fluitpijl groot waar zijn ze gebleven.

programa

Registered User
fluitpijl groot

Wat is hier mee gebeurt na dat er geen zilverkruid meer in de kanonslagen mocht is volgens mij de fluitpijl groot ook verdwenen?

Ze zaten verpakt in de pak van 144 stuks.
kruitsoort was whistle powder .
chlorate/benzoate mix waarschijnlijk

Dat was een gewone fluitpijl maar groter dan de baby fluit pijltjes.
Iemand een idee waarom ze niet meer in nederland te krijgen zijn.

Laatst bewerkt:

hutter

Registered User
inderdaad zo'n 15 tot 20 jaar geleden (ongeveer) had ik een keer een heel bled van die fluitpijlen gemaakt

als ik me niet niet vergis blauw wit papier met van die muziek noten erop

de jaren daar na heb ik ze nooit meer gezien
jammer

Poziloc

FPM Hangouderen
Deze lievertjes bedoel je zeker

normal_10212-airtravellerwithwhistle.jpg

Je had ze ook nog met knal

normal_10004-moon_travellers_1.jpg

Wolff heeft sinds vorig jaar weer een grote fluitpijl op de markt.

1-3257.jpg

En een filmpje:
http://www.wolff-vuurwerk.com/assortiment/product/id/3257/Scream and Shout

programa

Registered User
ja idd dat was hem de 1e foto super dingen.
foto neem ik mee naar mijn vuurwerk winkel, ik hoop dat ze die nog hebben.
deze pijl samen met de zilverkruid kanonslag , dat is echt jeugd sentiment voor mij :)

Trouwens deze pijl had een super scream geluid en wat leuk was van deze pijl is dat deze pijl behoorlijk wat rook ontwikkeling had , dus je kon de straat behoorlijk blank maken van de rook:)
goede witte rook.

Laatst bewerkt:

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Yeah Yeah de oude bekende fluitpijl. Man wat was die goed. Alleen ze zaten niet per 144 in een doos maar volgens mij per 72.

ifeelfine

Registered User
12 per zakje en ik mocht niet heel veel vuurwerk van mijn moeder lol dus max 24 pijltjes per oudjaar (samen met 50 rotjes) nu spreken we wel over de jaren 86-90 (en mijn moeder kende het verschil niet tussen rotjes en kanonslagen :p )

dus als het 12 pakjes per doos zijn kom ik wel uit op 144 stuks maar goed dat terzijde, maar zelfs die 24 fluit (en 24 knalpijltjes dat dan weer wel) gingen hard genoeg om indruk te maken

programa

Registered User
ik mocht altijd voor 50 gulden wat uitzoeken later 100 gulden.
God man en maar rekenen op de reken machine met het vuurwerk krantje erbij.
En dan weer opnieuw uitrekenen zodat je het meest kon krijgen voor het geld wat je had.
En dan altijd een paar gulden te veel op schijven stiekem en pa en ma zijden dan vooruit dan maar weer :)
En uiteraard alle vuurwerk folders spraken en bekijken elke dag weer tot 31 dec.

Laatst bewerkt:
Bovenaan