Heeft vuurwerk nog toekomst

tommy-gun

Registered User
Het zal vuurwerkfans niet ontgaan zijn,
er staan steeds meer stemmen vanuit de samenleving op om vuurwerk te verbieden.
Er zijn verschillende redenen waarom men dit wil, van mensen die azijn pissen, dokters die bezwaren hebben, tot milieufreaks, maar de hoofdmoot gaat het erom dat ze tegen de vernielingen en de harde knallen zijn die al vanaf november hun rust verstoren. Helaas associeert men dit met het vuurwerk dat dat mensen voor oud en nieuw kopen.
Dus als men vuurwerk gaat verbieden ontnemen ze de normale burgers het plezier van het vuurwerk afsteken maar blijven de veroorzakers buiten schot. Zij hebben immers toegang tot andere bronnen als de reguliere verkooppunten.
Mocht het tot een algeheel vuurwerkverbod komen, hoop ik dat het vuurwerkbesluit vwb straffen aangepast gaat worden en alle handelaren en bezitters van prof en illegaal vuurwerk enorme straffen of geldboetes gaan krijgen. Dat is nml een milde straf voor het ontnemen van andermans plezier.

Geloof me maar dat een algeheel vuurwerkverbod op hand is. Achter de schermen worden al plannen en berekeningen gemaakt.
Het is destijds in Enschede gedaan waarbij belanghebbenden uitgekocht zijn. Het gaat er niet om wat de meeste mensen willen, het is nml geen referendum, maar wie bepaald. Dat is de regering......
Dat die niet altijd doen wat de meeste mensen willen is een feit.

DAAROM WIL IK GRAAG ALLE VUURWERKLIEFHEBBERS DIE HET SOORT VUURWERK AFSTEKEN WAAROVER GESPROKEN WORD EEN HELE FIJNE O&N TOEWENSEN. MISSCHIEN IS HET DE LAATSTE NORMALE GEWEEST.

MVG
TOMMY-GUN

tommy-gun

Registered User
Regels hebben geen zin. Die kunnen niet gehandhaafd worden.
Dus de enige oplossing is een verbod op legale verkoop. Dat is nml eenvoudig te regelen.

joszie

Zilveren Member
als zelfs de vuurwerkliefhebbers al hun hoofd laten hangen dan is het helemaal verloren zaak. Kom op man, ALS het ooit zover komt van een verbod dan ga dan tenminste nog met opgeheven hoofd mee ten onder.

Ja, vuurwerk heeft zeker wel toekomst. Wel is het zaak dat er kleine aanpassingen gedaan worden. Anderzijds moeten mensen ook eens weer hun hoofd gebruiken en de nuances leren te maken.

Alle problemen worden maar op 1 hoop gegooid en onder de noemer vuurwerk weggezet. Ik baal daar gigantisch van.
Het enige wat ik daar aan kan tegen doen is op alle manieren een tegengeluid laten horen en proberen om de nuances uit te leggen.

tommy-gun

Registered User
Ik ben realist en zie wat er gebeurt.
Opgeheven hoofd ? Het is geen gevoel van eer.
Aanpassingen !!!
Denk je zelf dat iemand die een 15 cm diameter delova Rana aansteekt op een knaller van een paar gram zit te wachten ?!?

p-aart-y

FPM Hangouderen
Mocht het zover komen dan zal ik dat respecteren. Net zoals ik nu de kortere afsteektijden respecteer.

U bent trouwens wel erg negatief in uw reacties, maar dat terzijde.

Pyromaniac 1975

Registered User
Men moet niet al teveel waarde hechten aan al die polls.

Ten 1e.
Deze polls worden veelal gedaan door de linkse media.
Ten 2e.
Het merendeel van de stemmers komen uit de hoek van de tegenstanders daar de gewone consument zich er niet echt druk om maakt zoals wij.
Ten 3e.
Als hier in Nederland het merendeel van de bevolking tegen vuurwerk is,hoe kan het dan zijn dat er voor een 65.000.000,- aan legaal en nog eens voor een aantal miljoenen aan illegaal vuurwerk de lucht in word gejast.

De cijfers van besteding bombarderen de polls finaal de grond in!

Ben er wel mee bezig maar echt druk maken ..........nee.

Laatst bewerkt:

sprinkhaan

Registered User
Men moet niet al teveel waarde hechten aan al die polls.

Ten 1e.
Deze polls worden veelal gedaan door de linkse media.
Ten 2e.
Het merendeel van de stemmers komen uit de hoek van de tegenstanders daar de gewone consument zich er niet echt druk om maakt zoals wij.
Ten 3e.
Als hier in Nederland het merendeel van de bevolking tegen vuurwerk is,hoe kan het dan zijn dat er voor een 65.000.000,- aan legaal en nog eens voor een aantal miljoenen aan illegaal vuurwerk de lucht in word gejast.

De cijfers van besteding bombarderen de polls finaal de grond in!

Ik ga hierin mee met de volgende toevoegingen:

* Categorie 1 mag nooit verboden worden volgens europees besluit (Om 12 uur voor 500 euro knetterlinten de fik injagen :hehe!: )
* Bij een totaal verbod in Nederland zijn wij het enige land op het vaste land dat een totaalverbod kent, leuk met alle open grenzen.
* Middenstanders die voor 100.000 'en euro's het schip ingaan vanwege investeringen die zijn gedaan in de bunkers en veiligheids systemen(dat worden vele dikke slepende rechtszaken
* De vuurwerk mafia heeft dan vrij spel want er is geen "concurentie" meer vanuit de legale vuurwerk branche.

Mystifying Sage

Registered User
Als het in NL ooit verboden gaat worden, wat ik betwijfel, zal ik dat wel respecteren.

Maar ik zal elk jaar met kerst en O&N lekker op vakantie gaan naar een land waar vuurwerk nog wel mag en daar mijn duur verdiende centen uit gaan geven.

Wij kunnen alleen maar kijken welke politieke partijen PRO-vuurwerk zijn en op die partijen stemmen bij de eerst volgende verkiezingen.

Kunnen nu een lobby gaan beginnen tegen het houden van huisdieren en dan in het bijzonder honden? Honden geven geluidsoverlast, stank overlast het hele jaar door en jaarlijks meer gewonden dan vuurwerk... Just a thought.... daarnaast zijn er ook veel mensen bang voor honden. Houden de meeste bezitters daar rekening mee?

happy4ever

Registered User
Als er een vuurwerkverbod komt zal ik mij daar niet aan houden en mijn heil zoeken in "Illegaal" vuurwerk, die dan ruimschoots voorhanden is.

D

Deleted member 17038

Guest
Ik ga me er in de laatste 6 dagen van het jaar echt niet druk om maken :) Nu gewoon genieten van de spanningsopbouw de feestdagen het ophalen en de jaarwisseling! Daarna lekker nagenieten van filmpjes en foto's en dan hebben we nog bijna een heel jaar over om er weer over los te gaan toch?

petertje23

Registered User
Als er een vuurwerkverbod komt zal ik mij daar niet aan houden en mijn heil zoeken in "Illegaal" vuurwerk, die dan ruimschoots voorhanden is.
Ik ook ben ik bang :sad:
Al houd ik het liever zoals het nu is.

Ik neem nog steeds aan dat ze wel wakker worden en geen verbod gaan instellen.

Maar goed, zoals Anihalas zegt: nu een ruime week genieten!

The Cigarman

Moderator
Medewerker

Ik dus wel.
Ik heb al week last van een negatief gevoel in mijn onderbuik.
Last van mijn rug en dinsdag bloed chagrijnig van mijn werk naar huis gereden, omdat een collega aan mij vroeg of ik de Cobra's al binnen had.
Ik klap dan compleet dicht en het geknetter komt wel een keer uit, maar toch.

vlammeke

Registered User
Het is wel heel lastig om te zeggen of vuurwerk wel of geen toekomst heeft denk ik.

Want vuurwerk leeft wel heel erg want anders hoor je het illegale knallen al niet zo lang voor tijd en er wordt nog steeds veel gekocht.
En waar er vraag is, blijft ook een aanbod!! Dus vuurwerk blijft op de ene manier of op de andere want het zit er flink ingebakken hier in Nederland.

Ik kan me voorstellen dat veel mensen op dit forum zich negatief laten beïnvloeden door de propaganda vanuit Groenlinks en bijvoorbeeld burgemeester etc. die constant Airtime krijgen.
Want je krijgt het keer op keer te horen dat vuurwerk slecht is en mensen gaan dan ook zo denken. (waarschijnlijk ook op dit forum)

En als de propaganda vanuit groenlinks zich blijft verspreiden zonder weerstand vanuit de belanghebbende *vuurwerkbranche en kopstukken in dat vijvertje*
Dan denk ik wel dat de anti's vrij spel hebben en dat de kans werkelijk bestaat dat vuurwerk verboden wordt (zolang dat goed gaat)

En wellicht wordt teruggedraaid als het geen succes is door de illegale stroom dat zich breder gaat verspreiden.

Maar zoals eerdere al zeggen, niet druk maken en je niet zo negatief laten beinvloeden en gewoon knallen zoals altijd met oud en nieuw doet want er zijn altijd buren, familieleden en vrienden die van jou vuurwerk genieten net als jijzelf !!!! :)

Gewoon die negatieve groen links gedachte uit je kop zetten want als er echt werkelijk verbod komt, dan komt het en dan zien we wel verder.
Maar het is denk ik echt geen verloren zaak en in andere woorden;Vuurwerk heeft zeker toekomst!!

Laatst bewerkt:

Robin84

Registered User
Vuurwerk is onderdeel van onze cultuur. Het duurt tenminste één generatie om een cultuur te veranderen. Dat zijn heel wat jaartjes.

En ja, ook ik maak me zo nu en dan druk over de berichten in de media. Maar het is nu bijna 00.00 uur. De drie dolle dwaze dagen gaan beginnen, dus ik zet me erover heen en ik ga morgen een hoop diesel verbruiken om langs de zaakjes te gaan.

AWG

Registered User
Ik dus wel.
Ik heb al week last van een negatief gevoel in mijn onderbuik.
Last van mijn rug en dinsdag bloed chagrijnig van mijn werk naar huis gereden, omdat een collega aan mij vroeg of ik de Cobra's al binnen had.
Ik klap dan compleet dicht en het geknetter komt wel een keer uit, maar toch.

volgende keer gelijk terugkaatsen, je van de domme houden en vragen: nee die heb ik nog niet van je binnen gekregen hoelang is het pakketje onderweg denk je?? en als hij dan met stomheid geslagen is(meestal niet zo,n kunst voor zulke eikels) maar jij zou die toch regelen??? je had een hele doos gekocht zei je?? en je had er voor mij ook een paar???
ik had er verdomme al helemaal op gerekend en nu laat je me gloeiende gloeiende zomaar zonder zitten.

grote kans dat ie niet weet wat ie zeggen moet, en zal waarschijnlijk gaan tegensputteren, dan kun je quasi kwaad weglopen met ''ik kan jou ook niks laten regelen brom brom mompel mompel''
of je zegt: als je domme opmerkingen maakt kun je ze terugverwachten.

ben vroeger te vaak gepest om me nog op de kop te laten zitten, en zeker qua vuurwerk heb ik zo een hele zwik met (voor mij) standaard antwoorden op zulke achterlijke vragen.
probeer je me belachelijk te maken en in een hoekje te drukken? dan zal ik zeker zorgen dat jij nog erger voor lul staat tegenover al de andere collega,s
zodra hij zich gaat verdedigen en tegensputteren of uiteindelijk nijdig wordt heb je al gewonnen.

het is psychologie van de kouwe grond hoor, maar werkt altijd.
zodra jij volledig in hun verhaal meegaat en hun verhaal volledig overneemt en naar jouw hand zet raken ze vrijwel altijd in paniek.
kunst is alleen dat jij onverstoord bij je verhaal moet blijven en moet blijven doorhameren zonder bakzeil te halen.

Bij familie doe ik hetzelfde, vooral mijn tantes hebben de neiging om zich overal mee te bemoeien, gewoon van repliek dienen en soort van belachelijk maken
dan durven ze niet meer.

Had het een tijdje terug, de hond van mijn tante ging steeds de keuken van mijn ouders in, mijn moeder is daar niet van gediend van dat gebedel, dus stuurde de hond meermaals de kamer in op een gegeven moment met stemverheffing, tot mijn tante ging mopperen het is maar een hond en dat mijn moeder niet haar baasje is(om mijn moeder in een hoek te drukken daarmee tegenover de familie), dus ik zei heel droog, nou naar jou luistert ze anders net zo min.
Gelijk uitgelult en voor schut voor de rest van de familie, heb haar de rest van de avond niet meer gehoord.:hehe!:

Geen idee of je er wat mee kan, bij mij werkt het altijd, en op een gegeven moment laten ze je met rust, andere collega,s/familieleden zien het en denken shit hee laat ik maar normaal doen tegen hem anders pakt ie mij straks aan en zet ie mij voor schut.

ifeelfine

Registered User
ik leef me hele leven (door medische oorzaken) al met het feit dat het wel eens mijn laatste oud jaar zou kunnen zijn. Dus daar gaat een discussie niks aan veranderen. Dat je bijna voor crimineel word aangezien als je vuurwerk afsteekt dat is iets anders dat kan mijn plezier grondig verpesten.

Bovenaan