Feestvuurwerk Leiden

Dim

Product Beheer
Medewerker
Van Wim hoorde ik dat hij zn catagorie 1 vuurwerk op zijn site heeft staan!

http://www.feest-vuurwerk.nl/

Kijk bij de nieuwe producten 2011!

De catagorie 1 producten van Lesli vuurwerk staan er. 3 pakketten en 3 losse artikelen,
waaronder grondbloemen, crackling balls en andere leuke stukjes vuurwerk.

Echt enorm kickuh ontwikkeling in Nederland! Ga ik nog eens erg goed gebruik van maken!
Ik hoop dat jullie er ook iets aan hebben.

Alles staat overigens helemaal los van FPM. Deze heeft er dan ook niets mee te maken.

jaspertjuh

Registered User
Ik ben al een keertje bij Wim langsgegaan voor zijn uitmuntende bengaalse fakkels (die zilveren, topdingen!) maar zal binnenkort zeker weer wat inkopen komen doen. Laat ik nou toevallig in Leiden studeren (op loopafstand van feest-vuurwerk)...

Ik kan anderen ook absoluut aanraden er eens een kijkje te nemen, mooie (kleine) showroom vol fakkeltjes en sterretjes en een aardige verkoper. Als je in de buurt bent, zeker even langsrijden!

Edit: Wel jammer dat de prijzen van deze nieuwe assortimenten zo hoog zijn. Staat naar mijn mening niet helemaal in verhouding met de inhoud.

Laatst bewerkt:

KoenL

Registered User
Er staat op de website vanaf heden, maar is het niet zo dat de nieuwe wetgeving pas op 1 oktober in gaat? Dus dat pas vanaf die datum verkocht en afgestoken mag worden?

Dim

Product Beheer
Medewerker
Lesli heeft hem verteld dat het ingegaan is vanaf 1 juli. Had Wim meteen gebeld. Hij is zelfs naar het politie bureau ter plaatse geweest met het document waar het in zou staan.

Heb van de week ook een bericht langs zien komen van Fred (Moontan) dat het pas op 1 oktober ingaat!

Valt me wel op dat er hier weinig gereageerd wordt, had verwacht dat er veel meer liefhebbers zouden zitten die dit een hele mooie ontwikkeling vinden!

smilli

FPM Filmer
Mooie ontwikkeling zeker weten maar ik dacht dat dit al op 1 januari was in gegaan, na al deze verschillende data ben ik wel benieuwd wanneer het nou echt ingaat.

p-aart-y

FPM Hangouderen
Dat wordt leuk, dan kunnen we in december, als de kruitstress toeslaat, ons zonder problemen uitleven met dat kleine grut!

Dim

Product Beheer
Medewerker
Kijk bij nieuw 2011.. Aanstaande woensdag zijn de spullen binnen! Dan ga ik ze gelijk halen!

Michel_G

Zilveren Member
Dat wordt leuk, dan kunnen we in december, als de kruitstress toeslaat, ons zonder problemen uitleven met dat kleine grut!

December?!? Dan pas?!? Why wait?

Tja, kruitstress slaat bij mij altijd al veel eerder toe, meestal na Fallas begint het met regelmaat al weer te kriebelen!

Valt me wel op dat er hier weinig gereageerd wordt, had verwacht dat er veel meer liefhebbers zouden zitten die dit een hele mooie ontwikkeling vinden!

Zeker een mooie ontwikkeling! Het is echter zelfs zo, dat er eind vorig jaar al onduidelijkheid was over het hoe en wat. Eind november stonden de Lesli pakketjes namelijk al in de Welkoop folder, tussen het fop en scherts. Echter, bij meerdere keren navraag bij de Welkoop, bleek dat de leveringsdatum voor deze pakketjes telkens vooruitgeschoten werdt en uiteindelijk pas rond oud en nieuw geleverd werden, wat mij deed vermoeden dat er toen ook nog geen duidelijkheid was over de ingangsdatum van deze nieuwe indeling.

Echter had ik begrepen via een andere importeur, die ook bezig was met nieuwe Categorie 1/Fop en scherts producten, dat deze regeling ondertussen al reeds ingegaan was, eerder dit jaar. Maar aangezien ik daar ook nog steeds geen nieuws over heb, heb ik ook uit die richting geen exacte duidelijkheid over het wel of niet actief zijn van de nieuwe regelgeving.

Echter, het gaat er komen en hoogstwaarschijnlijk is het dus al ingegaan! (Kan mij niet voorstellen dat Lesli het risico zou lopen om vuurwerk op de markt te brengen wat nog niet verkocht mag worden, die zullen zich echt wel goed ge-oriënteerd hebben!)

Laatst bewerkt:

Dim

Product Beheer
Medewerker
Ik hoop van wel, gaat wel een hoop discussie worden met oom agent in het begin. Eind vorig jaar deze pakketjes ook gezien. Had toen een 20-tal lesli dealers gebeld voor dit pakket. Niemand wist er iets van of had deze op voorraad.

p-aart-y

FPM Hangouderen
Aart, wat een grote nepfreak ben jij zeg!

En dat merk je nu pas op?
Ik kan er ook niets aan doen dat ik me pas in december niet meer kan beheersen. Met de nieuwe regeling zal ik vast wat vaker gaan stoken maar dan leg ik wel eerst ff aan de buurman(die voor z'n werk in 't blauw loopt) dat het legaal is... Wat een watje ben ik toch.......

Dim

Product Beheer
Medewerker
Nee dat is dan wel weer logisch, onze blauwe vrienden weten uiteraard van niets...

Alleen in december stoken is dus genoeg voor jou Aart?

KoenL

Registered User
Ik hoop van wel, gaat wel een hoop discussie worden met oom agent in het begin. Eind vorig jaar deze pakketjes ook gezien. Had toen een 20-tal lesli dealers gebeld voor dit pakket. Niemand wist er iets van of had deze op voorraad.

Dat gaat inderdaad veel discussie losmaken. Hoe kan je het aantonen dat iets onder categorie fop- en schertsvuurwerk valt? Moet dit op de verpakking staan, moet je een foldertje bij je hebben, staat het op de bon?

Dim

Product Beheer
Medewerker
Zou zelf denk ik het stuk uit het vuurwerkbesluit meenemen en het moet ook op de verpakking staan.
Wat ome agent ermee zou doen is een volgende! Bij een boete heb je altijd wel voldoende gronden om bezwaar te maken!

p-aart-y

FPM Hangouderen
Nee dat is dan wel weer logisch, onze blauwe vrienden weten uiteraard van niets...

Alleen in december stoken is dus genoeg voor jou Aart?

Nee ik heb gelukkig de ruimte om af en toe een lontje aan te steken op het werk. Daarom hoop ik dus ook dat de regels snel duidelijk worden. Ik kan wel eens vragen aan mijn buurman als hij terug is van vakantie of hij via zijn werkgever wat meer duidelijkheid kan brengen.

Weet iemand trouwens al wat er dan allemaal onder gaat vallen?
FLashing diamonds?
Crackling balls?
Baby pijltjes?
Grondbloemen?
Jumping Jacks?

pyro masterawi

Registered User
Goed nieuws dus, dat een paar kleine vw. artikelen zoals de crackingballs nu onder fop en shertsvuurwerk vallen. Ik denk dat ik binnenkort dus weer even langs ga naar die tattooshop.

Bovenaan