gigant maroon

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chain thunder

Registered User
heeft er iemand een foto van een gigant maroon.
ik heb al op google gezocht maar er is niks van te vinder :'(

groeten chain thunder

vonk

FPM Moderator
Medewerker
als je nou even de moeite had genomen om het topic door te lezen, had je gelezen dat het waarschijnlijk een groot onzin verhaal is net zoals vele verhalen die rond het eind van het jaar ineens tevoorschijn komen.

dit verklaart ook (waarschijnlijk) waarom er nog geen foto van is.

BMW-freaky

Registered User
vonk zei:
als je nou even de moeite had genomen om het topic door te lezen, had je gelezen dat het waarschijnlijk een groot onzin verhaal is net zoals vele verhalen die rond het eind van het jaar ineens tevoorschijn komen.

dit verklaart ook (waarschijnlijk) waarom er nog geen foto van is.

Geen foto van? Zijn verschillende foto's van hoor.

afbeelding0039rc.jpg

maroon7gt.jpg

vonk

FPM Moderator
Medewerker
BMW-freaky zei:
Geen foto van? Zijn verschillende foto's van hoor.

afbeelding0039rc.jpg

maroon7gt.jpg

zeg ook niet dat er geen foto,s van zijn maar waarschijnlijk geen foto,s ;)

maar leg mij maar eens uit wat het zijn, ik vind ze er maar nep uitzien

Pyromaster2

Registered User
vonk zei:
zeg ook niet dat er geen foto,s van zijn maar waarschijnlijk geen foto,s ;)

maar leg mij maar eens uit wat het zijn, ik vind ze er maar nep uitzien

Voor zover ik weet moesten deze gevuld zijn met een aardige hoeveelheid flash, hoeveel weet ik niet precies maar er ging verhalen rond van 50 gram of meer.
Ik vind het zelf er ook niet echt het jewelste uitzien, lijkt meer op een versiert groente blik met als lontbeschermer een omhulsel van een babypijltje.;)

Devestator_001

Registered User
Pyromaster2 zei:
Voor zover ik weet moesten deze gevuld zijn met een aardige hoeveelheid flash, hoeveel weet ik niet precies maar er ging verhalen rond van 50 gram of meer.
Ik vind het zelf er ook niet echt het jewelste uitzien, lijkt meer op een versiert groente blik met als lontbeschermer een omhulsel van een babypijltje.;)

schijnt 120 gram flash in te zitten. Best knalletje dus...

:w

venex

Registered User
klopt ik heb wel eens een filmpje van gezien.... kosten meestal rond de 12 euro.... en er zijn verschillende foto's van dus is geen onzin verhaal

Devestator_001

Registered User
venex zei:
klopt ik heb wel eens een filmpje van gezien.... kosten meestal rond de 12 euro.... en er zijn verschillende foto's van dus is geen onzin verhaal

ik ga binnenkort naar een vriend die er 5 stuks binnen krijgt, ik zal ff een foto maken... altijd tof;)

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Zenithh zei:
lijkt me ook erg gevaarlijk....want ze staken dat lontje niet op een normale manier af

nou volgens mij deden ze het juist aardig goed, ze hadden het volgens mij ( kon het niet echt goed zien) gewoon verlengd.... aan de vertraging te zien van wel.

Denendo

Registered User
We hebben inmiddels een foto..
We hebben ook een filmpje...
Zo komen we steeds verder mannen..
Maar heb iemand dan ook nog enig idee waar die dingen vandaan komen ?
Ik wil niet weten van welke handelaar of waar je ze kan evt kan kopen !!
Maar puur alleen waar deze geproduceerd worden,want naar mijn idee is dit gewoon een "homemade bom" waar ze een naampje aan hebben gegeven..

Groetjes

denendo :w

Devestator_001

Registered User
denendo zei:
We hebben inmiddels een foto..
We hebben ook een filmpje...
Zo komen we steeds verder mannen..
Maar heb iemand dan ook nog enig idee waar die dingen vandaan komen ?
Ik wil niet weten van welke handelaar of waar je ze kan evt kan kopen !!
Maar puur alleen waar deze geproduceerd worden,want naar mijn idee is dit gewoon een "homemade bom" waar ze een naampje aan hebben gegeven..

Groetjes

denendo :w

Het is zeker geen Home Made bom... als je Gigant maroon googled, vind je zaken in Polen en meer in die richting die ze verkopen. Er bestaad ook een Small Maroon en een Medium Maroon. De Gigant Maroon is de grootste...

tommy-gun

Registered User
Giant maroons worden gebruikt in stagefireworks. (Openlucht welteverstaan)
Ze zijn er in zwartkruit en flashpoederversies.
De versies die illegaal in de omloop zijn komen meestal uit voormalig oostbloklanden zoals tjechie en polen. Deze zijn kwalitatief en qua veiligheid niet zo goed als de westerse varianten maar bevatten meestal wel meer lading. Ze hebben meestal ook een timefuselont en geen electrische ontsteking in tegenstelling tot de westerse variant.

Voor meer info : http://www.kave.co.uk/Kave_New/sales/effects.htm

GMP82

Zilveren Member
tommy-gun zei:
Giant maroons worden gebruikt in stagefireworks. (Openlucht welteverstaan)
Ze zijn er in zwartkruit en flashpoederversies.
De versies die illegaal in de omloop zijn komen meestal uit voormalig oostbloklanden zoals tjechie en polen. Deze zijn kwalitatief en qua veiligheid niet zo goed als de westerse varianten maar bevatten meestal wel meer lading. Ze hebben meestal ook een timefuselont en geen electrische ontsteking in tegenstelling tot de westerse variant.

Voor meer info : http://www.kave.co.uk/Kave_New/sales/effects.htm

Lekkere combinatie, én minder veilig, én zwaarder |:(
persoonlijk snap ik écht niet wat mensen leuk vinden aan dit soort idioot zware bommen.... maar ja, zal wel smaakverschil zijn....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan