Hannover (D, IFW)

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Wanneer: 19-Sep-2015
Plaats: Hannover
Land: Duitsland
Wie: Göteborgs Fyrverkeri Fabrik (Sweden)
Kaliber: Professionele pyromusical
Tijd: 21.00
Waarom: Internationale Feuerwerkswettbewerb 2015
Extra Info:
Festival info

Michel_G

Zilveren Member
Een aantal fijne quotes van Martin Hildeberg op facebook:

Some images from the preparation work for our most ambitions show ever, to be held in Hannover on September 19th.

Yes, about 1000 more cues in in Hannover than in in Montreal. And compressed in 2/3 of the time.

Belooft in ieder geval al veel goeds!

Nu alleen nog even 2 weken wachten...... :lll._.:

Michel_G

Zilveren Member
Het team van Göteborgs FyrverkeriFabrik is ook gearriveerd in Hannover:

Foto's geleend van de Facebookpagina van Internationaler Feuerwerkswettbewerb Hannover:

12006098_884405348307774_2594214945500686486_n.jpg

12027614_884405428307766_3599658091993969125_n.jpg

Nu nog hopen dat het weer een beetje mee gaat zitten. Laatste voorspellingen laten helaas een beetje regen zien voor de middag en avond. :TT TT:

Laatst bewerkt:

Michel_G

Zilveren Member
Heb ongelooflijk veel zin in morgen! Herkansing voor 4 jaar geleden toen een en ander mis ging.

Inderdaad Jos! Was juist die show die ik daar meepakte omdat ze het jaar ervoor zo'n waanzinnige show geschoten hadden. Helaas ging er inderdaad toen e.e.a. mis.

Dat beetje regen wat er voor de avond voorspeld werd, is ondertussen ook weer verdwenen uit de voorspelling, dus heb er zin in!

Tony

Administrator
Medewerker
Allemaal heel veel plezier vanavond!
Ik ben erg benieuwd wat jullie te zien gaan krijgen.

tronetti

Registered User
Was daar 4 jaar geleden ook, ondanks de problemen met de apparatuur toch nog een goede show gezien.

Als alles goed gaat, zullen jullie zomaar eens de winnaar gaan zien.
Veel plezier daar!

Tony

Administrator
Medewerker
Resultaat Hannover 2015

Official Results international Fireworks Competition Hannover 2015

1: Gothenburg - Sweden
2: Dragon Fireworks - Philippines
3: Ricasa - Spain

Moontan

Moderator
Medewerker
Ik heb de film inmiddels gezien Jeffrey, dank daarvoor
En ik heb genoten. Wat de Zweden laten zien is kunst, wat kan vuurwerk toch mooi zijn.
Gewoon een perfecte show, perfecte timing en synchromiteit.
Wel jammer van de vele rook!!
Met de einduitslag ben ik het wel eens, al zijn de verschillen tussen nr.1 en nr.2 niet groot.

Michel_G

Zilveren Member
Maar weer eens een ouderwets uitgebreid trip-report:

Gister ochtend op weg gegaan naar Hannover en eigenlijk al vanaf het eerste moment hadden we regen. Maar oké, Hannover was nog een eind weg, dus de moed er maar in gehouden. Eigenlijk de hele weg regen gehad, met af en toe een paar droge momenten, maar af en toe regende het ook wel echt even stevig door. Uiteindelijk begin van de middag in Hannover aangekomen bij het hotel met nog steeds regen..... Voor een dag waar eerst nog maar een enkel buitje voorspeld werd, beloofde dit toch weinig goeds.

We zijn eerst maar even Hannover in gegaan, want de tuinen gingen toch pas om 18.00u open. Waar het aanvankelijk nogal regende, werd het langzaam aan steeds wat droger, totdat het uiteindelijk ook echt droog werd. Vanaf dat moment echt "fingers crossed" dat het ook echt droog zou blijven en dat de eerdere neerslag uiteindelijk geen invloed zou hebben op de show.

Uiteindelijk naar de Herrenhauser Gärten gegaan en eerst maar eens op het gemakje door de tuinen gaan slenteren, om de opbouw een beetje te bekijken en te genieten van de prachtig setting waarin deze show plaats vindt. Wat meteen het meest in het oog sprong, was wel de enorm hoge hoogwerker (las op facebook dat het bakje op 45(!) meter hoogte stond) die van boven tot onder vol hing met diverse posities singleshots.

Op een gegeven moment toch alvast een mooi plaatsje opgezocht voor de show. Ondanks dat het ondertussen al een tijd droog was en het langzaam wat op begon te klaren, was de luchtvochtigheid nog erg hoog, wat meestal niet bevorderlijk is voor de rookontwikkeling. Helaas was er tegelijkertijd ook niet zoveel wind. Uiteindelijk bleek deze combinatie ook tijdens de show inderdaad verre van ideaal, want er was veel rook die lang bleef hangen. Zeker als je wat meer naar voren stond, stond je echt af en toe tegen een muur van rook aan te kijken.

Problemen met het schietsysteem:
Vanaf de plek waar wij stonden hadden we ook goed zicht op de plek waar Martin en co. met de schietcomputers stonden. Nou werd er rond 20.30u nog diverse keren heen en weer gelopen van computers naar het schietveld, maar dit ging relatief rustig. Toen ietsje later Martin en meerdere jongens weer het veld in gingen met één van de computers werd toch wel duidelijk dat er toch iets niet helemaal lekker was, maarja, wellicht was het iets kleins, alles ging namelijk nog redelijk rustig en leek geen paniek te bespeuren. Toen er echter om 20.45u nog steeds druk gewerkt en overlegt werd en er opnieuw een aantal terug het veld in moesten, begon ik toch wel een beetje een deja vu gevoel te krijgen van 4 jaar terug. "De show zal toch niet weer deels fout lopen door problemen met het schietsysteem?!?"

Uiteindelijk leek om 20.55 uur, pas 5 minuten voor de show, er enigszins "rust" te zijn. Iedereen stond nu bij de tent met het schietsysteem. Toch was ik er nog niet helemaal gerust op: Was het opgelost of was er berusting in het feit dat ze het niet meer opgelost kregen voordat de show moest beginnen? Achteraf bleek het dus toch opgelost te zijn. Martin refereerde er ook nog even naar bij zijn reactie bij de prijsuitreiking. Ze hadden inderdaad een probleem gehad voor aanvang, maar hadden het toch nog op kunnen lossen. Hij gaf wel aan nog nooit van zijn leven zo zenuwachtig/gestresst te zijn geweest voor aanvang van een show.

Over de show:
Tja, kan er heel kort over zijn eigenlijk: van begin tot het eind puur genieten! De variatie in de show, de creativiteit in de manier van schieten en de perfectie waarmee er geschoten wordt, blijven echt waanzinnig. Ook de productkennis van de producten met de exacte brandduur en de afstemming op de muziek blijft gewoon van ontzettend hoog niveau. Toch ook dit keer de nodige producten terug gezien in zijn show die ik nog niet veel eerder bij hem gezien heb. (En dan met name de bommen).

Hij had van tevoren al aangekondigd dat dit hun meest ambitieuze show tot nu toe zou worden en hij was van tijd tot tijd ook veel agressiever dan ik normaal van hem gewend ben. Gewoon wat vollere singleshot beelden en ook af en toe gewoon net wat agressiever met het schieten van shells aan het eind van een nummer. Heerlijk!

De rook was van tijd tot tijd wel een spelbreker, zeker als je wat meer vooraan stond. Toch kon je nog volop genieten van deze show en er helemaal in op gaan. Er zit zoveel gevoel in de shows van Göteborgs/Martin, in combinatie met de perfecte uitvoering, dat dit toch elke keer weer puur genieten blijft. Het was de rit zeker weer waard en de kans is heel groot dat de volgende keer dat Göteborg weer schiet in Hannover, ik er vrijwel zeker weer bij zal zijn!

Laatst bewerkt:

kwintos

Registered User
De synchronisatie was inderdaad weer van hoog niveau...Misschien wel de meest ambitieuze show maar zeker
niet het beste wat ik van Göteborg heb gezien.Het is juist het gevoel wat ik miste ook al was de show zelf
bijna perfect uitgevoerd. :)

Michel_G

Zilveren Member
In zekere zin waar, ik heb wel shows gezien van hun waar er nog net wat meer gevoel in zat. Toch waren er voor mij wel een aantal nummers waarbij er absoluut veel gevoel in zat en de show heel subtiel uitgewerkt was.

Wellicht is dit wat mindere gevoel een gevolg van iets meer vol gas gaan en dus een wat andere insteek. Ook was de show mede ontworpen door een collega zei Martin (ben even vergeten wie). Een andere hand in het ontwerp van de show geeft natuurlijk ook altijd weer een wat andere uitwerking en gevoel aan de show.

Laatst bewerkt:
Bovenaan