We kunnen uren dagen maanden jaren doorlullen over wat allemaal waarheid is en wat niet.
Punt is ze zijn helemaal niet op zoek naar een logische redenatie/uitleg van de waarheid.
Er wordt nog steeds gedacht dat als je maar een tegen-initiatiefding opzet als je er maar flink tegenin gaat dat het dan stopt voor een tijdje.
Het stopt niet, ieder jaar komt het terug, zowel de klaaglijnen alswel het zware illegale vuurwerk.
En naarmate er meer en steeds zwaarder vuurwerk op de markt komt, en er meer en zwaardere gewonden vallen des te meer olie is op het vuur van de tegenstanders.
Wij weten allemaal dat zwaarvuurwerk/zelfmaak 95% van de problemen vormt, en de andere 5% legaal vaak oog-gerelateerd is.(bril dragen dus).
Wij weten dat, de rest weet het niet, en wil het ook niet weten.
alles wat ze horen is zware dreunen in de nacht, en denken dat als je alle vuurwerk verbied dat het dan voorbij is.
Voor andere uitleg zijn ze niet vatbaar, ze willen helemaal niet geloven dat wat in hun ogen een oplossing is dat dat geen oplossing zijn zal.(ik ken de juiste psychologische term niet, maar de wens is de vader van de gedachte).
Legaal consumentenvuurwerk gaat vroeg of laat verboden worden,(met wellicht uitzondering van de cat 1 en fonteinen enzo ) dat ik hier waarschijnlijk commentaar op zal krijgen van sommigen van jullie is dezelfde redenering als bovenstaande, het simpelweg niet aan kunnen nemen van dat wat komen gaat.
Ik hou er zelf al jaren rekening mee dat het kan gaan gebeuren en ik hoop met jullie dat dit nog jaren weg zal zijn.
Maar hoe zwaarder de zooi hoe zwaarder de ellende en hoe sneller het zal gaan.
eerst was het een enkel initiatief van bonte
daarna was het een samenwerking met staakt het vuren en bonte
nu is het en bonte en de oogziekenhuizen en het gaat steeds verder en verder.
publieke opinie wordt voorgelogen en gemanipuleerd en je kunt daar niks tegen doen dan wat je nu al doet.
Daarom helpt extremrides niet met zijn filmpjes, omdat hij anti-promotie doet voor het vuurwerk.
Hij denkt zelf dat hij eerlijk bezig is en goed bezig is, hij vind dit zelf en is ook niet anders te overtuigen.
maar richt hiermee meer schade aan dan dat ie goed doet.
Een grote held in de ogen van pubers en sommige volwassenen maar in andere ogen een groot kind.(zoals bij die E.O uitzending dat was gewoon stuitend.):huh:
En zo is iedereen overtuigt van zijn eigen gelijk, en van zijn eigen wensen.
maar het realisme,redelijkheid en de logica zal het zoals altijd verliezen van de angst.