Geen waterval in Nederland

elmo

FPM Moderator
Waarom zijn er in Nederland geen watervallen te verkrijgen?
Is dit door het gebuistlont om het te ontsteken?of zijn er nog meer dingen de niet mogen?

Wie het weet mag het zeggen!

Welke importeur neemt de uitdaging aan om het zo te maken dat het in Nederland is toegestaan,of is het een mission impossible.

mickeyzegtboem

Registered User
Om het raadseltje moeilijker te maken, ga ik je direct een tegenvraag stellen.
In welke categorie vuurwerk zou het volgens jou moeten vallen? ik bedoel hiermee de vuurwerktypes zoals ze in het vuurwerkbesluit/RNEV worden omschreven.

Ik heb er even mijn hoofd over gebroken, maar er is geen enkele groep waar dit volgens mij onder valt...

stefantvs

Administrator
Medewerker
Ik heb deze vraag volgens mij ook een keer op vwc gesteld. Ff kijken als er toen ooit een antwoord is gegeven.

genius

Registered User
het lijkt mij dat dit onder het kopje fonteinen valt. Naast het lont dat niet gebruikt mag worden zit je met een zeer lag kruit limiet dat te gebruiken is. Als het al te maken is denk dat je een waterval 10 seconden krijgt..

Dim

Product Beheer
Medewerker
Zou het gebuisde lont het probleem zijn? Naar mijn weten worden sommige 500 grammers ook uitgerust met een stukje quickmatch en daarop een stukje visco!

Volgens mij de pyroshopper lijn van lesli!

Z@P

Registered User
Zou ook met de compositie te maken kunnen hebben? Kijk maar naar die test met een volle container, en idd gebuisd lont zal ook meespelen wat ik persoonlijk flauwekul vind

R

Ronny Vos

Guest
Je kunt ze onder de fonteien laten vallen voor de CE keuring,maar ik denk dat de branders die eraan zitten nogal flink veel kruit bevatten.Dan zullen ze niet meer onder consumenten vuurwerk vallen.

mickeyzegtboem

Registered User
Even inhakend op ron z'n antwoord, is er in het vuurwerkbesluit en de regeling eisen aan vuurwerk, niet een regeltje waarin gesteld word dat effecten omhoog moeten gaan, en niet meer als een bepaalde afwijking mogen hebben?
Dat lijkt mij namelijk het grootste struikelblok, aangezien een waterval altijd naar beneden zal gaan...

Bovenaan