Jammer dat de reacties onder het artikel weer vooral gaan over het "zij geven hun eigen geld uit aan iets wat ik stom vind" en het reeds veelbesproken gesloop. De mensen die daar proberen aan te geven dat slopen over het algemeen met illegaal zwaarder vuurwerk gedaan wordt worden gewoon weer straal genegeerd. Daarnaast blijf ik van mening dat we, zolang we nog niet echt de (E)USSR zijn, nog zelf mogen beslissen waar we ons geld aan uitgeven en wat we zonde vinden. Ik vind het zonde dat er mensen zijn die iedere week 50 euro verzuipen of een racefiets kopen van 5000 euro, dat betekend niet dat het verboden moet worden of dat ik ze er op aankijk zolang ze zich niet dronken misdragen en normaal op de weg racefietsen.
Soms vraag ik me af of 1 jaar vuurwerkverbod (ik weet het is vloeken in de kerk) niet de ogen zou openen bij de rest van NL. We weten allemaal dat het gesloop en het aantal dodelijke slachtoffers echt niet veel gaat afnemen (als het al niet gaat toenemen). Handhaven gaat natuurlijk ook niet lukken, de politie kan niet overal zijn en met een beetje pech krijg je in de weken voor oudejaarsavond alleen maar meer doffe dreunen omdat mensen illegaal spul (en dan niet Belgisch feestvuurwerk) halen en dat toch even willen testen.