Help Youtube-vandalisme aanpakken

KoenL

Registered User
Steeds vaker verschijnen er filmpjes op Youtube waarin dingen worden gesloopt met vuurwerk. Prullenbakken, brievenbussen, speeltoestellen...je komt het er allemaal tegen. Dit opzich is al erg genoeg, maar als je ziet dat één van die filmpjes bijna 150.000 views heeft dan knapt er iets bij mij. (Voorbeeld)

Waar ik jullie op wil wijzen is het volgende. Op Youtube heb je de mogelijkheid een film te markeren. De film wordt dan door Youtube bekeken en beoordeeld. Vervolgens kunnen ze dit soort films verwijderen.

Per filmpje kost het hooguit 10 seconden om het aan te geven. Hoe moet dat?

Onder het filmpje ziet je 'Favoriet, delen, afspeellijsten en markeren' staan. Klik op markeren. Vervolgens klik je op 'selecteer een reden'. Kies 'schadelijke gevaarlijke activiteiten > verkeerd gebruik van vuur of explosieven'. Ten slotte klik je op 'Deze video markeren' en that's it!

Ik zou zeggen succes. Volgens mij ben ik niet de enige dit regelmatig op Youtube zit, dus kom je iets tegen wat het vuurwerk niet ten goede komt; markeren.

Herdervriend

Registered User
Re: Youtube aanpakken

Ik heb dit filmpje gemarkeerd en zal vanaf feitelijk alle illegale activiteiten met vuurwerk zo markeren...Dank u voor de informatie...

Echt, ik kan me woede bijna niet inhouden...

Maar zal het netjes houden:)

Het is wel waar! Doe hier wat aan mensen!

Post dit btw ook op vwk crew en AVP! En oh, spam de Youtube box vol!

tha-pyromaniac

Registered User
Re: Youtube aanpakken

Goede actie en ik doe er aan mee!
Alleen één puntje: waarom pakt Youtube dit zelf niet aan?
Vormen van sex, rascisme, geweld enz. worden wel waar nodig,wel aangepakt en dit niet?:notrust:
Misschien dringt het nu, met deze actie, tot hun door...
Alleen dit soort filmpjes, hoe fout ze ook mogen zijn, genereren ook kijk/klik cijfers.:confused:

Laatst bewerkt:

mickeyzegtboem

Registered User
Baat het niet, dan schaat het ook niet lijkt mij!

Allemaal volop aan het markeren, laat ze bij youtube maar gek worden!

Heb net een filmpje of 25 gemarkeerd, morgen gaan we vrolijk weer verder met klikken.....

Goed gemeld koen :love:

roelz

Registered User
Super actie, thx KoenL!
Als elke freak alle foute vuurwerk filmpjes markeerd die 'ie tegenkomt moeten we een heel eind komen. Zegt het voort! :cool:

nathanchunkie

Registered User
''Bedankt voor het melden van je klacht. ''

Dit jaar loop ik met een camera om wat vuurwerk te filmen. Als ik vandalisme tegenkom leg ik het vast op video ;)

GMP82

Zilveren Member
Top idee Koen!
zodra die eikels niet meer kunnen opscheppen via YouTube is er in ieder geval iets van hun "lol" af.

Cameo

Registered User
100% een goed initiatief! Moet zeggen dat ik sowieso al het gehele jaar door aanstootgevend materiaal op die manier markeer. Ik weet ook van een aantal Vuurwerktraditie collega's dat zij dit al enige tijd doen. We vragen ons alleen af wat de daadwerkelijke effectiviteit is. Zo is er een wanstaltige video waarvan ik zeker weet dat minstens 8 mensen deze hebben gemarkeerd als vandalisme. De video is echter nog steeds gewoon zichtbaar op YT. Ik zou de drempelwaardes en het beleid wel eens willen inzien hiervoor.

Maar, los daarvan is het alleen maar goed als wij scherp blijven toezien op foute filmpjes en daar iets tegen doen middels de markering.

Cameo

hans

Registered User
Even van de andere kant....

worden vandalen ook wel eens opgepakt via hun filmpje?
Of is dat een illusie.

Cameo

Registered User
@Hans,
Ja, vandalen worden zo af en toe gepakt, waarbij een filmpje dient als direct of indirect bewijs. Sommige gasten zijn zo dom, dat ze met gezicht en soms naam en al hun daden vastleggen. Dit maakt het werk alleen maar makkelijker voor politie.

tha-pyromaniac

Registered User
Steeds vaker verschijnen er filmpjes op Youtube waarin dingen worden gesloopt met vuurwerk. Prullenbakken, brievenbussen, speeltoestellen...je komt het er allemaal tegen

En laten we ook, vooral niet de filmpjes vergeten, met benzinebommen vergeten!!!
Vorig jaar is, in mijn dorp een boerderij afgebrand, nadat er een lawinepijl+jerrycan benzine afging!:mad:
LEVENSGEVAARLIJK!

Steve88

Registered User
Ik werk hier ook graag aan mee het gaat nergens over al die vernielingen.
Door dat soort gasten komt de jaarlijkse traditie wel in gevaar.

Thomaaa

Registered User
Erg goed bedacht. Zelf wist ik dit nog niet. Zat laatst nog een filmpje te kijken hoe een geheel bushokje opgeblazen wordt. Ik dacht nog bij mezelf, zal ik eens ff een mailtje sturen naar youtube. Maar dit is natuurlijk veel handiger! Top man.

Emanuelson87

Registered User
nou om nu een hele vrije te gaan liggen markeren zie ik niet zo zitten,het is niet goed dat weet ik maar vind het af en toe wel ´leuk´ om te zien (sorry)

Cameo

Registered User
nou om nu een hele vrije te gaan liggen markeren zie ik niet zo zitten,het is niet goed dat weet ik maar vind het af en toe wel ´leuk´ om te zien (sorry)

Tsja, je bent helaas niet alleen. Eerlijk van je om te melden.

Toch zul je je ernstig moeten afvragen waar je het meest van houdt; filmpjes van sloopstokers OF het in stand houden van onze vuurwerktraditie. Want het slopen kost ons echt dagelijks imagopunten.

Voor mezelf weet ik het antwoord wel ;)

Cameo

Bovenaan