Gigavlinders

gaittoet

Registered User
Ik heb een vraag over gigavlinders.
Op verschillende fora ben ik de term "gigavlinder" tegengekomen en er stond ook een foto bij, dingen zo groot als een colablikje, dus veel groter nog dan de supervlinder. Al hoewel ik heb ze zelf nog nooit gezien, ik heb er ook nog nooit over gehoord in de media en op de fora gaan ook nog de geruchten dat de gigavlinder niet eens zou bestaan, dat het gewoon een verzinsel is. Bovendien beweren veel leden op dergelijke fora dat de foto van zo'n gigavlinder met een colablikje ernaast een trucage is, hetgeen zou betekenen dat de gigavlinder in kwestie gewoon een supervlinder is die uitvergroot is en de foto daarvan naast de foto van het colablikje is geplakt.

Mijn vraag is bestaan gigavlinders nou wel echt of niet?

tomac

Registered User
Ja ze bestaan, maar worden niet meer verkocht. Ze zijn nu erg zeldzaam waarvoor de enkele handelaars die ze nog hebben erg veel geld voor vragen.

nickskuhh-hmd

Registered User
Ze bestaan :) ik heb ze ook gehad.
5 euro per stuk VEELSTE duur achteraf haha.
De knal is niet echt harder da van een super vlinder maar wel zwaarder en er zit veel meer druk achter.
Hij is ongeveer net zo groot als een cola blikje en de staart is best lang zon 75cm ofzo.

vonk

FPM Moderator
Medewerker
nickskuhh-hmd zei:
Ze bestaan :) ik heb ze ook gehad.
5 euro per stuk VEELSTE duur achteraf haha.
De knal is niet echt harder da van een super vlinder maar wel zwaarder en er zit veel meer druk achter.
Hij is ongeveer net zo groot als een cola blikje en de staart is best lang zon 75cm ofzo.

volgens mij zit je er een beetje naast, ten eerste 5 euro voor een giga is helemaal niet te duur.

en een staart van 75 cm??? lijkt me niet er zit gewoon een staart aan van ong 5 cm

trixx

Registered User
vonk zei:
volgens mij zit je er een beetje naast, ten eerste 5 euro voor een giga is helemaal niet te duur.

en een staart van 75 cm??? lijkt me niet er zit gewoon een staart aan van ong 5 cm

Hmm ik ben het eens met je dat de prijs voor 5 euro niet duur is(voor hetgene wat je ervoor terug krijgt! afgezien dat het zeldzaam is!) maar over die staart kan altijd wel een discussie over blijven! 75 cm vind ik weer net teveel, en ik weet ook wel zeker dat 5 cm veelste kort is, volgens mij is er toen gewoon een stuk vanaf geschuurd:p! 2 jaar geleden zat ik erg veel in knal vuurwerk, en toen had ik ook een giga crepe vlinder, weet het niet meer zeker, maar volgens mij was de staart iets van 45 cm ofzo!

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Kijk eens naar de vlinders die in Valencia tijdens het Fallas festival worden afgestoken.
Zijn ook grote jongens hoor.
Maar die worden niet aan consumenten verkocht en als via de handel gaan zijn ze in Nederland zeer zeldzaam, maar ik weet wel zeker dat ze niet te verkrijgen zijn.
Ik heb het over de vlinders die in de Masselata's worden afgestoken.

Conflicto

Registered User
The Cigarman zei:
Kijk eens naar de vlinders die in Valencia tijdens het Fallas festival worden afgestoken.
Zijn ook grote jongens hoor.
Maar die worden niet aan consumenten verkocht en als via de handel gaan zijn ze in Nederland zeer zeldzaam, maar ik weet wel zeker dat ze niet te verkrijgen zijn.
Ik heb het over de vlinders die in de Masselata's worden afgestoken.

Jah die van de masselata's zijn altijd weer feest |:( |:(

nickskuhh-hmd

Registered User
Ja ben nie goed in schatte :p maar weet wel dat het geen 5cm was.
Mischien wel iets korter dan 75cm.
Het is ookal weer 2 jaar gelede haha.
Het ware bij mij trouwens vlinders met time-fuse en glad papier.

Laatst bewerkt:

henk39

Registered User
nickskuhh-hmd zei:
Ja ben nie goed in schatte :p maar weet wel dat het geen 5cm was.
Mischien wel iets korter dan 75cm.
Het is ookal weer 2 jaar gelede haha.
Het ware bij mij trouwens vlinders met time-fuse en glad papier.

Ze zijn inderdaad, wel in de handel geweest(zwart) Ik heb ze zelf ook gehad, zo dik als een cola blikje (ongeveer), time fuse, en een staart van ongeveer +\- 30 centimeter, de staart is bedoelt om ze weg te slingeren, althans dat deden wij, heb hem liever niet dichtbij als hij knalt.
Als je het over levensgevaarlijke dingen hebt zijn die het wel.|:(

Afblijven is mijn advies, als het mis gaat heb je een probleempje!!!!:'(

zink901

Registered User
vonk zei:

347gigasupervlinders9up.jpg

Vlinder+ staart is dus een halve meter!

/PS. deze foto is niet van mij, van wie wel weet ik helaas niet!

vonk

FPM Moderator
Medewerker
zink901 zei:

ok... degene die ik kan herinneren ( en dit is iets van 8 jaar geleden)
waren echt een stuk kleiner maar ok is ook niet echt belangrijk, maar bedankt voor je foto, helderd de boel weer op

gaittoet

Registered User
zink901 zei:

Ja, waarachtig!
Die rooien zijn supervlinders neem ik aan en de kop daarvan is zo'n 4cm dik (schat ik) en die blauwe is dus een gigavlinder daarvan is de kop als ik het zo zie wel 6cm dik.

nickskuhh-hmd

Registered User
Ik had wel dezelfde super vlinders.
(spaanse toffees noemde mijn handelaar die)
De giga's waren ook van glad papier alleen die staart was wel langer als van die op de foto:)

berstalon3

Registered User
Ik kan er nog aan komen, aan de toffees, maar wel 20 euro per stuk, aan de ene kant natuurlijk absurd duur voor die dingen, aan de andere kant, is het mooi om hem te kopen en te bewaren voor later.

Gr. Bram

Firework-boy

Registered User
berstalon3 zei:
Ik kan er nog aan komen, aan de toffees, maar wel 20 euro per stuk, aan de ene kant natuurlijk absurd duur voor die dingen, aan de andere kant, is het mooi om hem te kopen en te bewaren voor later.

Gr. Bram

Ik vind het associaal veel geld, maarja het is wat de gek ervoor geeft he;)

trixx

Registered User
Ik had even een vraagje!! weet misschien iemand, per hoeveel er in een doosje zaten? of werden ze alleen per karton verkocht?

Wizz

Registered User
trixx zei:
Ik had even een vraagje!! weet misschien iemand, per hoeveel er in een doosje zaten? of werden ze alleen per karton verkocht?
10 in een witte doos.

en nog even een kleine toevoeging, in die crepe giga's zit een kleine bommetje ongeveer het formaat van een supervlinder.
als je ermee schudt hoor je hem bewegen.

Laatst bewerkt:
Bovenaan