Hoeveel aansteeklonten?

jetztgehtslos

Registered
Naar aanleiding van het topic over de aansteeklont en het feit dat ik zelf nog 22 aansteeklont ergens moet hebben liggen, vroeg ik mij af hoeveel aansteeklonten er bij jullie door heen gaan op zo'n dag/avond/nacht.

Hoeveel aansteeklonten gebruiken jullie voor het stoken en welke vinden jullie eigenlijk het beste werken?

Ik zal wel even aftrappen. Ik schat dat ik vorig jaar tussen de 5 en 15 aansteeklonten heb gebruikt. Persoonlijk vind ik de rode aansteeklonten beter werken dan de witte, deze branden iets minder snel op.

bloodveins

Registered User
Vorig jaar had ik er 50 besteld. Aansteeklonten gebruik ik eigenlijk alleen voor het kleine grut overdag. Denk dat er 30 doorheengaan. Voor 00.00 gebruik ik pyro torchers dan loop je niet zo te kutten met bukken en blazen.

Son-T

Registered User
In het geval van blazen kan je ook het aansteek lont in de rondte draaien.
Zodat door de werveling het kopje vanzelf gaat gloeien.:blink1:

boozebelly

Registered User
Ik gebruik alleen een aansteeklont als ik veel achter elkaar afsteek.
Als ik bijvoorbeeld een doosje knaltollen weg wil stoken, dan vind ik ze wel makkelijk.
Voor het grotere vuurwerk gebruik ik gewoon een gasaansteker.

bridge

Bronzen Member
Hier worden alleen pyrotorches en creme brulee branders gebruikt. Aansteeklonten vind ik levensgevaarlijk. Dat zorgt alleen maar voor gepiel hetgeen gevaarzettend is. Ik ben altijd erg op mn hoede als ik mensen met aansteeklonten zie lopen kloten. "Brandt de visco nou wel of niet? oh ja toch...."

jetztgehtslos

Registered
Ik was net in een winkel, kreeg ik zoveel meter lont er gratis bij. Genoeg om Saddam Hoessein een tweede keer op te hangen.

Toppie van Tophout/Rotterdamvuurwerk weer!

Markie

Registered User
aansteeklont = aansteeklont

paar jaar terug een plastic zak vol met lonten gekregen en is nog steeds niet op. Maar eigenwijs als ik ben doe ik toch het meeste met een aansteker. Heb me speciale aansteker nog niet in huis dus wordt weer gekut met normale aanstekers die bij een zuchtje wind al uitgaan.

ifeelfine

Registered User
heb dit jaar 5 pyro torches + mijn creme brulee brander daar mee moet het toch echt te doen zijn en zo niet ik heb oook een verzameling van wel 15 aansteeklonten liggen die ik in de loop van de jaren heb verzameld

boozebelly

Registered User
Ik lees dat veel van jullie aansteeklont kopen, maar die krijg je bij vrijwel alle dealers toch gratis?
Althans, ik altijd wel. Ik kan geen tasje opentrekken of er zitten wel een paar aansteeklonten in.
Bij één dealer kreeg ik zelfs 6x1 meter, terwijl ik daar maar 5 cakes heb gekocht.

Als ik ergens vuurwerk koop vind ik het triest als je ook nog eens 0,20 cent moet betalen voor een lontje :notrust:

Quadriffis

Registered User
Ik lees dat veel van jullie aansteeklont kopen, maar die krijg je bij vrijwel alle dealers toch gratis?
Althans, ik altijd wel. Ik kan geen tasje opentrekken of er zitten wel een paar aansteeklonten in.
Bij één dealer kreeg ik zelfs 6x1 meter, terwijl ik daar maar 5 cakes heb gekocht.

Als ik ergens vuurwerk koop vind ik het triest als je ook nog eens 0,20 cent moet betalen voor een lontje :notrust:

Mensen gaan inderdaad bestellen en betalen voor lonten :wondering:. Ik bestel ze nooit maar geef altijd aan bij ophalen dat ik nog wat lonten nodig heb dit jaar kreeg ik er zoveel mee als ik wilde. Zei stuk of 10 lijkt me wel genoeg (hehe voor 25 cakes en wat binkies en pijlen) en ik kreeg ze allemaal gratis mee. Eerlijk gezegd ook niet meer dan normaal een beetje dealer geeft ze weg, ik dacht zelfs dat schuurmans er vroeger mee begonnen was standaart een lont/stokje in alle grotere paketten te stoppen. Naa mijn mening maakt men lonten langer bv. een meter omdat het dan rechtvaardiger lijkt hier geld voor te vragen.:confused:

rodepo

Registered User
Ik heb nog nooit betaald voor een aansteeklont en ook niet om gevraagd. Ik krijg elk jaar weer een stuk of 10.
Ik heb er nu nog stuk of 40 liggen, want ik gebruik of afstand bediening of pyrotorch of gastorch. voor overdag samen met mijn dochter hoogstens 5 aansteeklonten.
mijn menig over aansteeklonten is : ze werken alleen goed als er een beetje wind staat, anders moet je blazen en komt je gezicht te dicht bij het vuurwerk.

Bovenaan