Fallas 2013 weekend van 15 maart

shadowpanther

Registered User
Hi Guys,

Ik heb even een vraag m.b.t. Fallas 2013.
Heb el e.e.a. gelezen maar kom er toch niet helemaal uit. Ook vanwege die veranderingen.. maar die komen nu toch pas in 2014 toch?
Ik ben samen met andere pyro gek aan het kijken om naar Fallas te gaan in 2013.
Aangezien we krap in onze tijd zitten willen 15 t/m 18 Maart gaan, effectief 16 t/m 18 maart. (15 maart in de avond aankomen. Einde van de middag 18e wegvliegen)

Onze vraag: Is het de moeite waard om dat weekend Fallas te bezoeken?Zal onze eerst keer worden dus ik denk dat we al blij zijn met wat we te zien krijgen. Dat we niet iedere show kunnen zien of bepaalde shows niet kunnen zien nemen we even voor lief.

Wat denken jullie, is het de moeite waard dat weekend?

Alvast bedankt voor jullie hulp :)

Greetz!

Firecrack-R

Registered User
De moeite ja, je mist alleen het einde.. Dus de laatste avond show, laatste mascleta en de crema(verbranding van de poppen).

Maar gewoon doen, het gaat dan ook gewoon losjes daar!

Gr

Tony

Administrator
Medewerker
Als je niet anders kan dan moet je gewoon gaan op de dagen dat het wel kan.
Maaaaaar zou het lukken om de 18de ook mee te pakken dan zul je daar geen spijt van krijgen want die laatste dag is alles los.

Dim

Product Beheer
Medewerker
19 Maart is altijd de dag van de Crema toch? Vind dat toch wel een dag om niet te missen.

shadowpanther

Registered User
Dank voor alle antwoorden. Heb ondertussen vlucht en hotel geboekt :)

Wellicht leuk om daar eens te meeten met een van jullie!
Jammer om te horen v.d. 19e maar het wordt onze eerste Fallas dus waarschijnlijk zien we genoeg.

Kunnen we in 2014 wat langer gaan ;)

Thanks again voor alle antwoorden!

Greetz!

PyroPlop32

Registered User
Ik ben zelf vorig jaar de 15de laat in de avond aangekomen aangekomen ( avondshow van Turis nog net kunnen redden ) en ik ben al een aantal keer geweest dus weet aardig waar alles zit, maar om "de fallas beleving" in 4 dagen te proppen vond ik toch wel teveel van het goede ( vooral met die drukte van vorig jaar ! )

Dit jaar er toch maar voor gekozen om een paar daagjes extra te hebben en op het gemak de poppen/optochten/vuurwerk/verlichte straten te bekijken.

veel plezier shadowpanther je gaat je zeker verbazen en vermaken welk hotel heb je geboekt en waar zit je ongeveer ?

Laatst bewerkt:

Koetje

Registered User
Ik zou niet weten waarom het niet mogelijk is om de Fallas beleving in 4 dagen te proppen. Tot nu toe 2 keer gedaan en uitstekend bevallen. Meer tijd kun je wat rustiger alles bekijken maar dat is dan ook het enige. Die Fallas beleving is juist de laatste 4 dagen op zijn heftigst en kun je simpelweg niet ontlopen.
Zin in!

PyroPlop32

Registered User
Tuurlijk valt het in 4 dagen te proppen, maar ik vond het gewoon teveel in in korte tijd en dat was de eerste keer dat ik zo weinig dagen had, desalniettemin heb ik een prima tijd gehad dit jaar.

Als je al aankomt in een mega drukte belanden vind ik wel een nadeel....heb liever een paar daagjes aanloop naar de drukte
en dat je op je gemak al een aantal dingen kan bekijken voordat je door de drukte moet ( 100.000 man in Calle Sueca bijvoorbeeld)

shadowpanther

Registered User
Sorry voor de late reactie maar bedankt voor de antwoorden. We zullen het gaan ervaren :)
We zitten in Colegio Mayor Galileo Galilei.. Vrij goedkoop dus prima voor een paar dagen.. Het ligt vlakbij metro station Amistat. Ik ben er afgelopen zomer geweest dus de weg ken ik redelijk in de stad :)

Ik zal het forum goed in de gaten houden ik zag dat er van 2012 ook een hele planning was gepubliceerd, dan kunnen we wat shows inplannen enz :)

Greetz!

Bovenaan