Fireworks Malta

zuen

Registered User
Re: Prachtig Maltees vuurwerk

Haha dat maltese wheel ding is grappig, had ik nog nooit gezien, Hoe kan dat zo heen en weer gaan dan? Die sun w/ planets is ook een zeer appart effect, en die 6incher is ook niet slecht, sterren blijven lang hangen. bedankt voor de filmpjes:amuse:
edit: muziek vond ik ook niet echt bepaald mijn smaak.

Laatst bewerkt:

Moontan

Moderator
Medewerker

Ja dat wheel is een of andere constructie.
Ik vind alleen de bijhorende muziek irritant :blink: :blink:

sebastiaantje

Registered User

Zoiets als dat Maltese wheel had ik ook nog nooit eerder gezien. Zo zie je maar weer wat je allemaal met vuurwerk allemaal wel niet kunt. Erg mooi in ieder geval. Die 6" shell van dat tweede filmpje vond ik ook erg mooi.

sebastiaantje

Registered User

Ook zeer apart die wheels. Zoals ik net al zei in mijn vorige post, vindt ik dit zeer mooi vuurwerk en had ik dit nog nooit eerder gezien. Maar als ik goed kijk, zie ik dat het een groot wiel is met daarop meerdere (kleine) wheels op bevestigt. Maar wat ik nu wel eens zou willen weten is hoe ze dat effect creëren dat het net lijkt of het wiel beweegt en hoe het kan of het net lijkt dat er twee wheels door elkaar heen draaien?

Gr sebastiaantje

Moontan

Moderator
Medewerker

SebastiaantjeIk ben net als jij nieuwsgierig naar het antwoord. Het is in ieder geval een pyrotechnisch hoogstandje.
Wie weet is er iemand onder de members die het antwoord weet.

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Laatst bewerkt:

GMP82

Zilveren Member

Er zijn al eens eerder meerdere filmpjes gepost van maltese wheels. Echt een knap staaltje constructiewerk en timing.
EDIT: vonk was me voor

spitfire

Registered User

SebastiaantjeIk ben net als jij nieuwsgierig naar het antwoord. Het is in ieder geval een pyrotechnisch hoogstandje.
Wie weet is er iemand onder de members die het antwoord weet.

Het zijn heel kunstige constructie's van meerdere wielen op 1, en welke ook nog in verschillende richtingen draaien. Omdat je alleen het vuur ziet, krijg je al snel de illusie dat het ''door elkaar'' draait, maar het zijn dus gewoon wielen die achter elkaar langs draaien, in diverse richtingen. Ik heb zelf ook meerdere irdieden gezien met zelfs hele kettingsystemen erin, welke ook allemaal branden. De Maltesers zijn erg gedreven in het maken van deze dingen. Wat mij daar opviel is dat sommige constructie's echt enorm groot zijn, en bijzonder krachtig. Het publiek staat er doorgaans pal tegenaan, en het is ook een waar vonkenfeest daar op straat! Gelukkig hebben de mensen daar respect voor vuurwerk, en gaat het dus eigenlijk nooit fout. Heerlijk land, aanrader!

Gr.

zuen

Registered User

Ik heb zelf ook meerdere irdieden gezien met zelfs hele kettingsystemen erin, welke ook allemaal branden.

Ik heb ook een keer van die foto's gezien dat zon ding aangedreven wordt door kettingen, maar soms zijn die kettingen echt gigantisch:weird:

youritje

Registered User

foto van een wheel, met een soort van tandwiel constructie.
ik stond er niet helemaal goed voor dus niet super duidelijk maar wel mooie foto.

beeld mooi uit hoe vuurwerk daar 'beleefd' word, je ziet de bouwers en toeschouwers ervoor staan te springe, danse en juiche.
Er zaten ook fluiters aan die wielen en we stonden er behoorlijk dicht op, ik dacht serieus dat dat het laatste was dat ik zou horen, ZO hard.

youri

Laatst bewerkt:

Moontan

Moderator
Medewerker
Festa Santa Katarina V.M, Iż-Żejtun - It-Translazzjoni, Is-Sibt, is-16 ta' Ġunju 2012.

zone

Registered User
Ik dacht irudieten,weet niet of het goed is geschreven

Zit ik op een oude post te antwoorden duh

Laatst bewerkt:

Moontan

Moderator
Medewerker
Firework Shells (Colour) - St Andrew's Band Club Fireworks Factory 2012
Gepubliceerd op 12 jul 2012 door bandasantandrija
These are a part of the colour firework shells manufactured by the St Andrew's Band Club Fireworks factory in Luqa (Malta). These fireworks have been let off during the first week of July 2012 for the feast of St' Andrew Apostle.

Bovenaan