Fantastisch Fallas 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tony

Administrator
Medewerker
Ik ben zelf ook weer aan het schrijven gegaan!

We zijn nog niet aan het einde maar ik kan nu al zeggen dat dit een hele mooi Fallas editie is en volgens mij kan het alleen nog maar mooier worden. Op de 15de zijn we vroeg vertrokken vanaf Brussel (10uur vlucht) zodat we op tijd zouden zijn voor de mascleta van Europla de Belgida. We hadden hier en daar wat vertraging maar uiteindelijk stonden we toch nog om 13.45 op het plein en dat is gewoon netjes op tijd.

De mascleta was de beste die ik de laatst 3 jaar van Europla hebt gezien. Geen monotone geluid maar gewoon zoals het hoort. Het digitale werk was dit jaar een stuk korter en anders. Ik vond het minder gek maar wel mooier om te horen. Het was ook weer eens leuk om tussen het publiek te staan i.p.v. aan het hek. Het geluid is dan anders (minder hard) maar je hebt meer overzicht op wat er gebeurd.

's avonds konden we ons opmaken voor de avondshow van Turis. Ik verwacht altijd veel van Turis omdat ik vond dat ze van 2003 tm 2008 altijd hele leuke en ...

Lees meer: http://www.freakpyromaniacs.com/forum/entry.php?15-Fantastisch-Fallas-2010

Tony

Administrator
Medewerker
Het 2de deel van mij Fallas Blog staat online!

Eigenlijk zitten we er al. Op het moment dat ik dit schrijf is de Nit de Foc nog maar 3 uurtjes van ons verwijderd. Dan zitten de grote show er weer op. Maar we hebben gelukkig morgen nog. Waar we weer zullen gaan genieten van een (zoals we mogen verwachten) hele dikke mascleta geschoten door Vincent Caballer.

Maar nu eerst terug naar het verleden. Gisteren hebben we een schitterende mascleta gezien van Pirotecnia Valenciana. Niks geen moeilijk gedoe. Gewoon ouderwets knallen met ritme en dat ging er bij mij wel in. Ze hadden dit keer geen bombardeo zoals we gewend zijn maar alles stond aan de rechterkant van de mascleta en werd op een bepaalde timing omhoog geschoten. Ik vond het een mooie vervanger voor de bombardeo. Valenciana vind zoals ik begreep dat je geen echte bombardeo kan schieten met alleen 2 inch saluuts. Of dit terecht is laat ik aan de kenners over. Ik vind wel dat Valenciana beter en beter word in zijn mascletas. Dit keer was hij zoals gezegd erg goed maar ...

Lees meer: http://www.freakpyromaniacs.com/forum/entry.php?16-De-laatste-dagen-komen-eraan!

Tony

Administrator
Medewerker
Het laatste gedeelte van mijn Fallas 2010 Blog staat online!

Ik begin deze blog waar ik de vorige eindigde, de Nit de Foc van Vicente Caballer. We hadden er allemaal zoveel van verwacht maar het heeft ons niet gebracht wat we graag wilde. We hebben fantastische producten gezien maar wat is er aan de hand met de ontwerpers van de avondshows want mooie producten maken nog geen goede show.

Ik vond de show onsamenhangend en soms zelfs een beetje makkelijk. Waarom schiet je bijvoorbeeld 2 a 3 keer dezelfde effecten in 1 show. Het begin van de show vond ik ook vreemd en de finale daar begrijp ik zelf nog steeds niets van. Hij schiet een gigantische bonte finale die er heel goed uitziet en heerlijk klinkt om die te eindigen met een gigantische hoeveelheid saluuts die echt oogverblindend waren. Een waar hoogtepunt! Waarom dan daarna nog doorgaan met bijvoorbeeld single shots, fluiters en saluuts die uiteindelijk niet meer boven het hoogtepunt van de bombardeo uitkomen ? Het is zijn style, iedereen herkent het maar ik vind het erg jammer. Het bedrijf kan zoveel beter maar ze zijn denk ik een beetje de weg kwijt.

Lees Meer: http://www.freakpyromaniacs.com/forum/entry.php?17-Het-is-weer-voorbij-Op-naar-Fallas-2011

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan