Feste di Luglio 2014

Moontan

Moderator
Medewerker
Spettacolo pirotecnico a Rapallo - Pirotecnica Tigullio di Gianni Bavestrello - Sestiere Cappelletta - Feste di luglio 2014 - N. S. di Montallegro
film van HD-Fireworks

vonk

FPM Moderator
Medewerker
[Feste di Luglio 2014] SPARATA DEL PANEGIRICO / Sestiere Borzoli [HD]
film van HD-Fireworks

Kicke beelden dit hoor! Zeker op het laatst op ongeveer min 7.30. Er word dan vanaf een dak? gefilmd. Je ziet gewoon dat hele dak indeuken door de drukgolf!

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Wie kan mij wat meer vertellen over dit feest? Zoals waar het gehouden word en de datum?

Tony

Administrator
Medewerker
Wie kan mij wat meer vertellen over dit feest? Zoals waar het gehouden word en de datum?

Rapallo!
In de volgende uitgave van het Pyrotechnic Magazine hebben we hier een mooi artikel over.
Het word eens tijd om die kant op te gaan Vonkie...

tronetti

Registered User

Het 'Julifeest' wordt altijd gehouden op 1, 2, en 3 juli in Rapallo in de provincie Genua, Noord Italië.

Het is ter ere van Santa Maria Del Campo.
Je kunt het feest eigenlijk een beetje vergelijken met de shows in Recco, ook in Noord Italië, maar dan aan de andere kant van 'de laars'.
De dag- en avondshows worden geschoten op een ponton.
Grote meerslagen met meerdere breaks worden dus niet verschoten.
De shows zijn qua materiaal wat kleiner van opzet, maar wel de moeite waard. Bovengeplaatste show van Lieto is daar een mooi voorbeeld van.
Vaste deelnemers zijn; La Rosa, Ugo Lieto, Bruscella, Guiseppe Catapano, en Ferraro.
Net als in Recco behoort 'la sparata di Mascoli' tot een vaste traditie van dit festival.

http://www.festediluglio.it/
http://www.pirovagando.it/

Laatst bewerkt:

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Tronetti bedankt voor de uitleg.

De shows hierboven zijn dus ook geschoten op 1 2 en 3 juli? Dit omdat ze nu pas online staan.

Rapallo ligt toch aan de zelfde kust als Recco? De plaatsjes liggen naast elkaar als ik op de kaart kijk of is er nog een rapallo?

Lijkt mij wel een leuke om eens tijdens vakantie met het gezin mee te nemen.

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Rapallo!
In de volgende uitgave van het Pyrotechnic Magazine hebben we hier een mooi artikel over.
Het word eens tijd om die kant op te gaan Vonkie...

Dat word het inderdaad ouwe. Recco wil ik ook al jaren heen. Magazine gaan we in de gaten houden..

tronetti

Registered User
De shows hierboven zijn dus ook geschoten op 1 2 en 3 juli? Dit omdat ze nu pas online staan.

Rapallo ligt toch aan de zelfde kust als Recco? De plaatsjes liggen naast elkaar als ik op de kaart kijk of is er nog een rapallo?

Ciao Vonk, bovengenoemde shows zijn geschoten op 1, 2, en 3 juli.
Beide plaatsen liggen in Noord Italië, Recco aan de Westzijde, Rapallo aan de Oostzijde.
Showtechnisch gezien zijn de shows van beide festivals van hetzelfde niveau, en hebben een interessant deelnemersveld.

Bovenaan