GroenLinks en D66 zetten vraagtekens bij vuurwerk Fusion of Dance

Moontan

Moderator
Medewerker
GroenLinks en D66 zetten vraagtekens bij vuurwerk Fusion of Dance

ZWOLLE – De Zwolse fracties van GroenLinks en D66 vragen zich af hoe het mogelijk is dat er aan het einde van Fusion of Dance groot professioneel vuurwerk is afgestoken, terwijl dit niet in de vergunning is opgenomen.

Het onderzoeksbureau Tauw kwam dit voorjaar tot de conclusie in haar rapport “Natuurtoets drie festivals Wythmenerplas Zwolle” dat er tijdens de festivals geen sprake is van negatieve effecten, maar dan moet er geen sprake zijn van professioneel vuurwerk.

Sonja Pauw (D66) en Michiel Harten (Groen Links) geven aan dat ze diverse meldingen van Zwolle noord tot zuid hebben ontvangen betreft geluidsoverlast. De twee partijen willen maandag van het college weten of er is voldaan aan de flora- en faunawet, en andere algemene afspraken vanuit de vergunning en voorwaarden van het ministerie.

http://www.rtvzoo.nl/nieuws/2012/05...ben-vraagtekens-bij-vuurwerk-fusion-of-dance/

magnolia

Registered User
ik heb gister avond het feest gehoord ja .
maar goed soms kun je het niet voorkomen omdat de wind het geluid mee neemt .
ach mij maakt het niet uit hoor want dergelijke feesten worden niet iedere avond gehouden .
ik vind het erg vreemd dat er geen vergunning zou zijn voor het vuurwerk .
want er moet toch eerst een vergunning zijn voor dat er een show mag worden geschoten .
volgens mij moet dat papiertje zijn zoek geraakt .
kan niet anders

mickeyzegtboem

Registered User
Tja, wellicht zijn de plaatselijke politici niet zo goed op de hoogte dat de vergunningen voor groot vuurwerk niet via de gemeente loopt, maar via de provincie?
Dan is het natuurlijk ook heeeel lastig voor politici om even jezelf te informeren bij de organisatie... want dat zijn maar domme burgers, waar je je zo min mogelijk mee moet inlaten....

Boel geschreeuw weer, denk dat ze in Zwolle proberen de verloren zetels van deze partijen weer terug te halen hahaha

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Diverse meldingen? Lekker vaag ook, dat kunnen er ook 2 zijn. Ik zou zeggen laat maar eens zien hoeveel het er dan zijn. PFFFFFF

Moontan

Moderator
Medewerker
Wethouder: geen overtredingen tijdens Fusion of Dance
dinsdag 22 mei 2012

Zwolle - Naar aanleiding van vragen van GroenLinks en D66 over festival Fusion of Dance meldde wethouder De Heer maandagavond tijdens de raadsvergadering in het stadhuis dat er tot nu toe 9 klachten bij de gemeente zijn binnengekomen.

Wat betreft het geluid is in de vergunning bepaald dat het geluid de grens van 85 dba en 95 dbc niet mag overschrijden. Er wordt om bepaalde tijd gemeten. Tijdens dit festival is in totaal 435 keer gemeten en 13 keer is er een overschrijding geconstateerd. Dat is doorgegeven aan de organisatie en die heeft steeds adequaat gereageerd. Wat betreft het vuurwerk: het bedrijf dat daarvoor is ingehuurd is in het bezit van een vergunning. Het ging in dit geval niet om professioneel vuurwerk maar om consumentenvuurwerk. De Dienst Regelingen van het ministerie heeft hiermee ingestemd. De wethouder erkent dat de communicatie hierover wellicht beter had gekund. Ten aanzien van de flora- en fauna wetgeving zijn vooraf aanvullende maatregelen gesteld en daar is aan voldaan. Dat is de conclusie van de Dienst Regelingen.Al met al, stelt de wethouder, is het festival goed verlopen en was er geen aanleiding om handhavend op te treden.

http://www.weblogzwolle.nl/

Bovenaan