Hoe dom/achterlijk kun je zijn!

elmo

FPM Moderator
Deze jongen schieten een shell uit een PVC pijp met een TE GROTE DIAMETER vanaf de SCHOUDER.
Deze 3 dingen zijn echt uitdenboze als je met deze dingen omgaat.
Het gaat hier waarschijnlijk om een 1 of 1,5 inch shell uit een shell kitje,was dit groter geweest dan had hij het niet kunnen navertellen.

Laatst bewerkt:

Red Eagle

Registered User
Inderdaad niet handig.
Maar goed zo zijn er op youbuis nog honderden filmpjes te vinden en de een is nog erger dan de ander.
ik noem maar even vandalisme,Verkeerd afsteken,enz enz.
verder wel goed om dit eens onder de aandacht te brengen om zo misschien te waarschuwen tegen verkeerd gebruik van vuurwerk en de risico"s die het met zich meebrengt!

maartenvincent

Registered User
Zo ben ik wel eens een filmpje tegen gekomen uit Nederland, van een stel jochies dat een 6" shell (aangestoken natuurlijk) op een bevroren vijvertje in de achtertuin gooit. En lekker dichtbij blijven staan en maar lachen. Echt ongelofelijk wat sommige mensen (door een combinatie van stommiteit en onwetendheid denk ik) doen met zwaar vuurwerk.

Poziloc

FPM Hangouderen
Zo zijn er ook zat die zogenaamde singleshots uit hun hand schieten.....als die in je handen klappen, is de kans groot dat er een vingertje naast ligt.

thunderflash

Registered User
Ik heb gekken gezien met vuur werk maar dit slaat alles.Vorig jaar iemand gezien in mijn straat die met zo'n grote bombenrohr van Jorge liep rond te schieten.

eelco89

Registered User
Dit soort mensen zorgen er voor dat voor ons als vuurwerkliefhebber de regels weer strenger worden. Dit is dan niet in Nederland maar het zal ongetwijfeld hier ook gebeuren. Hoop dat deze mensen zich vroeg of laat gaan realiseren dat de adviezen die gegeven worden (onder andere in dit forum) in acht worden genomen. Het liefst voordat ze anderen of zichzelf wat aan doen

Het is nu eenmaal geen speelgoed!!!

Laat staan de beetje volwassen shells! Die wil je echt niet als RPG gebruiken.

nero

Registered User
Dom, Dommer, Domst ?
Geen andere woorden voor...
Zonde van die -ik denk- 1 inch shell, is ook niet tot haar recht gekomen.
Ging het mis dan was het natuurlijk "had ik maar"..... das te laat...

Marco_clappers

Registered User
dit ziet er wel heen dom uit, zn maat zegt nog: Oh My God this is so stupid!. en lacht daarna. en iemand die een beetje verstand heeft van de gevaren van shells weet ook dat als je PLOEP hoort en vonken ziet maar geen shell ziet vliegen, je die buis moet loslaten! ze zouden op school vuurwerk les moeten geven:) daar heb je meer aan als optel sommetjes wat ik nu op het MBO niveau 2 krijg terwijl ik al 19 ben :/

Bovenaan