Goes krijgt vuurwerkvrije zones

Moontan

Moderator
Medewerker
Goes krijgt vuurwerkvrije zones

GOES - In Goes worden de komende jaarwisseling vuurwerkvrije zones ingesteld.

Burgemeester René Verhulst is bereid die aan te wijzen rond winkelcentra, zieken- en verzorgingshuizen en eventuele andere gevoleige objecten, antwoordt hij op vragen van GroenLinks.

Verhulst wil bovendien onderzoeken of de gemeente eventueel zelf een grote vuurwerkshow kan verzorgen, om op die manier het afsteken van vuurwerk door particulieren te ontmoedigen. Net als GroenLinks vindt ook Verhulst dat 'wenselijk'.

Vrijdag meer in de editie Bevelanden-Tholen van de PZC.

http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-nieuws/goes-krijgt-vuurwerkvrije-zones-1.4228621

tronetti

Registered User
Winkelcentra en verzorgingshuizen zijn er in Goes heel wat, laten we bus- en treinstation, en benzinepompen er ook maar gelijk bij doen.
Dan is Goes denk ik over 3 tot 5 jaar geheel vuurwerkvrij. En aangezien Gem. Goes altijd op veel dingen vooruit wil lopen...

Het begin van de grote olievlek! Dat verbod komt er! Alleen de tijd is er nog niet rijp voor.

gizmo75

Registered User
Ik zou me niet zo druk maken, ze kunnen wel zones aanwijzen maar hoe willen ze dit handhaven dan? Door bij al die vuurwerkvrije zones politie neer te zetten? Ten eerste hebben ze daar onvoldoende agenten voor en die er wel zijn, zijn te druk in het centrum van de steden om de Oud & Nieuw-feestvierders in bedwang te houden. Dit soort dingen roepen is makkelijk, de uitvoer des te moeilijker. Maar mooie propaganda zo vlak voor de Gemeenteraadsverkiezingen...

Ik heb de afgelopen maanden meerdere handhavers (lokaal, regionaal en nationaal) persoonlijk gesproken en geen enkele (!!) daarvan gelooft in een vuurwerkverbod voor particulieren/consumenten. Maar goed, de tijd zal het leren...

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
Ik vind het niet meer dan normaal. Hier in Barendrecht en bij de buren in Ridderkerk heb je ook van die zone's.
Ik zou het zelf al niet in me hoofd halen om daar te gaan staan knallen als een malle. Maar helaas is dat niet voor iedereen logica en moet je dit officieel regelen.

sprinkhaan

Registered User
Dat er zones rond zogenaamde " rustgebieden " worden uitgevaardigd als ziekenhuizen en bejaarden tehuizen, kennels enz. vind ik niet meer als normaal.

Ze moeten alleen niet denken dat ze met een ontmoedigingsbeleid het gezeik met illegaal vuurwerk oplossen, dat idee heerst er nog steeds en dat moet er uit.

tronetti

Registered User
Ik maak me er zeker niet druk om, als het zo is, dan is het zo.
Maar als ze het éénmaal in hun hoofd hebben, zullen ze er in de loop der tijd wellicht verder mee gaan.
Aan de andere kant, als ik zie wat er elk jaar weer gesloopt wordt, kan ik deze reacties van Verhulst goed begrijpen.
Zeker in tijden van bezuinigingen, en taken die we erbij krijgen zonder dat budgetten verhoogd worden, zijn ze deze kostenposten meer dan zat! Elke keer weer de vele maatregelen die weer getroffen moeten worden - preventief - en vervolgens weer met lede ogen moeten aanzien, wat er allemaal weer opgeblazen, vernield, verbrand is.

Ik zie ook niet direct een totaalverbod komen voor consumenten, maar er komen wél steeds meer gemeenten die na de wisseling moord en brand beginnen te schreeuwen, dat er wat móét veranderen. En laten we eerlijk zijn, het loopt ook steeds meer uit de hand. Dat er zaken zullen gaan veranderen wat betreft het afsteken door particulieren, staat als een paal boven water. Ik vraag me dan alleen af, waar is het einde dan?

Het is alleen jammer dat de relnichten met hun "superknallers" en veels te kleine pieletjes dit niet beseffen, en het zo voor iedereen vergallen.

Vuurwerkhal.nl

Registered User
Ik verkoop jaarlijks vuurwerk aan bejaardentehuizen, die mensen vinden dat ook mooi.
Lijkt mij puur discriminnatie als zij niet meer mogen genieten van mooi siervuurwerk.

Tony

Administrator
Medewerker
Ik verkoop jaarlijks vuurwerk aan bejaardentehuizen, die mensen vinden dat ook mooi.
Lijkt mij puur discriminnatie als zij niet meer mogen genieten van mooi siervuurwerk.

Maar je kan het niet oneens zijn over het feit dat je wel gewoon rekening moet houden met de ouderen, ziekenhuizen en winkelcentra's. Misschien verkoop jij het wel aan een dementatie centrum en denken de oudjes dat ze gewoon kerstversiering kopen.

GMP82

Zilveren Member
Ik heb als fysio ook veel contact met mensen boven de 70. Als ik er naar vraag zijn ze stuk voor stuk zeer te spreken over (het steeds mooier wordende) siervuurwerk en de meesten gaan er echt voor zitten. Ze hebben alleen, net als vele anderen, een gruwelijke hekel aan die enorm harde knallen...

Bovenaan