gaan er nog mensen naar duitsland

grunnn

Registered User
van daag las ik een bericht op rtv noord dat ze dit jaar meer gaan controleren bij de grens.
wat moet ik hier van denken. ik ga al zoon 6 jaar naar dl op vuur werk te halen. en dan zijn er ook wel agenten op de been. maar je hebt dikke pech als je er uit word gehaald. gaan jullie dit jaar ook gewoon weer naar dl. en wat denken jullie er van over de controllers van dit jaar. is er wel is iemand aan gehouden.
want er staat bij dat dl vuur werk onveilig is. maar naar mijn mening is het bet als hier. onder bijna elk potje zitten plaatjes die je kan uit klappen zo dat die niet om kan vallen.
en er werd ge zegt dat je het niet meer ongestraft mee kan nemen naar nl.
ik vind het onzin en in mijn ogen maken ze zich er druk om dat ze heel veel geld mis lopen.
terwijl ik hier ook voor 500 plus aan vuurwerk heb.
maar goed gaan jullie nog naar dl en wat denken jullie hoe het zal gaan de 28st 30ste en 31ste.
ik zelf ga altijd 3 keer heen allen al om dat het leuk is. deel hier je dan ook ff je trip naar dl en en wat je er van vind en denkt

Pancake77

Registered User
Ow u heeft in Nederland ook al voor € 500.00 uitgegeven, dan mag u doorrijden!

Kun je s.v.p. voortaan een leesbaar stukje typen, met leestekens etc.? Dat leest een stuk gemakkelijker namelijk.

Al zetten ze het hele Duitse leger er neer,ik ga gewoon lekker naar Duitsland.Ik vind Duitsland altijd de leukste trip:Vuurwerk,Bratwurst und Bier.Vroeger naar Belgie had je nog weleens kans om gepakt te worden maar naar Duitsland nooit!!

grunnn

Registered User
ja precies .
leuke trip is dat.
en de pak kans is ook klein.
heb wel verhalen gehoord dat er een aantal waren aangehouden maar mochten door rijden om dat ze geen strijkers nitraat en dat soort dingen haden.
maar ja nu willen ze er meer tijd in steken bij de grens dus ben benieuwd
heb eigenlijk geen zin om me spullen in te leveren

alphapyro

Registered User
Siervuurwerk is gedoogd.. Dus zien ze nog wel door de vingers mits ze je echt willen naaien dan ben je alles kwijt + een dikke prent.

Knalvuurwerk ben je zowiezo kwijt mocht je aangehouden worden

Zover ik weet, Gelukkig woon ik ma 10min. van de grens en aangezien me schoonouders der weg komen, Koop ik het daar en laat het door hun naar Nederland brengen en dat werkt altijd hihih...

bjorn2202

Registered User
Ik ga al jaren en nog nooit een agent gezien ik denk niet dat politie tijd heeft voor dit soort grapjes.
Dus gewoon gaan en heb je inderdaad wat siervuurwerk dan zal daar niemand moeilijk over doen.

Gillende keukenGeit

Registered User
Tuurlijk ga ik naar duitsland, de 30ste, lekker shoppen bij lidl, aldi, en wat ik daar nog meer tegenkom, controles of niet, het valt in duitsland altijd wel mee met de controles maar ik neem nooit de grote wegen de grens over, zoek wel altijd een achterafweggetje ver weg van de bewoonde wereld om over te steken.. tis toch elk jaar weer een kick als je met een bak vol vuurwerk de grens over gaat vanuit duitsland of belgie.. ;)

ifeelfine

Registered User
whahaha de gillende keukengeit verreweg de meest originele screen name die ik hier de laatste tijd voorbij heb zien komen.

Maar nu ff ontopic buitenland trekt me al jaren niet meer het sierwerk in de Duitse supers is dan wel goedkoper maar zeker niet mooier te noemen dus hoe klein het risico ook is (en aan brandstofkosten word het voordeel ook nog eens teniet gedaan) mij zie je er niet meer

white thunder

Registered User
Ik wel!!!Ik ga als 1ste naar Eitorf naar de Weco fabriek en dan een rondreis door Duitsland en dat bevalt me prima!Maar ik ga savonds de grens over, en meestal 24 uur verder, maar anders weer terug:hehe!:,veel shop plezier mensen en een fijne kerst!

Laatst bewerkt:
Zoals ik wel eens eerder heb verteld, vind ik het tripje Duitsland altijd superleuk.Ik heb altijd een superleuke dag daar.Die paar tientjes extra brandstof vind ik geen enkel probleem!!Hoe meer mensen er niet gaan des te beter!!!

grunnn

Registered User
morgen vroeg rond 7 uur naar dl. en later op de dag weer .
maar zit echt te twijfelen vorig jaar ging ik ook zo vroeg.maar nu zeggen ze dat ze strenger controleren dus meschien is het dom om zo vroeg te gaan.
aan gezien er dan niet veel mensen terug gaan

grunnn

Registered User
ja elke keer is het spannend. 100%pakkans is wel beetje overdreven lijkt mij. ga nu al 6 jaar maar blijft spannend

grunnn

Registered User
en als ik maandag ga is het mooiste al weg.daarom ga ik vroeg kan ik pakken wat ik wil. in de middag is alles al bijna weg.en word de volgende dag aan gevuld dus ik ga morgen 2 x als het goed gaat en maandag weer

Pancake77

Registered User
en als ik maandag ga is het mooiste al weg.daarom ga ik vroeg kan ik pakken wat ik wil. in de middag is alles al bijna weg.en word de volgende dag aan gevuld dus ik ga morgen 2 x als het goed gaat en maandag weer

Maandag ligt alles wat er zaterdag ook ligt ;-)
Paniekerig gedoe steeds zucht

grunnn

Registered User
ow oke weet niet waar jij heen gaat in dl. maar in het noorden zijn de mooiste dingen weg bij de aldi en lidl. ik ga ook nooit naar bunden. maar iets verder naar leer.daar licht meestal altijd nog wel iets

grunnn

Registered User
zo de eerste run naar dl zit er op. kofferbak helemaal vol kon niks meer bij.
nu zo me bestellingen in nl op halen en daarna weer kofferbak vol in dl halen

Bovenaan