Explod

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchthug

Registered User
Hetzal wel,ik snap niks van al dat chemische gebeuren af,maar ik weet wel dat het flash van die kubussen qua kwaliteit in het niets valt tegenover dat van de explods.
En op zo'n beetje elk forum wordt vermeld dat ''het flash van zeer hoogwaardige kwaliteit is''

mvg pyro023
Ja dat klopt, maar over het algemeen is commercieel flash gewoon zo goedkoop mogelijk gemaakt, knallers uit Italie zoals Explods, Italiaanse Ti Salutes, Black thunders e.d gebruiken iets betere flash, het zijn geen extreme verschillen.

Maar als je hoogwaardig flash zou gebruiken voor knallers als explods(50 gram)wordt het veels te duur, en kan het mogelijk een stuk gevoeliger worden.

Just my 2 cents:smile1:

Berag

Registered User
Die hebben Flash op titanium basis i.p.v. aluminium of magnesium.

ontopic.

Sorry dat ik je moet verbeteren, maar een Ti-salute is eigenlijk niet meer dan een flashsalute waar Titaniumdeeltjes zijn aan toegevoegd die het gekende effect geven.

Flash op basis van Titanium kan wel, maar komt zo goed als niet voor. Titanium is hiervoor gewoon veel te duur.

Mvg,

barrett rifles

Registered User
Sorry dat ik je moet verbeteren, maar een Ti-salute is eigenlijk niet meer dan een flashsalute waar Titaniumdeeltjes zijn aan toegevoegd die het gekende effect geven.

Flash op basis van Titanium kan wel, maar komt zo goed als niet voor. Titanium is hiervoor gewoon veel te duur.

Mvg,

Ja het is te duur en veels te gevaarlijk! De flash wordt hier ongeloofelijk instabiel van. En de Ti deeltjes zorgen voor de vonken, (zou mooi zijn in bv nitraaten).

barrett rifles

Registered User
Lijkt me logisch.
Titanium boeketje=Flash op titanium basis.

mvg pyro023

Hoeft niet logish te zijn, ik heb wel filmpjes gezien van explods die wel witte vonken hadden, maar dit komt door grove stukjes aluminium, in de pyrotechniek word ook wel eens grof aluminium toegevoegd om witte vonken te krijgen omdat titanium moelijk te krijgen is en vaak ook duur, aluminium heeft dit probleem niet, en het word lang niet zo gevoelig met aluminium poeder erin als titanium krullen.

BloodyFrits

Registered User
Dit jaar zullen ze wel wat goedkoper aangeboden worden.
Aangezien er vorig jaar een hele lading is onderschept, waardoor ze gewoon voor mee € verkocht konden worden.

pyro023

Registered User
Dit jaar zullen ze wel wat goedkoper aangeboden worden.
Aangezien er vorig jaar een hele lading is onderschept, waardoor ze gewoon voor mee € verkocht konden worden.

Dat is waar,maar als je bedenkt hoeveel explods er intotaal in omloop waren in Nederland is dat maar een super klein deel.
En bovendien worden ze ook elk jaar bekender,en dus duurder.
Maar het zal wel gewoon afwachten zijn.

mvg pyro023

jori150

Registered User
Weet iemand misschien welke harder gaat? Een Explod of 3 inch titanium salute? Bedankt,

Jori

Laatst bewerkt door een moderator:

saind

Registered User
Maar als je een 3" op de grond legt, zou die harder moeten gaan.]
(ligt ook aan merk en omstandigheden etc, maar okay.)

KoenL

Registered User
Maar als je een 3" op de grond legt, zou die harder moeten gaan.]
(ligt ook aan merk en omstandigheden etc, maar okay.)

Is een 3" salute daarvoor bedoeld; NEE.

Vuurwerk gebruik je zoals het moet en daar ga je niet van dit soort gevaarlijke en domme dingen mee uithalen.:push:

saind

Registered User
Je hoort mij niet zeggen dat het de bedoeling is om 3" salutes op de grond af te steken, maar ik stel alleen dat ze in theorie harder zouden moeten gaan, Zou je het onverhoeds toch doen.

Ik ben het helemaal met je eens dat je dat nooit van je leven moet proberen, is niet de bedoeling.

KoenL

Registered User
Ik denk niet verkeerd, ik denk aan de veiligheid van de mensen en aan de informatie die hier gegeven wordt.Hij zegt dat een 3" salute harder gaat als je deze op de grond legt, misschien zijn jullie niet zulke mensen die dat uitgaan proberen, maar er zijn mensen die dat wel doen met alle gevolgen van dien. Wij zien dit soort "theorie" liever niet terug op FPM, om te voorkomen dat mensen verkeerde ideëen krijgen.

roel25

Registered User
kijk daar ben ik het helemaal mee eens koenl..

zulke praktijken/uitspraken horen hier idd niet thuis...

koen we zijn t eens..:)

ciao

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan