Geen TT's

Jungleboy

Registered User
Ik was van de week nog bij wapenhandelfrank geweest maar ik zag geen TT meer liggen ik zag nog wel volop vlinders en strijkers liggen! toen ik de winkel uitging zei de verkoper tegen mij "Je moet snel zijn met vuurwerk want de wetten gaan veranderen" Ik denk dat ik nog snel moet gaan voor de vlinders voordat die al uit de schappen zijn. ;(

Laatst bewerkt door een moderator:

zink901

Registered User
Kan kloppen. Vlinders e.d. hebben nog geen keuringsnummer en gaan die waarschijnlijk ook niet krijgen. (waarom Spanish Crackers wel als TT niet?) Het vreemde is wel weer dat de Chainthunder 500 sh wél is goedgekeurd maar dat ze de Chainthunder 100 sh waarschijnlijk weer af gaan keuren...

Pyropim

Registered User
alle importeurs zijn volop bezig met vuurwerk te laten keuren,
er bestaat wel een kans dat er toch nog enkele vlinders goedgekeurd worden, maar wanneer is nog onbekend.

de chainthunder 100sh is niet goedgekeurd,maar ook niet afgekeurd . hij moet nog gekeurd worden

poisonouspider

Registered User
ajax4life zei:
Is het waar dat ze geen thumping thunders mogen verkopen vanaf 18 mei 2005??
Want op avp-zomer staat dat....

Dat klopt inderdaad....De NT's en TT's komen bijna zeker niet meer terug in de groothandels in Belgie, misschien heb je nog mazzel met een voorraadje van vorig jaar. Je hebt nu alleen nog maar Black boys en Nitrate Crackers, deze 2 hebben een vergelijkbare knal, maar komen natuurlijk en helaas nooit in de buurt van het gebulder van de NT of TT.

Die Nitrate cracker is overigens best grappig, eerst een vette bengaalse steekvlam(rood of groen) en een leuke felle knal. Maar ook deze gaan verdwijnen gaan ze vanuit. Nu maar hopen dat snel de Trueno's van Ricassa mogen verkocht worden, met kvk offcourse.

Jungleboy

Registered User
Ik was gisteren (zaterdag) langs wapenhandel frank geweest in lommel maar natuurlijk ging ik naar die thumpings en nt's vragen. En de verkoper zei dat er te veel "poeier" in zat en dat ze er minder "poeier" in de tt's en nt's gaan stoppen zodat ze weer verkocht kunnen worden. De verkoper zei dat ze rond eind september weer bij hun in schappen zouden liggen. :p
Ik hoop dat dit echt zo is ;)

Pyropim

Registered User
dat de tt (iin een lichtere versie) dit jaar nog terug komt is zo goed als onmogelijk
de tijd vooraleer men een product kan laten maken en goedgekeurd is is bijna 1 jaar, daarom zal hij er dit jaar ook niet zijn

GROUNDFLOWER

Registered User
is dit de echt BEX nitraat ?

ik was laatst in baarle bij loots en had geen tt met vlam maar wel de
Nitrate knaller met het uiterlijk van de oude BEX Nitrate (98) :p
weet iemand of deze goed zijn. ik ben zeer beniewd alvast THNX :w

BMW-freaky

Registered User
Ik vind ze zeker goed. Geven een groene vlam, met daarna een knal die minimaal vergelijkbaar is met een Thumping Thunder.. In mijn beleving zelfs nog net iets harder.

GROUNDFLOWER

Registered User
OK THNX. maar ik bedoel niet die van BEX 98
maar de plaats vervanger van TT met vlam. harry loots zei
dit is zijn nieuwe op volger voor de TT met vlam.
ze zien er wel uit als de BEX 98 NItraat. maar is dit het zelfde ???.
ik hoop zo dat het de gouwe ouwe is maar dan
wel vers dit jaar geproducerd :)

UtBunkertje

Registered User
GROUNDFLOWER zei:
OK THNX. maar ik bedoel niet die van BEX 98
maar de plaats vervanger van TT met vlam. harry loots zei
dit is zijn nieuwe op volger voor de TT met vlam.
ze zien er wel uit als de BEX 98 NItraat. maar is dit het zelfde ???.
ik hoop zo dat het de gouwe ouwe is maar dan
wel vers dit jaar geproducerd :)

Nee, dit zijn zeker niet dezelfde als de Bex nitraten. Ik heb ook een pakje gehaald en was er eerlijk gezegd niet zo over te spreken.. wel jammer.
De knal kwam niet in de buurt van een TT en de lontjes branden heel stotterend op.
Helaas... Als ik jou was zou ik voor een ander alternatief gaan.. namelijk de spanisch cracker..o.a. te koop bij Zena. Knalt super !
Helaas zal dit een minder jaar worden op het gebied van nitraten, verwacht eigenlijk ook geen nieuwe nitraten dit jaar omdat het maken en invoeren etc.. behoorlijk wat tijd vraagt.

Maar nu weer on-topic over de TT's !

Greets,
SpookY

Laatst bewerkt:
T

'tbunkertje

Guest
hier nog een recente foto waarbij je duidelijk de achterse opdruk kan lezen:
(BVB = Bex Vuurwerk België)

P9110639.JPG

MarkieNL

Registered User
[QUOTE='tbunkertje]hier nog een recente foto waarbij je duidelijk de achterse opdruk kan lezen:
(BVB = Bex Vuurwerk België)

*plaatje**

[/quote]

Dus als ik het goed lees dan is dit de vervanger voor de TT ?

Ze zien er goed uit! Ik denk dat ik ze wel ga uitproberen!

(first post :+ )

Pirate

Registered User
Bex bestaat toch al jaren niet meer, staat die afkorting niet ergens anders voor ?

Nou zo te lezen is het niet erg dat ik nog een karton TT's van vorig jaar heb liggen.

Bovenaan