Gigavlinders

DiZoR

Registered User
Supervlinders zullen echt niet zo snel uitsterven als je ziet dat er steeds weer nieuwe soorten supers op de markt komen. Denk aan de gekleurde supervlinders(niet op de leggen) van dit jaar.

Minimized

Registered User
Waarom zou dat niet kunnen?
Alpeco heeft toch bepaalde vuurwerk artikelen, die alleen bij Alpeco verkocht worden?

Ja dat is wel zo, maar ook dat vuurwerk komt allemaal uit China toch...
Zal het zo kunnen zijn dat China dat spul ook nog naar andere landen in de wereld exporteert? En zou dat dus in dat geval ook niet zo zijn geweest bij de gigavlinder (waardoor hij dus bijvoorbeeld nog in een 'ander' land te verkrijgen zal zijn...ook al zal dit weliswaar ook vrij lastig kunnen zijn)

Offtopic
Zullen we de FPM leden anders verdelen over de landen en dan gaat iedereen dit uitzoeken (win)

Minimized

Registered User
Supervlinders zullen echt niet zo snel uitsterven als je ziet dat er steeds weer nieuwe soorten supers op de markt komen. Denk aan de gekleurde supervlinders(niet op de leggen) van dit jaar.

Toch zal op den duur, grotendeels d.m.v. verscherping van de regels in Europa, dit steeds lastiger worden. De meeste handelaren kunnen gewoon zo'n beetje overal aan komen, maar met al die nieuwe wetgevingen zullen er tijden komen dat dit gewoon steeds moeilijker wordt. Ook al klinkt dit nu nog ongeloofwaardig misschien en zijn ze gewoon nog goed verkrijgbaar, ik geloof ook dat het op den duur echt steeds lastiger zal worden. Daar geloof ik hem zeker in..

P

poziloc

Guest
[adminbreak]Dames gaan we het weer over gigavlinders hebben en niet over supervlinders[/adminbreak]

NLsandman

Registered User
Ja dat is wel zo, maar ook dat vuurwerk komt allemaal uit China toch...
Zal het zo kunnen zijn dat China dat spul ook nog naar andere landen in de wereld exporteert? En zou dat dus in dat geval ook niet zo zijn geweest bij de gigavlinder (waardoor hij dus bijvoorbeeld nog in een 'ander' land te verkrijgen zal zijn...ook al zal dit weliswaar ook vrij lastig kunnen zijn)

Nee, de Giga vlinder komt op geen enkele bestel lijst voor in China voor vuurwerk.
Dat soort vuurwerk wordt alleen gemaakt op aanvraag.
Bex heeft toendertijd, zoals roderik ook al aangeeft in post, grenzen proberen op te zoeken door dit te verkopen.
Er was blijkbaar veel vraag naar een nog grote knaller dan de supervlinder en Bex heeft dat dus ergens laten maken.

markor

Registered User
Ik snap niet wat iedereen zich nou zo druk maakt over een giga. Vergeet niet vroeger :p toen ze er nog waren een groot verschil tussen de super "op de leggen" en giga was. Op dit moment zijn de supers zo goed dat ze niet veel onderdoen voor een giga.

djara

Registered User
dat vind ik niet!

een giga van vroeger ging ONGEVEER net zo hard als een middel lawinepijl.
terwijl 1 zo`n super van nu gelijk staat aan 3X een treuno No4 (uitgetest)

markor

Registered User
mag ik vragen hoe dit getest is? ik wil alleen maar aangeven dat de grens tussen super en giga erg klein is geworden.

Laatst bewerkt:
P

poziloc

Guest
[adminbreak]Voordat het hier over zelfmaak gaat!!! graag ontopic blijven[/adminbreak]

Gigavlinder!

Registered User
Ik heb vandaag ''de vlinders uit zwarte doos'' gehaald bij m'n handelaar (tevens vriend). Dit is de gigavlinder maar ik weet het niet zeker. Ze zijn enorm dik en redelijk zwaar.

filmpje: De Gigavlinder
Dit is exact de vlinder die ik ook heb en de naam van het youtube-filmpje is dan ook Gigavlinder maar dat hoeft niet te kloppen

Zo ziet mijn gigavlinders er ook uit, dus als de vlinders op het filmpje gigavlinders zijn dan heb ik ze.

27,- euro voor 10 stuks en per stuk 3,- euro
Achteraf een goede deal?

pyro023

Registered User
Ik heb vandaag ''de vlinders uit zwarte doos'' gehaald bij m'n handelaar (tevens vriend). Dit is de gigavlinder maar ik weet het niet zeker. Ze zijn enorm dik en redelijk zwaar.

filmpje: De Gigavlinder
Dit is exact de vlinder die ik ook heb en de naam van het youtube-filmpje is dan ook Gigavlinder maar dat hoeft niet te kloppen

Zo ziet mijn gigavlinders er ook uit, dus als de vlinders op het filmpje gigavlinders zijn dan heb ik ze.

27,- euro voor 10 stuks en per stuk 3,- euro
Achteraf een goede deal?

Ben jij eventjes hard genaaid:cheesy:
Als ik jou was zou ik me maar eens af gaan vragen in hoe verre jouw dealer ook je vriend is.
Hij heeft je namelijk gewoon supervlinders verkocht,de Big spanish cracker om precies te zijn.
Je bent dus best hard genaaid,aangezien de gemiddelde prijs ongeveer tussen de 12,50(minimum) en de 20 euro(maximum)
Bij jou dealer dus zeker niet voor herhaling vatbaar.

mvg pyro023

Laatst bewerkt:

Gigavlinder!

Registered User
Maar het zijn vlinders uit zwarte doos. Ze zijn per 10st verpakt in een zwart doosje. En mij is wijs gemaakt dat de vlinders uit zwarte doos ''super/giga'' vlinders zijn. Wat ik mij dus afvraag wie gelijk heeft.

En trouwens, die 7 euro maakt mij niet zoveel uit. De knal is enorm en daar gaat het bij mij om. Dit zijn dus volgens jouw de BCS? Die zijn niet meer legaal in België te koop dus dan (lijkt mij) een goede keuze om ze toch te kopen, toch?

Maar áls dit de BCS is waarom staan dan bij alle youtube-filmpjes als naam: Gigavlinder terwel het de BCS zijn?

P

poziloc

Guest
Omdat er zomaar wat neergezet wordt.....ik kan kanonslagen ook nitraten noemen

Jordi

Registered User
Maar het zijn vlinders uit zwarte doos. Ze zijn per 10st verpakt in een zwart doosje. En mij is wijs gemaakt dat de vlinders uit zwarte doos ''super/giga'' vlinders zijn. Wat ik mij dus afvraag wie gelijk heeft.

En trouwens, die 7 euro maakt mij niet zoveel uit. De knal is enorm en daar gaat het bij mij om. Dit zijn dus volgens jouw de BCS? Die zijn niet meer legaal in België te koop dus dan (lijkt mij) een goede keuze om ze toch te kopen, toch?

Maar áls dit de BCS is waarom staan dan bij alle youtube-filmpjes als naam: Gigavlinder terwel het de BCS zijn?
Omdat er handelaren zijn die, zoals ook bij jou is gebeurd, deze vlinders als gigavlinders verkopen zetten mensen ze ook op Youtube als gigavlinders.

De supervlinders die jij hebt zijn inderdaad de Big Spanish Crackers. Neem het supervlinder topic eens door, is genoeg over deze vlinder te vinden.

http://www.freakpyromaniacs.com/forum/knalvuurwerk-met-lont/3238-super-vlinders-27.html

Gigavlinder!

Registered User
Omdat er zomaar wat neergezet wordt.....ik kan kanonslagen ook nitraten noemen

En als de ''global moderator'' ook even goed had gelezen, had hij dit in mijn post gelezen: ''Dit is exact de vlinder die ik ook heb en de naam van het youtube-filmpje is dan ook Gigavlinder maar dat hoeft niet te kloppen

Maar waarom doet iedereen dit dan? Lijkt mij niet dat zij dit expres doen. En daar is al antwoord opgegeven door: Jordi.

Het bewijst maar weer dat je ''globaal leest'', global mod :blink1:

& bedankt Jordi. Maar het is een feit dat ze hard knallen dus zo zwaar opgelicht voel ik mij niet.

P

poziloc

Guest
Nee ik lees niet globaal !

Jou vraag: Maar áls dit de BCS is waarom staan dan bij alle youtube-filmpjes als naam: Gigavlinder terwel het de BCS zijn?

Mijn antwoord: Omdat er zomaar wat neergezet wordt.....ik kan kanonslagen ook nitraten noemen

maar effe een vraag...wat is een bcs?

Laatst bewerkt:
Bovenaan