsteken dan pas commentaar geven, scheelt een hoop geneuzel.
Hier een voorbeeld, de BP480, van een paar jaar geleden. dus NIET de klappers waar dit topic over gaat!!
normal_A0574.jpg

Groet, Roel

Laatst bewerkt:

iLLuH

Registered User
ongeveer 4 jaar geleden waren er ook soort van deze dingen te koop bij salon roger ze leken veel op de choet knaller, en er stond minas op. Er waren ook foto's van op fpm site toen en ik kan je vertellen dat ze goed hard knalde ongeveer net zo hard als de normale timefuse vlinders(ik praat niet over de supers maar over de normale). die ze daar toen ook verkochten

NLsandman

Registered User
Ik heb ze van het weekend gekocht, de grootste versie, heb er 1 geopent en er zit aardig wat flash in.
Wikkelingen is heel dun en niet te vergelijken met wikkelen van bv astronauten waar dan een wormpje kruit inzit.
Ook zijn de stoppers van beton en niet van klei.

Ik zal er 1 testen en jullie laten weten wat ongeveer de knal is.

Plum Bloom

Registered User
Ik heb de grootste ook gekocht, maar nog niet getest. Raar: gebruiksaanwijzing alleen in het Frans! Volgens het etiket zijn ze in Wallonie geproduceerd ten behoeve van Sinomax/Bonbridge. Hoopgevend: ze mogen volgens het etiket niet aan minderjarigen worden verkocht. Zorgwekkend: volgens het etiket is 2 meter afstand nemen genoeg (staat er echt!). Prijs (van groot naar klein): 1,50/1,-/0,50 per pakje.

Plum Bloom

Registered User
Ben verkouden en half doof, maar toch eerste testje uitgevoerd. Tussen de grootste uitvoering van Hua Liang en de Nitrate Thunder 2006 van Alpeco zat volgens mij maar weinig verschil. Als er verschil was, dan in het voordeel van de Nitrate Thunder. Komt gedeeltelijk terug in de prijs. NT kost omgerekend 40 cent per stuk (100 voor 40,-), die lange Hua Liang 37,50 cent per stuk (4 voor 1,50). Maar koop je 20 pakjes HL (voor 0,75 per pakje), dan is de stuksprijs nog 19 cent.

djara

Registered User
Ben verkouden en half doof, maar toch eerste testje uitgevoerd. Tussen de grootste uitvoering van Hua Liang en de Nitrate Thunder 2006 van Alpeco zat volgens mij maar weinig verschil. Als er verschil was, dan in het voordeel van de Nitrate Thunder. Komt gedeeltelijk terug in de prijs. NT kost omgerekend 40 cent per stuk (100 voor 40,-), die lange Hua Liang 37,50 cent per stuk (4 voor 1,50). Maar koop je 20 pakjes HL (voor 0,75 per pakje), dan is de stuksprijs nog 19 cent.

heb je ze gestest met de 0,8 NT of de 2 G NT ?

Plum Bloom

Registered User
Ik heb bewust de term Nitrate Thunder 2006 gebruikt, net zoals Alpeco doet. Het was dus de 0,8 grams, die overigens in schitterende doosjes zit (maar dit terzijde).

Bovenaan