Geen vuurwerkverbod op speelveldje Rilland

Moontan

Moderator
Medewerker
Geen vuurwerkverbod op speelveldje Rilland

RILLAND - Reimerswaal voelt er niets voor om het speelveldje aan de Sint-Felixstraat in Rilland uit te roepen tot vuurwerkvrije zone. Kees de Goffau, die tegenover het veld woont, had hier om gevraagd. De Goffau heeft afgelopen jaarwisseling voor de tweede keer op rij schade ondervonden door het afsteken van vuurwerk.

Op oudejaarsdag in 2012 raakte één van zijn regenpijpen beschadigd, wat hij zelf kon repareren. Een jaar later was de schade veel groter, dit maal aan de dakgoot. Vervanging kostte 1150 euro. De gemeente wil echter het veldje niet tot vuurwerkvrije zone verklaren. Volgens het college van B en W kan het gebeuren dat ondanks zo'n verbod er toch vuurwerk wordt afgestoken. De gemeente zet liever in op controles.

De Goffau laat weten het jammer te vinden dat de gemeente geen verbod wil instellen. "We moeten we nu maar weer met spanning afwachten wat de komende jaarwisseling zal brengen." In het verleden is het veldje volgens De Goffau vaker een bron van overlast geweest. Het is een hangplek en er wordt ook drugs gedeald, zegt hij.

http://www.pzc.nl/regio/bevelanden/geen-vuurwerkverbod-op-speelveldje-rilland-1.4536747

magnolia

Registered User
dat er drugs gedeald word is natuurlijk niet goed te keuren dat begrijp ik .
maar om nou vuurwerk verbod op stellen omdat aan dat gebied maar 1 persoon woont vind wel erg ver gaan .
ik ken de situatie daar niet maar ik moet de lokale overheid wel gelijk geven in haar beslissing .

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Hou wel in de gaten dat dit soort mensen van alles verzinnen.
Als een van die hajo's een tientje aan een ander geeft, omdat hij/zij dat geleend heeft, zien omstanders het gelijk als drugsdealen.

Desondanks is het wel vervelend voor die man, dat hij zoveel schade heeft vanwege het vuurwerk.
Maar ja, bij onze scouting vereniging moeten ook ieder jaar de regenpijpen vervangen worden, vanwege de voetballen die tegen aan komen.
Dus misschien zijn er meerdere oorzaken.
Misschien hoort treiteren daar ook bij, hij speelt zich ook in de picture.
In conclaaf gaan lost misschien ook wat op...

HocusPocus.Pyro

Registered User
Als je zelf (kleine) kinderen hebt dan lees je dit stukje misschien wat anders. Bij ons in de buurt is een speelveldje met toestellen. Meerdere eigenlijk. Rond Oud en Nieuw zijn jochies in staat om tijdens hun geklooi met vuurwerk dingen te beschadigen. Speeltoestellen raken beschadigd etc, om vaak maar de afvalbakken even apart te beschouwen (dank u fa Zink met uw 901). Daarom zie ik vaak een bord wat wel en niet de bedoeling is op en rond het speelveld. Daar staat bij ons al jaren op dat o.a. vuurwerk verboden is rond deze speeltoestellen. En daar ben ik het als vuurwerkliefhebber helemaal mee eens, omdat ik gezien heb wat er anders gebeurd. Er is genoeg openbare ruimte om vuurwerk af te steken; zo'n speelveldje kun je best met rust laten. Ik ken deze wijk niet, maar ik reageer in algemene zin.

Kleine aanvulling: Een speelveldje kan soms ook worden begrepen als sportveldje. Da's weer wat anders. Daar heb ik het niet over. Wat ik bedoel is zo'n speelveldje waar de gemeente wat heeft neergezet om kinderen te laten spelen; schommels, klimrek, "hobbel-wabbelt.alle.kanten.op-zit-stoel-kip-geef-het-een-naam" etc etc

Laatst bewerkt:
Bovenaan