Harde wind!

britain

Registered User
Dag mensen,

Ik steek af tussen 2 flats, naast een kanaal/open vlakte. Ik heb eigenlijk voorgaande jaren altijd mazzel gehad qua weersomstandigheden... Als we nu echter de voorspellingen er op na houden zie ik veel wind staan tijdens oud en nieuw.

Momenteel waait het flink bij ons, dus ik dacht net ff een pijl af te steken... Tot mijn verbazing ging dat eigenlijk prima! Het boeket was mooi rond, en de pijl week niet af... :surprised: Nu ben ik wel erg benieuwd wat cakes doen....

Ik ben in ieder geval erg benieuwd wat jullie bevindingen zijn wat betreft harde wind tijdens het afsteken...

Girandola

Registered User
Ik heb er zelf niet bepaald lasts van, voor het afsteken van mijn pijlen is altijd voldoende ruimte omdat ik tegenover een weiland woon. Wel ben ik benieuwd hoeveel invloed heet heeft op de tail van de Thunder Smoke van RF.

blackpowder

Registered User
Boven windkracht 5 gaan de boeketten van cakes verwaaien. Kan me herrinneren dat 5 of 6 jaar geleden er een kracht 6 stond.
Er bleef toen helaas niet veel van de boeketten over.

Mvg blackpowder

MrXtremeFireworks

Registered User
Ik denk dat de effecten van palmen/willows en dat soort dingen sneller verwaaien en ook minder lang branden. Hoop dat het mee gaat vallen hier met de wind, want ik heb bijna alleen maar van dat soort cakes.

Laatst bewerkt:

britain

Registered User
Boven windkracht 5 gaan de boeketten van cakes verwaaien. Kan me herrinneren dat 5 of 6 jaar geleden er een kracht 6 stond.
Er bleef toen helaas niet veel van de boeketten over.

Mvg blackpowder

Hmmm...dat is minder. Wat ik wel frapant vond, was dat ik net een pijl afstak terwijl er vet harde wind stond, en het boeket bleek gewoon mooi rond en duidelijk zichtbaar. Maarja, een boeket van een cake is natuurlijk veel minder krachtig..

bjorn2202

Registered User
Ik denk dat het wel mee gaat vallen met de wind hij zou ook wat afnemen in de avond dus dan is windkracht 4 met vlagen windkracht 5 bij mij in het zuid oosten. Buiten dit is het niet erg dan er wat wind staat beter wind dan mist

Richardus

Registered User
Pijlen gaan best goed, alleen ben ik huiverig over de allerkleinste babypijltjes; dat test ik eerst wel even veilig zonder kids in de buurt.

Wat ik al heb weggelegd; bijtjes, klein en groot. Die vertrouw ik zonder wind al nauwelijks, laat staan mét windkracht 6 zoals nu. Geen risico's met dat spul.

Slomo

Banned
Verstandig Richardus, goede zaak!

Over de wind, die hoeft op 15m anders te zijn dan aan de grond he... En het is zijn volgens mij vooral vlagen. Al waait het juist nu weer veel te hard! Leuk aan de kust wonen :(

GMP82

Zilveren Member
Het hangt inderdaad van het type pijl af. Type Lightyear pijlen zijn compact en krachtig. Maar pijlen met een enorme kop (gevuld met vooral lucht) of babypijltjes zonder enig gewicht en weinig stuwkracht die zullen enorm afwijken.

Met lichte budget cakes moet je uitkijken als ze smal en hoog zijn. Vangen die teveel wind, is er kans op omvallen (bakstenen!!).

Voor de rest zijn cakes wel veilig af te steken, alleen zullen bijv goudeffecten sterk verwaaien....

britain

Registered User
Gewoon net alsof doen of die wind er niet is, anders verpest je het gevoel voor vandaag.. (ik praat nu tegen mijzelf :p )

adgertic

Registered User
Ik zet Thunderkings e.d gewoon klem tussen de vuurpijlenhouder :)

Verstuurd van mijn LG-E610 met Tapatalk
Hier nog 1...
Ging eigenlijk allemaal best prima.
Qua wind viel het ook gelukkig wel mee. Maar heb toch nog genoeg mensen gezien die geen klem hadden en op het laatste moment op zoek waren naar iets waarmee hun cakes etc kon blijven staan.
Uiteindelijk maar even mijn reserveklem (ja... die heb ik...) uit de tas gehaald.

Zoomiej

Registered User
Hier geen problemen gehad met potten en pijlen alles bleef prima staan en de pijlen gingen recht (soms vrij laag) de lucht in. Kortom ik heb alles prima er door heen kunnen stoken.

Bovenaan