Gooi geen vuurwerk naar honden

goofygrunn

Registered User
Een Capelse belangenorganisatie voor hulphonden is een campagne gestart tegen het afschieten van vuurwerk naar honden. De speciaal opgeleide honden om blinden en andere gehandicapten te helpen, hebben soms zoveel last van stress rond de jaarwisseling dat ze er ongeschikt van raken.
Sidney Tetelepta van de stichting Gebruikers Assistentiehonden zegt dat veel gehandicapten daarom met hun hulphond binnen blijven in december. Sommigen verschuilen zich op oudejaarsavond zelfs in de douche met hun hond.

De Capellenaar heeft flyers laten drukken die hij de komende dagen samen met andere leden van de organisatie gaat uitdelen.

http://www.rijnmond.nl/nieuws/136057/Gooi-geen-vuurwerk-naar-hulphonden

Ik zie tevens vuurwerktotaal dit steunen via FB.

Laatst bewerkt:

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Re: Gooi-geen-vuurwerk-naar-hulphonden

Misschien even de titel veranderen Goofy?
Titel klinkt mij in de oren, dat je geen vuurwerk naar hulphonden mag gooien, maar dat het geen probleem is dat je vuurwerk naar andere honden gooid.

Sidney Tetelepta van de stichting Gebruikers Assistentiehonden zegt dat veel gehandicapten daarom met hun hulphond binnen blijven in december. Sommigen verschuilen zich op oudejaarsavond zelfs in de douche met hun hond.

Ik vind dit wel heftig om te lezen trouwens....

bridge

Bronzen Member

Misschien even de titel veranderen Goofy?
Titel klinkt mij in de oren, dat je geen vuurwerk naar hulphonden mag gooien, maar dat het geen probleem is dat je vuurwerk naar andere honden gooid.

Het lijkt er zelfs op dat je wel andere dingen mag gooien, zoals stenen, e.d

De titel moet dus eigenlijk zijn: Gooi geen spullen naar andere mensen en/of dieren, tenzij het enen zwemband betreft naar enen drenkeling.

D

Deleted member 17038

Guest

Ik kan me wel voorstellen dat er een, twee of meer veteranen met ptss zichzelf zo diep terug trekken en dat dat niet voor die honden doen.
Ik kan me nog meer voorstellen dat Sidney er 1 kent en er voor de effectiviteit maar sommigen van maakt.

Desondanks zouden deze berichten niet nodig moeten zijn. Altijd op jezelf en je omgeving letten, rekening met elkaar houden en al helemaal geen vuurwerk naar mensen of dieren gooien.

thunderboy

Registered User
Re: Gooi geen vuurwerk naar hulphonden

Dat "verschuilen in de douche" is nou juist waarom dieren bang worden.
Ze nemen de angst van het "baasje" over, die aangeeft dat er iets engs gaat gebeuren.

Firewebs

kalender beheerder / fotograaf

Dat dit nieuws nodig is, betekend dat dit nog steeds gebeurt, betekend dat er nog steeds mensen leven op deze aardkloot die allang dood hadden moeten zijn. Vuurwerk naar mensen en dieren gooien is niks anders dan n terroristische aanslag! En dient ook dusdanig bestraft te worden!

Neemt niet weg dat zoals al gezegd is: Mensen maken dieren bang! Tijd dat die mensen ook eens leren niet zo anti vuurwerk te zijn.

D

Deleted member 17038

Guest

Ik zei dus, ze verschuilen zich niet om de hond bang te maken.

Bovenaan