Groningen (Gronings Ontzet)

Erikrolo

Registered User
Groning Ontzet

Groningen 28-08-2010

plaats : Groningen
provincie : Groningen
wie : Wagenvoort vuurwerk
wat : Professioneel
waar : Drafbaan Groningen naast Gasunie gebouw.
tijd: onbekend

Deel uit artikel van www.feestindestad.nl.
'Het Groots Briljant Vuurwerk op de drafbaan in het Stadspark wordt verpakt in de achtste editie van het Bommen Berend Muziekfestival. Het vuurwerk krijgt een veel massaler karakter dan voorheen, weliswaar met minder zwaar maar wel meer lucht- en grondvuurwerk. Dat betekent dat het publiek dichterbij kan komen te staan waardoor de intensiteit van het vuurwerk minstens zo briljant en groots zal zijn als voorheen.

magnolia

Registered User
ai vindt ik wel jammer dat ze geen zware shells meer gaan schieten daar .
want dat was toch 1 van de redenen dat ik naar die show ging .
hoe groot die shells waren weet ik niet .
want dat ver voor de tijd dat er vuurwerk forums bestonden

super cracker

Registered User
Er werden veel minder mortierbommen geschoten en de 8" kwam dan ook niet meer voor in de finale.
Het voordeel hier van is dat je nu veel dichter bij het vuurwerk staat, en heb het dan ook niet echt gemist.
Er werd een leuke show geschoten met mooie producten en het tempo zat er goed in.

san quinton

Registered User
Persoonlijk zie ik dit liever dan een show waarin dan misschien 8"inch wordt geschoten maar die er veel rustiger aan toegaat.
Ook al zijn het mijn eigen collega's en ben ik misschien niet geheel objectief, toch echt petje af goede show met de producten en de mogelijkheden die er waren.
TOP!!!!

Richardus

Registered User
Ik vond dit echt een leuk showtje. Grote kalibers werden echt niet gemist omdat er behoorlijk werd doorgeschoten (stuk of 3 stiltes daargelaten). In de eerste helft zag ik veel dezelfde producten als vorig jaar maar dat boeide niet. Vooral de tweede helft blonk uit in subfinale op subfinale. Telkens dacht ik dat het al over was en dan kwam er toch wéér een salvo! De volgorde en timing daarvan waren discutabel, niet te ontkennen was dat het een creatief bedacht spektakel was. Itt bv. Sail's bommetje bommetje schieten, probeerden deze heren een verloop te maken, een opbouw te verzinnen, zeker in de finale. Daarvoor hulde. Boeie dat het niet perfect was, het was zekers genieten, vooral voor deze freak die enkel vuurwerk ziet met de jaarwisseling en deze show...Dus ik was blij. Ook om de HD camera van m'n nieuwe gsm uit te kunnen testen; die had toch wat moeite met de felle flitsen en harde knallen :D

Bovenaan