Filmtopic Pyroguy

PyroGuy

Registered User
Dit jaar is oud en nieuw hier nogal letterlijk in het water gevallen. De 30e stond ik op met beginnende griep, de 31e deed alles me zeer en zat alles verstopt. Maar goed, een freak laat zich niet aan de kant schuiven door een griepje, dus 's ochtends gewoon naar de afgesproken stooklocatie gegaan waar ik gezellig een paar uurtjes gestookt heb met onder andere Boozebelly en Mark1600 van het forum. Was echt leuk jongens, volgend jaar weer! Hopelijk dan onder betere omstandigheden. We hebben een klein 10 uur projectje afgestoken met wat doorgelonte cakes (Secret Salute, Screaming Salute en Eagle Flight onder andere)... Hoewel dat wel een uurtje later werd dan gepland.

De losse cakes mochten niet ontbreken. Fluit, knal en rook, alles kwam voorbij. Maar natuurlijk ontbrak het ook niet aan het nodige kleine spul, van singleshotjes tot de befaamde krakelende ballen.
Van Remko (Boozebelly) en Mark had ik Manon het Kanon gekregen van Marijn. Thanx jongens, was een geweldig blok :embarrased:

In de loop van de middag ben ik weer huiswaards gegaan. Hier nog even, door de griep met tegenzin, aan mijn doorlontproject gewerkt waar ik de 30e aan was begonnen. Daarna weer even twee dozen ingepakt met vuurwerk en richting de buren gereden waar we jaarlijks carbid schieten. Echt zin had ik niet, maar ik moest nog wat afleveren dus ik had geen keus. Eenmaal daar was het toch wel weer even gezellig, hoewel de knallen van goed vuurwerk me toch lekkerder in het gehoor liggen dan die van het carbid. In de schemer wat leuke potjes afgestoken en twee pijlenpakketten. Daarna voor de tweede keer die dag huiswaards gereden en tot kwart voor 12 's avonds aan het doorlont project gewerkt. Ondertussen gingen er uiteraard de nodige cakes de lucht in.

Door de tijdnood is het doorlonten niet helemaal geslaagd. Cakes gingen vaak te vroeg af waardoor het nogal een rommelig geheel werd, terwijl de show eigenlijk heel goed uitgedacht was. De regen gooide ook flink roet in het eten, ik heb het geheel ontzettend vaak omnieuw aan moeten (proberen ) te steken. Sommige lonten waren echter zo nat dat ze niet meer aan te krijgen waren, dus heb er ook cakes uit moeten halen in de stromende regen. Uiteindelijk is het grootste geheel wel af gegaan, maar slechts de helft staat op film. In ieder geval weer wat geleerd voor komende jaarwisseling!

Laatst bewerkt:

boozebelly

Registered User
Re: Pyroguy 2012/2013

Was toch een heerlijke bak om nog eens mee te mogen maken. Best goed gefilmd trouwens...:hehe!:

PyroGuy

Registered User

Ja dat heb je goed gedaan :embarrased:

Ik ben niet zo bekend met matten en rollen, maar deze was geweldig! Heerlijke knallen kwamen er af.

Immortal Gold

The Impossible (cake A ging niet af)

Laatst bewerkt:

GMP82

Zilveren Member

lekkere filmpjes hoor!

jammer dat niet alles kon gaan zoals je het in gedachten had...

passion fruit

Registered User

Wauw, wat mooi gefilmd pyroguy. Hopelijk ben je volgend jaar niet ziek tijdens O&N. Zo te zien heb je een stuk minder last van de wind gehad als ik. Je O&N project is goed in elkaar gezet, er is duidelijk overna gedacht want je hebt de effecten wel gegroepeerd zo te zien. Daar hou ik persoonlijk wel van. En dat de timing wat off was dat is dan minder erg. Ik heb iig enorm genoten. Bedankt voor het delen. Veel gezondheid en de beste wensen voor 2013!

PyroGuy

Registered User

Bedankt Passion Fruit! Er is inderdaad over nagedacht, heb er heel wat nachtjes wakker van gelegen. De show was in het echt langer, maar dat staat dus niet op film. Ik zit te denken volgend jaar elektrisch een show te schieten, hopelijk dat het dan iets beter loopt. En ik had inderdaad meer last van de regen dan van de wind. Gelukkig hebben wij een schuur vanwaar gefilmd kon worden, waardoor de camera (en toeschouwers) wel droog bleven.

GMP82

Zilveren Member

Ik zit te denken volgend jaar elektrisch een show te schieten, hopelijk dat het dan iets beter loopt. En ik had inderdaad meer last van de regen dan van de wind.

Met elektronisch schieten heb je helaas ook flink last vd regen. Ik in ieder geval wel.

PyroGuy

Registered User

Tja het blijft vervelend natuurlijk, maar als je je schietkist en je cakes in pakt zou het toch wel enigszins moeten lukken?

PyroGuy

Registered User

Er zaten mooie effecten in, maar helaas waren ze niet allemaal even groot en het tempo was een beetje eentonig. Het hadden net zo goed 4 losse cakes kunnen zijn die aan elkaar geknoopt waren, omdat er weinig samenhang in zat. De cake met blinkers heb ik hier nog staan, dus die kan ik nog niet beoordelen. €200 is naar mijn mening te veel geld.

PyroGuy

Registered User

Over het algemeen was de Immortal Gold wel wat beter inderdaad. Verschillende schietsnelheden en over het algemeen grotere effecten. Afgaande op films zou ik zelf volgende keer voor de 4 Seasons gaan, deze heb ik zelf nog niet gehad.

MrXtremeFireworks

Registered User

Van welke cake komt dat golden wave effect op 3:40 op de 2e video van de startpost? Echt heel mooi is die, vooral in combinatie met falling leaves!

PyroGuy

Registered User

Daar zie je de Bougainvillea van Royal en de Falling Leaves van Showtime, gevolgd door de Fourty Four (44) van Royal, welke ook de golden waves heeft in combinatie met multicolor peony. De 44 zou eigenlijk éérst moeten, maar doordat de startlont niet meer aan ging heb ik hem maar ergens anders aangestoken. Desalniettemin een mooie combinatie dacht ik zo.

PyroGuy

Registered User

Veel potentie, maar door het te lage tempo wat minder indrukwekkend. Verder wel een uniek product. Het geluid kietelt de oortjes hoor!

Bovenaan