Explosie bij Schiattarella

Dennis010

Registered User
Er is een explosie geweest bij Schiattarella in Giugliano, provincie Napels.
Er wordt nu over 2 doden en 8 gewonden gesproken.

http://napoli.fanpage.it/esplode-fabbrica-di-fuochi-d-artificio-nel-napoletano-un-morto-e-6-feriti/

Vertaling via Google translate:

De explosie, hoorde tot 10 kilometer in de oprichting van het beroemde bedrijf Schiattarella van Giugliano, in de buurt van Napels. Het budget stijgt tot twee slachtoffers en acht gewonden. On-site brandweer en de politie. Het begon ook een inspectie door de plaatsvervangend openbaar aanklager die belast is met het onderzoek.

Laatst bewerkt:

tronetti

Registered User
Re: Explosie bij Schiaterella

Erg triest verhaal dit.

Naar ik begrijp zijn er helaas nu 3 doden te betreuren.
Raffaele Schiattarella, die met zijn broers Salvatore en Girolamo met spoed naar het ziekenhuis zijn gebracht, is daar helaas overleden.
Medewerkers Gabriele Vallefuoco en Luigi Capasso zijn bij de explosie direct om het leven gekomen.

Ik wens de familie, en betrokkenen van de slachtoffers veel sterkte bij dit zware verlies.

tronetti

Registered User

Ik vind het verschrikkelijk om te melden, maar vannacht is Salvatore Schiattarella ook in het ziekenhuis alsnog overleden.

Ik heb er geen woorden meer voor.

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker

Oef, Dat is geen best nieuws. Te vaak horen we helaas dat er fabrieken ontploffen, met vaak dodelijke afloop.
Doet je temeer beseffen dat deze mensen geen speelgoed maken, maar explosieve kunst, die op het randje balanceert van wat kan.

stutata28

Registered User
Ongeloof, waarom, zulke vakmensen, hoe is het mogelijk, verbijstering. Gabriele Vallefuoco, 66 jaar , een groot meester in de Italiaanse vuurwerkcultuur, wat hebben we van zijn shows genoten in Adelfia en Mugnano di Napoli. Begin van deze 21ste eeuw al 2 broers verloren tijdens een explosie in zijn eigen fabriek. Daarna nooit meer zelfstandig opnieuw kunnen beginnen. Ik was in de veronderstelling dat hij nog bij de broers Di Candia aan het werk was.
Zoals Jos ook schrijft, de grenzen van wat mogelijk is worden door deze kunstenaars opgezocht en misschien zelfs wel eens overschreden.

De drie broers Schiattarella, Girolamo, Salvatore en Raffaele, ook een gerenommeerd en gewaardeerd familiebedrijf met een grote naam in Italië en daarbuiten, ook schitterende dag- en avondshows geschoten in Adelfia en Mugnano di Napoli.

Een enorm verlies voor alle familie, vrienden en liefhebbers van de ( Italiaanse ) vuurwerkcultuur.

tronetti

Registered User
Gabriele Vallefuoco heeft nog bij diverse bedrijven gewerkt.
Bij Pirovagando wordt hij geroemd om zijn enorme kennis, en vakmanschap welke hij deelde bij diverse bedrijven.
Pas de laatste jaren was hij werkzaam bij de broers Schiattarella.

Het is inderdaad ongelofelijk, en niet te begrijpen dat het daarom zo moet eindigen.

Tony

Administrator
Medewerker
Het is triest dat het weer eens moest gebeuren.
Helaas is dit ook het vak Pyrotechniek. 1 foutje en het is gedaan en daarom zou er veel meer respect voor dit soort mensen moeten zijn.

HocusPocus.Pyro

Registered User
Hoi Tony,

Klopt, ik begrijp helemaal wat je bedoeld, maar, ergens is het ook weer zo dat het niet perso zo hoeft te zijn. Een fabriek is hopelijk een beetje ingericht op het principe van "verdeel en heers"; niet alles heel dicht op elkaar. Niet meer pyrotechniek in 1 ruimte dan je nodig hebt. Hou pyro afgeschermd; nooit alles open en bloot laten staan. Vergroot zo veel mogelijk de afstanden tussen gebouwtjes en bunkers. ALS er dan iets gebeurd in 1 gebouwtje, dan zou de schade enigzins beperkt moeten blijven. ... Dit is natuurlijk veel gemakkelijker gezegd dan gedaan... Bijvoorbeeld een (hele) grote shell; daar heb je gewoon al heel veel pyro voor nodig. Dat is bijna zeker weten fataal voor de maker (zeker als er veel flash nodig is)... Daarnaast is er het economische aspect. Hoe meer land je gebruikt, hoe hoger je kosten.

Groet, Hocus

stutata28

Registered User
IMG_0734.JPG

Salvatore Schiattarella tijdens het laden van een " fermata " shell voor de avond competitie in Castro op 24 april 2010.

Laatst bewerkt:

stutata28

Registered User

Salvatore Schiattarella met de volgende " fermata shell " , op de achtergrond het dorp Castro.

Laatst bewerkt:

tronetti

Registered User
Da's een interessante Jos.

Als ik het goed zie is deze cilinder in cal. 130mm gemaakt door wijlen Gabriele Vallefuoco onder licentie van Del Vicario.
Pyrotechnische sas - 2130 gram.
Behuizing (papier, karton, plastic inserts, etc.) - 1930 gram.

Bovenaan