--> Hoe bevestig ik vlinders aan een traca?

Status
Niet open voor verdere reacties.

maximus

Registered User
Misschien een rare vraag:
Hoe bevestig ik losse vlinders aan mijn traca, moet ik met een priem gaatjes maken in de "bevestigingsstukjes"
Ergens op het forum staat een prachtig filmpje van een traca met daaraan bevestigd de trueno no.4,gefilmd in spanje geloof ik.
Nu wil ik hetzelfde doen maar ben een beetje huiverig om de traca naar de filistijnen te helpen.
Wie kan mij helpen?

maximus

Registered User
ik heb geprobeerd een sneetje in de quickmatch te maken met een stanley-mes maar dat lukt niet echt.
Er zit een soort van harde papieren prop verlijmt waar je niet doorheen komt,
kan iemand misschien iets precieser zijn?

Mats

Registered User
Als je maar niet in de kleine knallertjes aan de traca aan het snijden bent, je moet gewoon het lont nemen, daar kan je zo een sneetje in maken met een mesje.

maximus

Registered User
Heb net een foto gemaakt maar je kan dus alleen via een link posten en dat krijg ik denk ik niet vanmiddag voor elkaar.
De traca komt van Alpeco en werkt hetzelfde (denk ik) als andere traca's.
Het is een soort tent-stok die je kan uitklappen.
Op de plek waar de "knikken" zitten zit een verdikking is eroverheen gelijmd en het uiteinde van deze verdikking bevat een tuitje.
Dit tuitje wekt de indruk dat je hier iets in kan stoppen de no.4 bijvoorbeeld.
Alleen is het tuitje naar binnen gevouwen en als het ware verlijmt en vormt een harde prop waar je niet doorheen komt.
Moet ik de vlinders dan in de sliert zelf bevestigen (waar het schietlont inzit) of toch in het "tuitje"? De laatste optie lijkt mij logischer alleen werkt het niet op de manier zoals ik denk dat het moet.

Mats

Registered User
Nee in het lont zelf, want als je in dat '' tuitje '' gaat snijden kan t wel eens mis gaan, dat is namelijk gewoon een knaller, je moet gewoon het lont tussen de knallertjes in nemen.

maximus

Registered User
OK,bedankt jongens! Ik denk dat ik voldoende info heb om hem veilig en wel te prepareren, (en helaas nog een maandje te bewaren).
groet

P

poziloc

Guest
ik gooi dit topic dicht....men is weer aan het stunten, maar heeft de balle verstand er niet van!!!!!

mijn motto: blijf er van af!!!!!!
laat vuurwerk zo als het is
maximus was aan het solliciteren, naar een vingertje minder|:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan