Groningen

Moontan

Moderator
Medewerker
28 Augustus vuurwerk te Groningen.

Wie: Wagenvoort
Wat: Onbekend
Waar: Preadiniussingel te Groningen
Hoelaat: tussen 22.30 en 00.00 uur

Jaarlijks is het feest tijdens Groningens Ontzet. In 2013 wordt dat gevierd op woensdag 28 augustus.

Op het programma staan onder meer de traditionele paardenkeuring, stripboekenmarkt, Drakenbootraces, beachrugby, kinderactiviteiten, Ontzettende Taptoe, vele muzikale optredens en ter afsluiting een grote vuurwerkshow in de Groninger binnenstad. In het Stadspark vindt de 159ste editie van ’t Peerdespul plaats.

De Groningers vieren dat de stad in 1672, het beleg door de bisschop van Münster had doorstaan.

Het Groningens Ontzet wordt ook wel Gronings Ontzet, Achtentwintigsten of Bommen Berend genoemd.

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
OK, best een aardige show eigenlijk! Nog aardig wat gebruik gemaakt van single-rows? en uit elkaar gehaalde potten als single-shots. De 4 frontpieces zien er ook mooi uit op video.
Als enige minpuntje heb ik aan te merken de bengalen op Amelie. Da's echt iets te makkelijk.

san quinton

Registered User
Wat dacht je van budgetkwestie......
Bedenk wel dat dit een niet eenvoudige locatie is met betrekking tot schieten. Mag eigenlijk weinig tot niets schuin of breed schieten.
De frontpieces zijn idd erg mooi.

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
De locatie is idd. erg moeilijk. Groot gelijk. Budget weet ik niet dus kan ik niet over oordelen.
Tot hoe schuin mag je hier vandaag de dag? 60 graden voor kleiner dan 30 mm?

san quinton

Registered User
Helaas is de ruimte dermate beperkt dat je nauwelijks wegkomt met schuin schieten. Dat is helaas een beperking van de locatie. Het voordeel is dat het dichtbij al het feestgedruis is waardoor er 30.000 man publiek komt kijken.

Hoek van 60 a 70 graden kan nog net...:hehe!:

Girandola

Registered User
Tot mijn eigen verbazing was ik de show vergeten. Overigens vind ik de shows van het Gronings Ontzet niet meer zo leuk, als voorheen, toen het nog in het stadspark werd geschoten met grotere callibers.

F16

FPM Fotograaf & Filmer
Top showtje! Op veel punten mis je natuurlijk de nodig single shots maar de timing (Single shots en cake`s) is over het algemeen goed gedaan, met name het stukje met singleshots op 06:24 is echt goed gedaan. verder is het gewoon een vermakelijke show om te zien met een finale waar flink het gas derop gaat.

Haha.. vanaf 1:40 in het filmpje van oogtv: het vuurwerk werd begeleid door opzwepende muziek en special effects als rook en licht :huh::huh::surprised::tounge:

Richardus

Registered User
Tot mijn eigen verbazing was ik de show vergeten. Overigens vind ik de shows van het Gronings Ontzet niet meer zo leuk, als voorheen, toen het nog in het stadspark werd geschoten met grotere callibers.

Het was voor consumentenspul best leuk maar heel overweldigend werd het pas toen de In Shocks gingen blazen haha, die vielen meteen op. Die hele muur van goud en crackling daarop aansluitend maakte samen een heerlijke finale die voor het eerst tijdens de show een dikke grijns op m'n kop toverde :D

Had trouwens ook al wel een glimlach bij die mooie zonnen met rode hart (van welke importeur is dat nog maar? heb het eerder gezien), de mooie rij van stuk of 10 fonteinen en prachtige gouden cracklingmines in een bepaalde cake ergens halverwege.

Laatst bewerkt:

smilli

FPM Filmer
Het was voor consumentenspul best leuk maar heel overweldigend werd het pas toen de In Shocks gingen blazen haha, die vielen meteen op. Die hele muur van goud en crackling daarop aansluitend maakte samen een heerlijke finale die voor het eerst tijdens de show een dikke grijns op m'n kop toverde :D

Had trouwens ook al wel een glimlach bij die mooie zonnen met rode hart (van welke importeur is dat nog maar? heb het eerder gezien), de mooie rij van stuk of 10 fonteinen en prachtige gouden cracklingmines in een bepaalde cake ergens halverwege.

Ik kan op de film niet exact zien welke maar volgens mij zijn de hartjes de JS-3/JS-4 of JS-8 van Jorge.

Richardus

Registered User
Hmm, in de show draaide dat rode middengedeelte, was geen hartje volgens mij. Bedoelde meer 'hart' in de zin van 'het midden' :) maar ik dacht ook dat het van Jorge was, zal nog 'ns op hun site speuren.

Laatst bewerkt:
Bovenaan