Hilversum

Status
Niet open voor verdere reacties.

dieter

Registered User
De audio opnamens zijn gelukt kan ik iedereen vertellen.
Zo snel mogenlijk zal ik het filmpje met (LET OP) het audio wat door de kunsthoofd microfoon is opgenomen on line gooien.
Ik heb gisteren zelf deze stereo audio track gehoord en dit is gewoon bruut.
Haar scherp audio met diep laag van de ti salutes zoals we het daar gehoord hebben.
De DVD met het Dolby Digital 5.1 gaat volgens Wicher Donga van de firma Binaural helemaal goed komen.
Gezien het maken van een 5.1 (bioscoop) track behhorlijk veel tijd in beslag neemt, zal dit nog even op zich laten wachten.
Maar na het horen van de opnamens greeg ik van hem te horen dat het perfect is gegaan en hij groen licht gaf om naar een geweldig eindresultaat te werken.
Keep you informed.
Stef (zelfs ik vind dit spannend - :nuts: )

Jammer dat het niet online komt.......

stef

Member
Jammer dat het niet online komt.......

Er staat ''Gezien het maken van een 5.1 (bioscoop) track behoorlijk veel tijd in beslag neemt, zal dit nog even op zich laten wachten.'' dus het komt wel on-line, alleen zal dat even gaan duren.
De High End stereo (dus niet de 5.1 opnamen) komt er, met beeld zo snel mogelijk aan.
Wel zijn dit de opnamen die gemaakt zijn met de kunsthoofd microfoons.
De oren aan dit hoofd zijn namelijk voorzien van een trommelvlies zoals bij de mens.
In dit geval zijn de trommelvliezen een heel duur microfoontje, en door de oorschelp wordt het geluid zo als de echte mens het hoort, zo natuurgetrouw mogelijk vast gelegd.
En dat audio staat onder mijn film.
Dit audio zal ook gebruikt gaan worden voor de VOOR kanalen waar bij het publiek er uitgefilterd zal gaan worden omdat we voor het publiek twee andere microfoons naar ACHTEREN gericht hadden staan.
Voor het midden kanaal en het SUBWOOFER laag is weer een andere mic. gebruikt.
Hopelijk een beetje uit kunnen leggen hoe het allemaal zit.
Stef :nuts:

stef

Member
Hallo allemaal.
De film is klaar, het heeft even op zich laten wachten maar dat kwam omdat ik samen met de firma Binaural even voor een oplossing moest kijken hoe we het audio zonder zo min mogelijk verlies om konden zetten naar een te downloaden bestand.
Dit is gelukt, (rendertijd door het audio 2 uur, dit ter info)

Handig om te weten is dit: wanneer je de film binnen heb, zet dan eens een koptelefoon op en je zult merken dat het niet gewoon stereo is wat ergens in het midden van je hoofd zit, maar dat het audio volledig 3D is.
Ook al is het gewoon stereo, het geluid zal om je heen zitten bij het gebruik van een koptelefoon.

Zoals eerder omschreven is het audio onder deze film, alleen het audio wat door de kunstkop is vast gelegd.
Omdat we de file niet te groot kunnen maken hebben we wat van het beeld kwaliteit af moeten snoepen
Uiteindelijk zullen we als de bioscoop track klaar is, dit ook on-line gaan zetten.
Hoe je dit dan kan downloaden en vervolgens kan branden om het in je dvd speler MET bioscoop versterker af te kunnen spelen leggen we later uit.
Want om Dolby digital te kunnen beluisteren heb je wel een dvd speler met digital uit nodig.
Dit kan zowel coaxiaal (tulp stekker of liever monster kabel) of met een optische kapel (ook wel glasvezel genoemd)
Deze een van de twee kabels (coax of glasvezel) zijn namelijk in staat om de dolby digital 5.1 track die op je dvd komt te staan, om te zetten zodat je versterker (die een dolby digital decoder aan boord moet hebben zitten, en dat hebben de meeste versterkers vandaag de dag) deze bij het afspelen van je dvd het geluid van het Laapersveld over 5 boxen en een subwoofer gaan verdelen.

Zoals ik al aan gaf zullen we als de dvd klaar is verdere instructies geven hoe of wat.
''Vinnie, bedankt voor je foto's en HIER kunnen jullie het een en ander terug lezen en de film down loaden.

Veel plezier er mee en nu nog ff wachten op de 5.1.
Als er vragen zijn......... ik hoor ze wel !!!
To be continued :blink1:
Stef

Laatst bewerkt:

Moontan

Moderator
Medewerker
Geen vragen, alleen een opmerking: Klinkt buitengewoon goed.
Klasse gedaan, en bedankt voor al je moeite en tijd die je in dit project gestoken hebt.

remio

Registered User
en ik maar denken dat we weken moesten wachten:weird:

sneller dan dit had ik het met mijn eigen simpele camera niet eens voor mekaar gekregen:laugh:

helemaal top man, ga m gauw downloaden!!!

gr remio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan