happines potjes

P

poziloc

Guest
happines potjes....nu nog steeds te verkrijgen...maar een veel slechtere kwaliteit tegenwoordig.
deze begon met een fonteintje vervolgd door een felle fluit en eindigde met een mine met knal effecten erin.
deze knal werd veroorzaakt door de welbekende ladycrackers...ongeveer 5 stuks.

Laatst bewerkt door een moderator:

Ivanhoe

Registered User
poziloc zei:
happines potjes....nu nog steeds te verkrijgen...maar een veel slechtere kwaliteit tegenwoordig.
deze begon met een fonteintje vervolgd door een felle fluit en eindigde met een mine met knal effecten erin.
deze knal werd veroorzaakt door de welbekende ladycrackers...ongeveer 5 stuks.
Hehe, klopt. Waren er volgens mij iets meer dan 5, ik moet bekennen dat ik ze er vroeger ook wel uithaalde om gewoon af te steken. Ze waren net iets langer dan de babyscheetjes en ze zaten er in verschillende kleuren in (iig rood, groen en blauw).

GHBWestland

Registered User
vroeger waren ze grappig inderdaad...
kan me herinneren dat die dingen bij mijn eerste vuurwerkpakketje hoorden.
je had toen ook nog echt dat opbouw effect met eerst fontein dan fluit en dan een klap gevolgt door crackling, tegenwoordig zijn ze zo verschrikkelijk slecht!!
ik had vorig jaar voor me zusje een paar van die pakjes gekocht.
na de eerste wilde ze ze gelijk niet meer hebben.
in plaats van de normale opbouw was het nu alleen... BOEM!!
geen fluit of fontein maar alleen een vrij harde klap... van de 3 pakjes die ik had a 4 stuks deed er uiteindelijk 1 fonteintje het maar..

beetje jammer

Pirate

Registered User
Erg grappig, over sentiment gesproken i.d. zat altijd in die draak 2000 pakketten (handtasje) , maar wellicht ook in andere ....

P

jetztgehtslos

Registered
eerste keer dat ik vuurwerk kocht en mocht afsteken had ik deze ook ja. toen waren ze ook zwaarder dan nu, kwaliteit is van dit product achter uit gegaan, maar toch nog steeds grappige potjes. mijn broertje had ze dit jaar nog gekocht

youritje

Registered User
ik had ze dit jaar bij toeval er weer bijzitten(volgens mij bij het gratis vuurwerk)
en ik vond ze zeer goed(voor de grote:) ) ik weet natuurlijk niet hoe ze 20 jaar geleden gingen maar als ik jullie beschrijvingen zo lees komt die sterk overeen met wat ik afgelopen jaarwisseling had.
ik had er een stuk of 4 en ze gingen allemaal zoals in jullie posts beschreven.

youri

P

poziloc

Guest
effect is gehalveerd.....luister maar dat geluids fragment van boemboemmartin......alleen al naar die fluit luisteren en het eind effect(mine)

lawine pijl

Registered User
ik herinner me nog toen ik ze voor het eerst had en dat schrok van het effect van dat ding. Vooral die einde vondt ik heel leuk, maar nu zijn ze kut geworden. Had afgelopen jaar weer een pakje om te kijken hoe ze nu zijn en ik kan je zeggen dat die eerder flopte dan knalde en de fluit stelde niks voor. Alleen die fonteintje was wel leuk.

roelz

Registered User
Mooie foto's, dit zijn de ultra moderne modellen. In de 70's was de happiness een stevig stuk siervuurwerk wat je niet zomaar effe overdag afschoot. Ze werden ook per stuk verkocht...voor f1,50 ongeveer. Ik kan het niet laten:), hier het originele label uit de 70's, een echte classic..
c0223.jpg

naar mijn idee is het effect ook zo ongeveer gehalveerd, die fluit duurde echt veel langer met de oude versie's...
groet, roel

GMP82

Zilveren Member
Misschien rare vraag, maar zit er eigenlijk verschil in kwaliteit tussen de huidige happiness potjes die in Nederland verkocht worden en die in België?

P

poziloc

Guest
je hebt de oude versie ook meegemaakt?
ikzelf heb ze al jaren niet meer gekocht, omdat de kwaliteit zo achteruit was gegaan, hoefde ik ze niet meer

AWG

Registered User
ik doe ze nu doorlussen met zijn 3en tegen elkaar aan. ik haal dan de voetjes eraf en tape ze tegen elkaar aan. best spectaculair. tja het is niet super ofzo maar het is cheapass en het is een leuk stukje kleur op de avond. of gewoon de avonden ervoor in je tuin om gewoon in de stemming te komen. meestal zitten ze wel in de draakboxen en meestal met 4 tegelijk in zo,n wit doosje met van die gekleurde vegen erop. ze zitten ook in die jumbopaketten die ik altijd koop om de kaarsen die erin zitten. naar mijns inziens is de hoeveelheid rom kaars soorten achteruit gegaan.
maargoed ik blijf ze leuk vinden die happiness net als die 4 soorten fonteintjes die er altijd in zitten. tja het is prut vergeleken bij de rest maarja op de avond zijn ze aan elkaar gelinkt best leuk. en ze kunnen een leuke start geven aan een zelfgemaakte sierpot. :)

Pirate

Registered User
Tis iid jarenlang mn favo stukje vuurwerk geweest !! Die pakket-2000 (tasjes) bestaan die eigenlijk nog ? Dat was heel vroeger toch het bekendste pakket, 'op alle hoeken van de straat verkrijgbaar' voor 25 piek ....

UtBunkertje

Registered User
poziloc zei:
je hebt de oude versie ook meegemaakt?
ikzelf heb ze al jaren niet meer gekocht, omdat de kwaliteit zo achteruit was gegaan, hoefde ik ze niet meer

Ja, ik heb de ouder versie ook meegemaakt. Toen ik de nieuwe versie voor het eerst afstak wist ik niet wat me overkwam.:eek:
Maar ik neem koop toch elk jaar maar weer een pakje, het doet me immers zo aan vroeger denken.

tomas_fireworks

Registered User
Ik weet dat het heel oud is maar toch.
Een vriend van mij had vorig jaar van de happiness hij d8= dacht dat de happiness afgelopen was en ging er met zijn hoofd boven hangen.
Toen schoot er nog een bal uit en zijn hele wenkbrauw was verschroeit..

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan