Explosie vuurwerkfabriek Bruscella

hardcore0438

Registered User
De zoveelste :-(. Hopelijk blijft het bij enkele gewonden !

Edit : Via Facebook word verteld dat er helaas een dode is gevallen.

Laatst bewerkt:

PyroPlop32

Registered User
ik las het net ook, 4 vermisten, 3 gewonden en 1 overleden !
dit gebeurd veel teveel de laatste tijd, ik hoop niet dat er maatregelen gaan komen.

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
1 Dode en 4 zwaargewonden.
Het lijkt een slechte gewoonte te worden bij Italiaanse vuurwerkers.
Misschien komt op een dag eens het besef dat het geen martelaarschap is, dat je de doden en gewonden niet voor lief moet nemen, en dat je misschien toch bepaalde veiligheidsmaatregelen moet hanteren...

PyroPlop32

Registered User
maar dat is het "risico" van het vak ook, en daarom genieten we zo van het italiaanse/maltese vuurwerk, het is een beetje een dubbel gevoel.
ik denk dat de italianen helemaal gek worden als ze zulke shows als in nederland te zien krijgen in de toekomst, dat gaat gewoon niet gebeuren.

het is ook niet zomaar vuurwerk in italie/malta het is een passie en traditie

Laatst bewerkt:

tronetti

Registered User
Het is weer te triest voor woorden.

Het wordt juist wél tijd om maatregelen te gaan nemen! En dan doel ik op de manier van werken, en van opslag.
We zijn hier vorig jaar nog op bezoek geweest, en dit soort bezoekjes zet je wel eens aan het denken...

Al weten we nog niets over de oorzaak natuurlijk, maar dat zullen we ook wel nooit horen.

PyroPlop32

Registered User
dit is nu al de 3de in hele korte tijd, het word inderdaad tijd voor maatregelen wat betreft opslag en werken voordat we helemaal niet meer kunnen genieten van de traditionele italiaanse shows.

stutata28

Registered User
Ongeloof, verschrikkelijk, niet te bevatten, dit kan geen toeval meer zijn, zijn er slechte of vervuilde grondstoffen in omloop?

KoenL

Registered User
Italiaanse media schrijven dat eigenaar Giuseppe Bruscella en zijn oom Vincent bij de ontploffing zijn omgekomen. Ook een medewerker van Indiase komaf wordt genoemd en mevrouw Bruscella. Op het terrein zouden tussen de 10 a 15 mensen aanwezig zijn geweest.

De brandweer probeert branden in de omgeving te bestrijden. Boederijen en bossen in de omgeving worden door branden bedreigd.

De explosie heeft in een straal van 5km schade aangericht. Ramen sneuvelden in omliggende dorpen en in het dorpje Birritto is een auto zelfs geraakt door een 'fragment'.

Bruscella was volop bezig met de productie en voorbereidingen van aanstaande festiviteiten en competities.

Tony

Administrator
Medewerker
Diep en diep triest. Iemand die al iets meer weer over Michelle of Davide di Bello?

Tony

Administrator
Medewerker
Davide heeft een bericht op facebook geschreven. Dus gelukkig is hij er niet aanwezig geweest.

5dfbf5e4bc57c4587bab96d422ed9914.jpg

Bovenaan