Handelaren illegaal vuurwerk gaan jaren de gevangenis in

RedBaron

Registered User
Ik ken hem niet maar ik zie wel zijn films en die zeggen mij meer dan genoeg. Ik vind het een eerste klas sukkel. Mensen zoals hij maken mij hobby kapot alleen sommige mensen zien dat niet en denken dat hij echt iets goeds doet. Enne dat is mij mening.

Het trieste is dat serieuze media zoals het ANP die gast nog benaderen voor een quote aangaande die zware knallers.. Ik snap dan echt niet waarom ze niet bv hier iemand van de ploeg interviewen zoals jouw Toon ? De beste man kan inderdaad wel eens de oorzaak zijn van een hobby die steeds verder aan banden wordt gelegd

Als je dat niet snapt kunnen we er beter over ophouden.
Dat is wel een heel makkelijk antwoord van je.Ik vraag je dit serieus.Ik vind die filmpjes van hem wel leuk en ik vind deze site ook leuk.Als ik het hele jaar op deze site had gezeten had ik het misschien wel begrepen.

Z@P

Registered User
Voor ons liefhebbers zou het het beste zijn als die extreme rides gast stopt met de media.
Totaal niet serieus te nemen en denkt wel even namens de freaks te spreken, hou toch op man.
Dat andere niet in de gaten hebben dat hij indirect onze hobby om zeep aan het helpen is dan houd de discussie op.

Ik zeg ook niet dat jij dat doet, maar je vijandige houding en je taalgebruik spreken niet voor je....
Sorry als dat zo overkomt,is zeker niet mijn bedoeling.Ik probeer alleen mijn eigen mening te geven,en ik snap best dat mensen het niet met mij eens zijn,maar ik hoop dat het andersom ook het geval is.

petertje23

Registered User
Als wij vuurwerk willen blijven kopen en afsteken in Nederland zoals we dat nu doen is het natuurlijk geen goede zaak
dat die gast{en} van extremerides zo lopen te showen met wat allemaal gekocht kan worden in het buitenland.
Ook de manier van het "vuurwerk" uit Polen wegzetten op hun site en in de media klopt gewoon niet!
Je kan een delova rana toch niet met een rotje vergelijken? Volgens hem {Ruben} is dat net zo gevaarlijk.
De gemiddelde puber ziet dat en wil dat ook. Die gaan alvast even een paar weken voor oud en nieuw
die knallers afsteken.
Voila, vuurwerkoverlast. Dat is iets wat we zo min mogelijk moeten willen als we onze hobby willen behouden!

ifeelfine

Registered User
ach we weten toch wat een media opleiding tegenwoordig inhoud, gratis papiertjes hebben ze jaren lang uitgedeeld dus daar hoef je nou niet bepaald een helder licht voor te zijn.

Maar ging te title niet over jarenlange celstraf voor illegale vuurwerkhandel? Lijkt wel dat met het niveau van de knal de hoogte van de straf ook oploopt. Wedloopje

shinji

Moderator
Medewerker
Dat laatste klopt helemaal ifeelfine, alleen is het geen wedloopje, maar gewoon de wet. Overigens denk ik dat de hoge straf voortkomt uit een opeenstapeling van strafbare feiten die tijdens de rechtszaak naar boven zijn gekomen. Tel daarbij op dat de heren al vaker akkefietjes met justitie hebben gehad, dan kom je tot de conclusie dat de straffen niet buiten proportioneel zijn.
Waar je wel vraagtekens bij kan hebben is het tijdstip waarin deze rechtszaak voorgekomen is, dat zal niet geheel toevallig in December zijn.

Laatst bewerkt:

VuurwerkAlmere

Registered User
De straffen zijn erg hoog, maar de gevolgen hadden nog veel erger kunnen zijn. Daarbij hebben ze misschien wel de middelen geleverd, waardoor kleine jochies hun handen zijn kwijt geraakt.

Toch vind ik het wel erg uit de hand lopen.. wat als er volgend jaar een bom met 200 gram flitspoeder op de markt wordt gebracht? Daar kan je echt een muur mee wegblazen denk ik.

ifeelfine

Registered User
stapelen van feiten mag niet in nederland shinji. En ja ik denk ook dat er een zeker afschrikwekkend effect van uit moet gaan gezien het tijdsstip van de rechtzaak.

En voor de duidelijkheid van mij mag het nog wel wat zwaarder hoor. De troep die tegenwoordig verhandeld word hoort hier gewoon niet thuis.

Als wij vuurwerk willen blijven kopen en afsteken in Nederland zoals we dat nu doen is het natuurlijk geen goede zaak
dat die gast{en} van extremerides zo lopen te showen met wat allemaal gekocht kan worden in het buitenland.
Ook de manier van het "vuurwerk" uit Polen wegzetten op hun site en in de media klopt gewoon niet!
Je kan een delova rana toch niet met een rotje vergelijken? Volgens hem {Ruben} is dat net zo gevaarlijk.
De gemiddelde puber ziet dat en wil dat ook. Die gaan alvast even een paar weken voor oud en nieuw
die knallers afsteken.
Voila, vuurwerkoverlast. Dat is iets wat we zo min mogelijk moeten willen als we onze hobby willen behouden!
Laat ik dan maar weer advocaat van de duivel gaan spelen.Ik denk dat extrimerides bedoelt als je vuurwerk afsteekt zoals het hoort, het niet gevaarlijk is.Laat ik duidelijk wezen dat ik zeker geen voorstander van cobras,delova rana etc ben!!!Hij(extrimerides) laat wel zien hoe makkelijk het is om aan zwaar vuurwerk te komen.Laat meeneer de bonte hier eens wat aan doen in plaats zich druk te maken over het nederlandse consumentenvuurwerk.

AWG

Registered User
We kunnen uren dagen maanden jaren doorlullen over wat allemaal waarheid is en wat niet.

Punt is ze zijn helemaal niet op zoek naar een logische redenatie/uitleg van de waarheid.

Er wordt nog steeds gedacht dat als je maar een tegen-initiatiefding opzet als je er maar flink tegenin gaat dat het dan stopt voor een tijdje.
Het stopt niet, ieder jaar komt het terug, zowel de klaaglijnen alswel het zware illegale vuurwerk.
En naarmate er meer en steeds zwaarder vuurwerk op de markt komt, en er meer en zwaardere gewonden vallen des te meer olie is op het vuur van de tegenstanders.

Wij weten allemaal dat zwaarvuurwerk/zelfmaak 95% van de problemen vormt, en de andere 5% legaal vaak oog-gerelateerd is.(bril dragen dus).
Wij weten dat, de rest weet het niet, en wil het ook niet weten.
alles wat ze horen is zware dreunen in de nacht, en denken dat als je alle vuurwerk verbied dat het dan voorbij is.
Voor andere uitleg zijn ze niet vatbaar, ze willen helemaal niet geloven dat wat in hun ogen een oplossing is dat dat geen oplossing zijn zal.(ik ken de juiste psychologische term niet, maar de wens is de vader van de gedachte).

Legaal consumentenvuurwerk gaat vroeg of laat verboden worden,(met wellicht uitzondering van de cat 1 en fonteinen enzo ) dat ik hier waarschijnlijk commentaar op zal krijgen van sommigen van jullie is dezelfde redenering als bovenstaande, het simpelweg niet aan kunnen nemen van dat wat komen gaat.
Ik hou er zelf al jaren rekening mee dat het kan gaan gebeuren en ik hoop met jullie dat dit nog jaren weg zal zijn.
Maar hoe zwaarder de zooi hoe zwaarder de ellende en hoe sneller het zal gaan.

eerst was het een enkel initiatief van bonte
daarna was het een samenwerking met staakt het vuren en bonte
nu is het en bonte en de oogziekenhuizen en het gaat steeds verder en verder.
publieke opinie wordt voorgelogen en gemanipuleerd en je kunt daar niks tegen doen dan wat je nu al doet.

Daarom helpt extremrides niet met zijn filmpjes, omdat hij anti-promotie doet voor het vuurwerk.
Hij denkt zelf dat hij eerlijk bezig is en goed bezig is, hij vind dit zelf en is ook niet anders te overtuigen.
maar richt hiermee meer schade aan dan dat ie goed doet.
Een grote held in de ogen van pubers en sommige volwassenen maar in andere ogen een groot kind.(zoals bij die E.O uitzending dat was gewoon stuitend.):huh:

En zo is iedereen overtuigt van zijn eigen gelijk, en van zijn eigen wensen.
maar het realisme,redelijkheid en de logica zal het zoals altijd verliezen van de angst.

maartenvincent

Registered User
Toch vind ik het wel erg uit de hand lopen.. wat als er volgend jaar een bom met 200 gram flitspoeder op de markt wordt gebracht? Daar kan je echt een muur mee wegblazen denk ik.

Die zijn er al lang, heb op fora zelfs al met 800(!!!!!!!) gram voorbij zien komen.

Z@P

Registered User

Spijker op de kop, dit vat het helemaal samen. Geniet ervan nu het nog kan, over enkele jaren is onze geliefde hobby helemaal verpest. Sad but true, straks kan ik m'n zoon alleen nog verhalen vertellen over vroeger.

D

Deleted member 17038

Guest
Die zijn er al lang, heb op fora zelfs al met 800(!!!!!!!) gram voorbij zien komen.
Daar heb ik ook wel eens iets over gelezen. Ik hoop niet dat dat de standaard gaat worden. Ik lees gelukkig ook dat die dingen niet of bijna niet verkrijgbaar zijn en dat moeten we maar zo houden ook!

We kunnen uren dagen maanden jaren doorlullen over wat allemaal waarheid is en wat niet.

Punt is ze zijn helemaal niet op zoek naar een logische redenatie/uitleg van de waarheid.

Er wordt nog steeds gedacht dat als je maar een tegen-initiatiefding opzet als je er maar flink tegenin gaat dat het dan stopt voor een tijdje.
Het stopt niet, ieder jaar komt het terug, zowel de klaaglijnen alswel het zware illegale vuurwerk.
En naarmate er meer en steeds zwaarder vuurwerk op de markt komt, en er meer en zwaardere gewonden vallen des te meer olie is op het vuur van de tegenstanders.

Wij weten allemaal dat zwaarvuurwerk/zelfmaak 95% van de problemen vormt, en de andere 5% legaal vaak oog-gerelateerd is.(bril dragen dus).
Wij weten dat, de rest weet het niet, en wil het ook niet weten.
alles wat ze horen is zware dreunen in de nacht, en denken dat als je alle vuurwerk verbied dat het dan voorbij is.
Voor andere uitleg zijn ze niet vatbaar, ze willen helemaal niet geloven dat wat in hun ogen een oplossing is dat dat geen oplossing zijn zal.(ik ken de juiste psychologische term niet, maar de wens is de vader van de gedachte).

Legaal consumentenvuurwerk gaat vroeg of laat verboden worden,(met wellicht uitzondering van de cat 1 en fonteinen enzo ) dat ik hier waarschijnlijk commentaar op zal krijgen van sommigen van jullie is dezelfde redenering als bovenstaande, het simpelweg niet aan kunnen nemen van dat wat komen gaat.
Ik hou er zelf al jaren rekening mee dat het kan gaan gebeuren en ik hoop met jullie dat dit nog jaren weg zal zijn.
Maar hoe zwaarder de zooi hoe zwaarder de ellende en hoe sneller het zal gaan.

eerst was het een enkel initiatief van bonte
daarna was het een samenwerking met staakt het vuren en bonte
nu is het en bonte en de oogziekenhuizen en het gaat steeds verder en verder.
publieke opinie wordt voorgelogen en gemanipuleerd en je kunt daar niks tegen doen dan wat je nu al doet.

Daarom helpt extremrides niet met zijn filmpjes, omdat hij anti-promotie doet voor het vuurwerk.
Hij denkt zelf dat hij eerlijk bezig is en goed bezig is, hij vind dit zelf en is ook niet anders te overtuigen.
maar richt hiermee meer schade aan dan dat ie goed doet.
Een grote held in de ogen van pubers en sommige volwassenen maar in andere ogen een groot kind.(zoals bij die E.O uitzending dat was gewoon stuitend.):huh:

En zo is iedereen overtuigt van zijn eigen gelijk, en van zijn eigen wensen.
maar het realisme,redelijkheid en de logica zal het zoals altijd verliezen van de angst.
Het is een heel lang verhaal waar ik het grotendeels mee eens ben.Het beste van dit verhaal vind ik toch je eerste zin:We kunnen uren,dagen, maanden,jaren door lullen over wat allemaal waarheid is en niet.

Bovenaan