FPM Crew on Tour - China Januari 2012

Tony

Administrator
Medewerker
Eindelijk komt het er van! Het idee was er al wat langer en gelukkig kunnen we het binnenkort gaan mee maken. Titan, Kobajo, Son-t en ik zei de gek zullen op 20 Januari 2012 afreizen naar China om daar een volle week te gaan knallen. Uiteraard gaan we er dan heen omdat Chinees Nieuwjaar (Jaar van de KIKKUH Draak) op 23 Januari valt.

We zullen verblijven in de stad Nanning in de provincie Guangxi. Wij verblijven gedurende week in het Marriot Nanning hotel wat er top uitziet.

Nanning ligt in het zuidelijke deel van de Zhuang Autonome Regio Guangxi, 160 kilometer van de grens met Vietnam. Drie zijrivieren van de Yong, die zelf een zijrivier is van de Xi, komen samen bij de stad. Het landschap is heuvelachtig en ligt op hoogtes tussen de 70 en 500 meter boven zeeniveau. De Qingxiu berg domineert het zuidelijk deel van de stad.
Het klimaat in Nanning is subtropisch en kent een moesson seizoen, de zomers zijn warm en in de winter kan het ook warm zijn. De bijnaam van Nanning is "Zhongguo lücheng/中国绿城", wat "groene stad van China" betekent. De gemiddelde jaartemperatuur is 21,7 °C, Er zijn ruim 361 vorstvrije dagen per jaar en sneeuw is zeer uitzonderlijk. Er staat vaak wind of een briesje en er is veel regen, de jaarlijkse neerslag is meer dan 1300 mm.

Het was heel moeilijk om een stad te vinden waar wij heen konden gaan en waar we echt kunnen doen wat we zo graag willen. Nanning schijnt een goede stad voor het vuurwerk te zijn en na een hoop gedoe hebben we vandaag de reis 100% vast kunnen zetten.

We zullen proberen om jullie op de hoogte te houden betreft onze voorbereidingen en uiteraard gaan we proberen om een leuk dagboek bij te houden als het zover is.

Kobajo

FPM Filmer
Bedankt voor het melden Toon.
Eindelijk een lang gekoesterde droom die in vervulling gaat.

2 keer oud en nieuw vieren in 3 weken tijd, we gaan het allemaal meemaken. En we zullen het thuisfront als het lukt dagelijks op de hoogte houden van wat we daar mee maken.

Heb er zin in!!!

Laatst bewerkt:

painkiller

Registered User
Ik las het al op Facebook.
Lijkt me inderdaad helemaal geweldig om binnen een maand 2 oud en nieuw te vieren.
Je zegt dat het lang zoeken is geweest naar een plaats waar je kan doen wat jullie willen. Ik neem aan dat je hier stoken mee bedoeld? Mag je dit daar dan de hele week doen en in andere steden niet?

Tony

Administrator
Medewerker
Ik las het al op Facebook.
Lijkt me inderdaad helemaal geweldig om binnen een maand 2 oud en nieuw te vieren.
Je zegt dat het lang zoeken is geweest naar een plaats waar je kan doen wat jullie willen. Ik neem aan dat je hier stoken mee bedoeld? Mag je dit daar dan de hele week doen en in andere steden niet?

Klopt, het is namelijk niet vanzelfsprekend dat je overal mag en kan knallen. In veel steden is het vuurwerk aan banden gelegd waardoor je alleen een grote show of helemaal niets te zien krijgt. Beijing was onze eerste keus maar nadat we een filmpje zagen waarin een cake voorbij kwam die omgerekend rond de 100 euro zou moeten kosten zijn we weer op zoek gegaan naar iets anders.

Dim en Fred vertelden ons dat Nanning inderdaad een goede keuze zou zij om lekker los te gaan, aangezien hun er twee jaar geleden ook zijn geweest.

painkiller

Registered User
Duidelijk, als je een week moet knallen met cake's van 100,= is de lol er snel vanaf.
Hebben jullie nog trips naar fabrieken oid. op de planning?

Tony

Administrator
Medewerker
Duidelijk, als je een week moet knallen met cake's van 100,= is de lol er snel vanaf.
Hebben jullie nog trips naar fabrieken oid. op de planning?

Nope! Daarom zijn we ook niet naar LiuYang gegaan. De fabrieken zijn in die week(en) dicht dus daar heb je dan ook niks bijzonders te zien. We gaan dus echt puur voor het knallen tot we erbij neervallen.

painkiller

Registered User
Groot gelijk eigenlijk, waarom zou je kijken hoe ze het maken als je op dat moment ook zelf kan stoken!
Veel plezier alvast maar dat gaat vast lukken. Ben al benieuwd naar de trip-report!

bluebear

Registered User
niet alleen super voor jullie maar wij gaan ook enorm genieten van alle beelden die er van gaan komen.
ik wens jullie veel plezier maar dat zal best goedkomen:hehe!:

KoenL

Registered User
(...) en uiteraard gaan we proberen om een leuk dagboek bij te houden als het zover is.

Met het dagboek van de PGI nog vers in het geheugen, kan het niet anders dan een leuk dagboek worden!! Ik kan nu al niet wachten op jullie ervaringen en beelden!

Moontan

Moderator
Medewerker
Ik ben heel blij voor jullie dat jullie de reis naar China gaan maken. Het is het land waar het vuurwerk gemaakt wordt. En geld of geengeld, iedere Chinees heeft vuurwerk want de geesten moeten verdreven worden.
Ik ben in 2010 geweest, in BaiHai, en ik heb in China de leukste vakantie van mijn leven beleefd. Ik heb van elke minuut op Chinese bodem genoten.
Januari is al over 3 maanden mannen!! Alvast veel plezier met de voorpret.!!

Kobajo

FPM Filmer
Dim en Fred hebben zich bij hun bezoek aan Nanning al vermaakt in de buurt van ons hotel.
Dit zijn een aantal foto's die daar in de buurt zijn gemaakt. Je ziet dus ook dat we ons geen zorgen hoeven te maken of we de vuurwerkkraampjes wel kunnen vinden.

Hier zie je het Marriott hotel rechts op de foto.
IMGP5559.JPG

IMGP5573.JPG

En op deze foto zie je op de achtergrond het winkelcentrum Wal-Mart wat voor ons hotel staat.
attachment.php

We struikelen dus waarschijnlijk over het vuurwerk als we het hotel uit komen. :lub::lub:

Dim

Product Beheer
Medewerker
Vanavond zal ik een toevoeging maken met foto's van Nanning. Misschien dat Fred ook nog foto's heeft?

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Nemen jullie wel spanbandjes mee om de 9 shots, 4" blokken goed (aan elkaar) vast te zetten?
Net PGI en nu alweer naar China! Stel kruitmaniakken! :happy:

DioR

Registered User
Na Amerika nu China. Het word nu wel heel erg exclusief op FPM.
Vind het alleen maar prachtig om te zien hoe FPM met de beelden zich steeds verder gaat onderscheiden van andere foras.
Ik wens jullie alvast heel veel stookplezier toe. En ik wacht met smart op de dvd FPM goes China die volgend jaar vast wel uit zal komen!

Tony

Administrator
Medewerker
Na Amerika nu China. Het word nu wel heel erg exclusief op FPM.
Vind het alleen maar prachtig om te zien hoe FPM met de beelden zich steeds verder gaat onderscheiden van andere foras.
Ik wens jullie alvast heel veel stookplezier toe. En ik wacht met smart op de dvd FPM goes China die volgend jaar vast wel uit zal komen!

Dit jaar hebben we ook Cangas de Narcea gehad!
Niet vergetuh Jonguh!

We doen ons best!

DioR

Registered User
Dit jaar hebben we ook Cangas de Narcea gehad!
Niet vergetuh Jonguh!

We doen ons best!

De t*ring.. Hoe kan ik die nou vergeten??? Die dvd moet ik volgende week nog ff in de bestelling zetten.... (volgende week payday...)

Bovenaan