Geknutsel met vuurwerk gaat flink mis; man (22) zwaargewond

Moontan

Moderator
Medewerker
Geknutsel met vuurwerk gaat flink mis; man (22) zwaargewond

Een 22-jongen in Rotterdam is zwaargewond geraakt na het afsteken van een zelfgeknutselde vuurwerkbom.

Het slachtoffer had het vuurwerk samen met een 21-jarige vriend in elkaar gezet, meldt de politie. Toen zij de vuurwerkbom op de Zestienhovensekade tot ontploffing wilden brengen ging het mis. Er ontstond een flinke steekvlam waardoor het slachtoffer met 2e en 3e-graads brandwonden moest worden afgevoerd naar het brandwondencentrum.

Onder de douche
Buurtbewoners hadden de 22-jarige al onder de douche gezet. Hij is daarna direct naar een brandwondencentrum gebracht. Volgens de politie heeft hij verwondingen over zijn hele lichaam. ​De 21-jarige vriend is aangehouden. Hij zit in de cel.

Bij een derdegraads verbranding wordt de hele huid vernietigd. Er is slechts een graad hoger: vierdergraads. Dat noemt men ook wel verkoling.

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/geknutsel-met-vuurwerk-gaat-flink-mis-man-22-zwaargewond

Ik ben geen voorstander om Pools vuurwerk vrij te geven,maar ik denk dat mensen minder gaan knutselen als ze gewoon een (veilige)cobra kunnen kopen.

blackpowder

Registered User
Nooit cobras vrijgeven. Mensen moeten gewoon niet knutselen.
Gewoonweg dom dom domst.
Ik wens ze het niet toe maar hier zou je toch van zeggen dat 2 gasten van 20+ beter overna gedacht hadden moeten hebben.
En waarom moet alles maar harder? Zoals in een ander topic een goede 0,5 gram flash knaller met 120 db zou toch ruim voldoende moeten zijn....

Nooit cobras vrijgeven. Mensen moeten gewoon niet knutselen.
Gewoonweg dom dom domst.
Ik wens ze het niet toe maar hier zou je toch van zeggen dat 2 gasten van 20+ beter overna gedacht hadden moeten hebben.
En waarom moet alles maar harder? Zoals in een ander topic een goede 0,5 gram flash knaller met 120 db zou toch ruim voldoende moeten zijn....
Ik zeg ook dat ik zeker geen voorstander ben van vrijgeven van cobras.Maar mensen blijven toch klooien met vuurwerk om zo hard mogelijke knal te krijgen.Wat is dan veiliger???

vuurwerkfreakz

Nieuwe Member
Is het al bekend wat de oorzaak is dan? Tegenwoordig wordt alles over vuurwerk 'opgeblazen' in de media en het zal me niks verbazen dat hij misschien zelfs aan het doorlonten was?

D

Deleted member 17038

Guest
Ik zeg ook dat ik zeker geen voorstander ben van vrijgeven van cobras.Maar mensen blijven toch klooien met vuurwerk om zo hard mogelijke knal te krijgen.Wat is dan veiliger???
Veiligheid speelt vaak geen rol meer bij de zogenaamde uitvinders. Het verhaal ik maak de hardste knal of de grootste vuurbal gaat niet eens om de knal of de vuurbal zelf. Maar om het feit dat ze het zelf hebben gemaakt! Ze denken slim genoeg te zijn..
Echt als je vuurwerk wilt maken ga dan lekker in een land wonen waar een vuurwerkfabriek staat of waar het veilig kan en mag met de juiste scholing!

blackpowder

Registered User
Veiligheid speelt vaak geen rol meer bij de zogenaamde uitvinders. Het verhaal ik maak de hardste knal of de grootste vuurbal gaat niet eens om de knal of de vuurbal zelf. Maar om het feit dat ze het zelf hebben gemaakt! Ze denken slim genoeg te zijn..
Echt als je vuurwerk wilt maken ga dan lekker in een land wonen waar een vuurwerkfabriek staat of waar het veilig kan en mag met de juiste scholing!

Drukt thanks knop in ....
En tja offtopic.. cobras zijn niet veilig althans voor de afsteker zelf maar ik heb liever een " zachte knal" dan een cobra.
De reden is dat de knal en schade van zo een stuk "vuurwerk" vele malen groter is dan die van een simpele flashknaller.

Ontopic. Ja het gaat hun om de kick en helaas doet de media het vaak overkomen als explosief. Maar feit is je bent een rund..... etc

Bovenaan